Hej!
Tidiagre i mitt liv har jag varit tvungen att gå till socialen för ekonomsikt bistånd så jag förstår din frustration över denna instans!
Om det är så att den socialarbetaren du går hos inte tycker du är lämplig att få pengar av dem tycker jag att du ska KRÄVA att få komma till en annan handläggare!! Det är bara att säga att "kemin" inte stämmer er emellan eller liknande!. Jag hade en riktig JÄVEL till handläggare i början som "förnedrade" mig på alla möjliga sätt och vis när jag kom dit. (nedlåtande frågor, konstiga insinuationer och en månad nekade han mig alla pengar för att jag glömt EN faktura på 150kr hemma.

Efter mycket tjat och bedjande från min sida fick jag "på nåder" pengarna men hade till arbetsdagens slut på mig att komma upp med en kopia på fakturan till honom) Jag krävde att få byta handläggare och det gick jättebra! Jag fick träffa en annan och hon var helt annorlunda och jag hade aldrig några probelm med henne.

Hon förklarade att de måste gå efter vissa lagar och regler naturligtvis, men att en stor del av "lämplighet" är upp till handläggaern att avgöra!

Min tidigare handläggare hade ju tydligen bestämt sig för att han inte gillade mig och gjoprde livet surt för mig av den anledingen!

Nu är dettta länge sedan, men jag misstänker att det nog fungerar på samma sätt nu...
En annan VÄLDIGT VIKTIG sak som du ska veta är att handläggarna på socialen har TYSTNADSPLIKT!!! Att din handläggare hittat dig på facebook genom en "vän" betyder klart och tydligt ett brott mot denna tystnadsplikt (för hur kom de fram till att hon kände dig??) och bara detta är ett riktigt bra argument för att byta handläggare! Dessutom tycker jag du ska säga till din handläggare (och hennes chef) att du vet om detta och att du kommer anmäla henne för brott mot tystnadsplikten!!!

(Vad det nu är man gör det...minns inte vad det heter - men kolla upp det)
Hoppas det ordnar sig för dig!
Kram