av Shelly » 03 jan 2009, 12:24
Detta hör väl kanske inte riktigt in här, men jag vet faktiskt inte vart jag ska vända mig. Ska berätta min historia lite kortfattat.
Jag träffade killen som jag trodde var THE GUY, och vi hade det underbart tillsammans. Jag åt p-piller under hela vårat förhållande, och ändå visade det sig att jag var gravid efter ca ett år tillsammans. Jag blev otroligt rädd och visste inte hur jag skulle berätta det för honom, (vi kan kalla honom M). Efter några dagar vågade jag ändå berätta för M om min graviditet, han reagerade lugnare jag väntat mig, och sa att han inte kände sig redo för ett barn, men att han vet hur mycket jag är emot aborter och att han skulle stötta mig vad jag än valde.
Då började dagar av beslutsångest, jag visste inte vad jag skulle göra. Gick hos en kurator och kom tillslut fram till att jag ville behålla barnet. När jag berätta detta för M, blev han arg/ledsen i några minuter, sen var det precis som om han ändrade sig och bad om ursäkt och sa att visst skulle vi klara dethär. Han engagerade sig jättemycket, började leta efter vagn, kläder och verkade verkligen se fram emot det kommande barnet.
Efter en tid var det dags för inskrivningen och M hade lovat att följa med. Vi skulle träffas utanför MVC och gå in tsm. Men M dök aldrig upp.. Jag tänkte inte så mkt på det, trodde väl att han hade fått förhinder. Ringde till honom efter inskrivningen och fick inget svar, även nu tyckte jag att det inte var konstigt.
Jag fick inte tag på M hela dagen, och mot kvällen började jag undra lite. Då ringer min telefon och det är D, (Min och M's gemensamma kompis) Av henne får jag veta att M inte vill vara med längre, att han lämnat mig och barnet. Jag har svårt att tro på henne, för sådant borde man väl ändå säga själv? Efter några dagar då M fortfarande inte besvarar varken samtal eller sms börjar sanningen gå upp för mig, han har verkligen lämnat mig med hans barn i magen.
Mina vänner, som jag trodde skulle stanna med mig under denna otroliga resa, lämnade mig de också. De sa att de inte visste hur dom skulle reagera, och sen började de en efter en att sluta höra av sig eller besvara mina samtal...
Så, här är jag nu. Helt ensam i ett försök att gå igenom en graviditet. Situationen har dock förvärrats lite då M börjar tala illa om mig, och kallat vårt ofödda barn saker som jag inte ens vill nämna.
Mina känslor varierar, ibland är jag bara så arg på alla, och känner mig så jävla sviken, och andra dagar är jag så ledsen att jag inte ens kan ta mig ur sängen.
Oftast är jag ledsen och jag är så rädd att det ska påverka lillen i min mage. Ibland kan jag inte ens glädjas över min graviditet för jag ser inget positivt, känner mig så ledsen hela tiden och det finns ingen jag kan prata med.
Det som gör mest ont är saknaden efter M, jag saknar honom så det gör ont i mig. Efter allt han gjort så älskar jag honom fortfarande och tänker på honom varje dag.
Nu har det snart gått 6 månader och jag känner inte mindre för honom för det.
Hur ska jag komma över dethär? Mitt BF kommer närmare och närmare och jag vill inte må såhär när jag blir mamma. Jag vet verklign inte vad jag ska göra.
Ni som orkade läsa detta, tack. Behövde väl mest skriva av mig lite ..