Hur ska jag komma över detta?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Hur ska jag komma över detta?

Inläggav AngelaSweden » 03 jan 2009, 13:48

Usch vilken jobbig situation och vad konstiga dina kompisar beter sig mot dig eller kompisar vet inte om man kan kalla dem det for kompisar for att kompisar ska vara stod inte tvartomt. Jag kan forsta att du kanske inte kanner dig glad over att vara gravid ibland men tank den dagen da du haller din lille i handen da e det du och den lille mot varlden och jag tror det kommer en dag da du kanner dig starkare tank pa det ocksa att nu e du gravid i v32 och da e man kanske inte i sitt starkaste sinne.
MASSA KRAMAR TILL DIG
Användarvisningsbild
AngelaSweden
Alltid online

BF: 090404

Inläggav Jag » 03 jan 2009, 14:44

Jag har inte hunnit så långt in i min graviditet, men står utan en pappa till barnet i mig.

Pm:a mig om du vill så kan vi prata..
Kan ju kanske kännas skönt med någon att prata med även om det är via internet..
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Tritla » 03 jan 2009, 15:05

skickar styrke kramar till dig och din bebis! :D . jag tror att allt löser sig till det bästa tillslut, det kan dock bli en "knölig" väg. hoppas att du fortfarnade har kontakt med din kurator. och att det förhoppningsvis finns någon i din närhet som du kan dela din graviditet med. det är inget du ska gå igenom ensam. det kanske till och med finns någon här på forumet som bor i din närhet som kanske känner sig ensam oxå... jag kan känna mig ensam många gånger trots alla mina vänner och släkt och sambo som är förstående, det är ju bara den som varit gravid som kan känna sig in i din sits (jag har morsan plus min väns mamma att dela sånt me) annars är det ju tomt på det med...
Bild
Användarvisningsbild
Tritla
Stammis

BF: 090330
Bor: Skaraborg

Inläggav Karisma__ » 03 jan 2009, 15:05

Ville bara börja med att skriva att en sådan kille och sådanna vänner klarar du dig nog bättre utan, fy faan hur kan man göra så. vad är killen 17 eller.? Låta en kompis göra slut med dig. Faan jag blir såå arg när jag läser vad du skrivit. Lider med dig.

Du ska se att det kommer att lösa sig. Går du inte i en föräldra-utbildnings-grupp nu.? man lär juh känna otorligt mkt folk sedan via, föräldra träffar och dylikt. Jag har fått många nya vänner sedan jag fick barn, och några av dom är ensamstående.

Det är juh skönt att du har bra kontakt med din pappa, emn jag förstår att det kan vara svårt att kanske prata om sådanna här känslor med sin pappa..

Hoppas att det löser sig för dig och att allt går bra med förlossningen och såå..

Kram.
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild
Användarvisningsbild
Karisma__
Alltid online

Inläggav Tira » 03 jan 2009, 15:10

Fy va arg jag blir när jag läser detta o så himla ledsen för din skull..Ja man märker vilka som verkligen är ens vänner när man blir gravid, det e faktiskt lite så.. Men Usch, kan inte ens sätta min in i din situation. Hur länge var ni ihop? Såg du skrev du blev gravid efter ett år..fy så hemskt o bli lämnad i en sån situation o då man vart ihop i ett år o då han först var så intresserad o glad för den lille.

Hoppas du kommer över denna killen som antagligen inte skulle vart bra för dig ändå verkar det som..eftersom han beter sig som han gör o "pratar" skit om dig o barnet! Och vänner...skaffa dig riktiga, hade inte ens sett åt deras håll om jag stött på dem som svikt dig i denna svåra situation! Men förstår det e otroligt svårt o att du saknar det ni hade..Stor kram!
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Inläggav BlivandeMammi87 » 03 jan 2009, 15:22

Vilket as! Hur kan man bete sig på det sättet.. Man borde la veta att p-piller inte är helt 100 för det första.. Och för det andra så tar man antingen sitt ansvar som pappa eller så behöver man inte yttra sig alls! Man kan inte gå runt och kalla bebisen och dig för en massa grejer när han själv har vart med.. Jag blir så arg.. Tycker så synd om dig gumman men jag hoppas du står på dig och tänker på vilket underbart liv du och din bebis kommer att ha tillsammans! Visst jobbigt blir det men h*n kommer vara din och din lycka.. Skulle han komma tillbaka så skulle man slänga dörren i ansiktet på honom! Hmm inte riktigt meningen att ta ut mitt arga beteende här men man gör inte så som han gör.. Hur gammal är han? Han låter väldigt väldigt ung..
Stå på dig! Och det är dina vänner som förlorar en vän och inte tvärtom för det är dom som kommer ångra sig i slutändan medans du gått vidare med ditt liv!
MASSOR MED KRAMAR!!!!
Användarvisningsbild
BlivandeMammi87
Stammis

BF: 100214

Inläggav __Mimi__ » 03 jan 2009, 16:23

Jäkligt taskig kille och kompisar, stackars dig :(
Det enda jag kan säga är att jag tror att det blir bättre när bebben kommer. Jag känner iaf att allt och alla blev mycket mindre viktiga efter att min lilla gumma kom. Det är klart att kompisar och familj är jätte viktiga, men de får tyvärr inte plats på min 10 i topp lista längre :P Kan inte riktigt förklara vad jag menar.. men det känns som att hon är allt jag egentligen behöver om det skulle bli så!

