Hur ska jag klara mig? Hjälp mig förstå!

För alla ensamstående föräldrar.

Re: Hur ska jag klara mig? Hjälp mig förstå!

Inläggav Baa » 04 jul 2009, 19:21

Håller tummarna för att det ska ordna sig för dig.
Chansen finns ju att det inte är något allvarligt utan att du blivit sjuk pga av du har ont i själen som du säger. Kroppen orkar ju inte alltid med när man mår dåligt psykiskt. Man får ju fysiska symtom av alla de slag när man är utbränd tex, vilket du säkert är.
Det är jättebra att du säger att du hoppas på att du får lite ork snart! Så länge du orkar hoppas så orkar du!
Stor kram på dig!
Baa
Stammis

Inläggav MarinaViktoria » 15 jul 2009, 21:24

Hej!

Så funkar de inte! Tycker du ska gå vidare med de här!
Dom ska kompensera dig! Och om du inte har mat i kylen så ska dom gå in och hjälpa dig fastän du haft pengar samma månad de fungerar som ett "lån".. Du kan läsa på din kommuns hemsida och hur ekonomiskt bistånd fungerar!

för såhär fungerar de inte!
de är en sak som är säker!
gå vidare me de, ingen människa kan leva som du gör!

jag går på soc, och får hemskickad varje månad papper och de är garanterat att jag får pengar varje månad och ändå har jag inte barn.. utan är gravid.. och dom begär inte särkillt mkt bara att jag ska söka bostadsbidrag och ett kontoutdrag osv! och dom har koll lite när mina räkningar ska va betalda så dom skickar ut pengarna på kontot i tid osv!

http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se
MarinaViktoria
Alltid online

BF: 301009
BIM: 070209
Bor: Mölnlycke

Inläggav evi83 » 09 aug 2009, 18:39

Du kan alltid överklaga missgynnande beslut. Du behöver inte vänta på att få beslutet skriftligt hem i brevlådan. Du har ju blivit delgiven beslutet varpå du kan överklaga. Skicka en skriftlig överklagan till chefen där du skriver vad det är för beslut som du vill överklaga och vilket datum du tog del av beslutet. Du har 3 veckor på dig att överklaga från det att du tagit del av beslutet.
Bild

Bild
evi83
Stammis

BF: 120417
Status: Lycklig!

Föregående

Återgå till Ensamstående föräldrar