Lycka till med allt och kom ihåg att folk som behandlar en så kan man lika gärna vara utan...
Användarvisningsbild
__Mimi__
Alltid online

BF: 111102

Inläggav stajners » 03 jan 2009, 16:44

Oj, fy vad jobbigt det måste vara för dej!
Som de skrivit tidigare så lär du klara dej såååå mkt bättre utan en kille som han. Hur skulle han kunna ta ansvar för ett barn och allt annat runtomkring om han inte ens har mage att göra slut själv?!? Och vad var det för tjej som ens går med på att göra slut åt honom?! Löjligt!

De så kallade "kompisarna" var ju verkligen inget att räkna som kompisar. Du lär hitta nya nu när du blir mamma. Går du inte i ngn föräldragrupp? Hur gammal är du? Får känslan av att du är relativt ung och det finns kanske grupper i Malmö för unga blivande föräldrar som du kan gå till. Vet att det finns i Gbg iaf när jag bodde där. Borde din BM veta om det finns eller ej. Sen får du se till att gå till Öppnaförskolan, där kan du hitta många trogna vänner. Ge inte upp!

Du ska se att du kommer klara detta galant! Tro på dej själv, du kan! Du ska bli mamma åt en underbar liten bebis!

Har du ngn som ska va med på förlossningen? Annars tycker jag att du ska se till att skaffa en doula så att du känner dej trygg och att du inte är där helt ensam.

Ta inte tillbaka killen vad du än gör, det lär nog inte bli bra igen tyvärr. Hårt men troligen sant skulle jag tro. Tänker bara på ditt eget bästa.

Sen tycker jag att du ska gå till kuratorn igen. Alltid bra att få ngn annans syn utifrån och att hon/han sen kan vända dina tankar.

Lycka till nu tjejen!!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Erzulie » 03 jan 2009, 17:06

Ingen lätt situation alls! Jag var själv under båda mina graviditeter men i den andra var det jag som gjorde slut så det är ju stor skillnad. Det enda jag kan säga att allt går! Det är astufft att ha ensamt ansvar med ett litet barn 24/7 men öppna förskolan var jättebra tyckte jag, dessutom pluggade jag och bodde i ett studentområde där det var lätt att lära känna folk. Det finns även föreningar för ensamstående, Makalösa föräldrar är för både mammor och pappor men sedan finns det för bara mammor också vilket kanske passar dig bäst. En fördel som några redan påpekat är också att det är slut redan nu så han inte kan få vårdnaden. Jag har ett barn varannan vecka (fast hon bodde med mig tills hon var 6 1/2!) och en som knappt har kontakt med sin pappa. Den senare har det mycket lugnare och slipper massa stress och slitningar. Jag hoppas verkligen det ordnar upp sig för dig och bebisen. Kram
Erzulie
Alltid online

BF: 090618
BIM: 080911

Inläggav Shelly » 03 jan 2009, 17:57

Jag blir helt rörd när jag läser vad ni skriver.. Det känns faktiskt lite bättre!

Som många förstår så är jag inte särskilt gammal, jag är 16 år och det är pappan också. Då kan man kanske tycka att hans beteende är "förklarligt" men han har varit så mycket mer mogen när det gällt allt annat i vårat förhållande.

Idag anklagade han mig för att ha behållt barnet för att kunna kräva honom på underhåll.. Man blir så himla ledsen när en kille jag trodde jag kände bara förändras och blir till någon helt annan person, hade aldrig kunnat tänka mig att han skulle vara så elak. Hur mycket jag än älskar honom skulle jag aldrig ta tillbaka honom om han velat komma tillbaka,det är för mycket som står på spel. Då gäller det inte bara mitt hjärta och mina känslor, utan då är mitt barns känslor på spel också och han ska aldrig få skada mitt barn.

När det gäller mina "vänner" så tror jag inte jag är särskilt arg längre..mest ledsen och besviken. Jag känner att jag vill bli migsjälv igen, jag är egentligen en väldigt glad person. Först då kan jag ta hand om mitt barn på bästa möjliga sätt.

SKa kontakta min kurator på måndag
BildBild
Användarvisningsbild
Shelly
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum
Annons: