Hur ska man INTE tänka på det?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hur ska man INTE tänka på det?

Inläggav heidimariajohanna » 23 okt 2011, 13:35

Hm..måste skriva av mig och säkert många som känner som jag..
Väntar på äl nu.. dock inget älsekret i syne.. är det så att man inte behöver ha "synlig" äl för att kunna bli gravid för jag har äl det vet jag (temp o stickor) ... sen jag slutade med mina p-piller i maj innan vi drog igång bebisverkstan så har ja inte haft så mkt flytningar alls... o inga älflytningar hur mkt jag än kollar varje månad.
Detta blir vårt 5e försök.. tycker man har försökt allt.. och man tänker fasike på det typ hela tiden. Inte gör det saken bättre att 4 av mina vänner fått barn inom loppet av 2 veckor och jag vill bara ha min egen.... visst är man jätteglad för deras skull men när man ser de små liven så längtar man bara ännu mer o tänker ännu mera på det... suck.
Hur ska man göra för att INTE tänka på det? Har vart dålig på att träna sista tiden så imorn ska jag börja träna.. vad har ni för tips ?

Pratade med min käre sambo i helgen och diskuterade detta.. han sa att han inte tänker så mkt på det.. blir det så blir det. Ingen ide att oroa sig för det kan ta ett år .. o han känner många som det tagit ett tag för.. pratade sedan igår med en kompis kille o han sa att han inte tänkte på det heller så mkt ... att det nog var lättare för killar.. som inte behöver sitta där på toa varje gång när mensen kommer ....

Hm.. tvungen o ventilera lite.. vad gör ni så att ni inte tänker på det? jag jobbar i butik o träffar familjer dagligen... enda man tänker på är att bli gravid... få barn... inreda barnrummet mm .. hehe barntokig ja.. nej släppa alla sånan tankar börja träna... o framför allt stressa ner!

Ha en skön söndag mina damer!
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Re: Hur ska man INTE tänka på det?

Inläggav Molly79 » 24 okt 2011, 17:19

Hej!
Ohh vad jag känner igen mig i dig och din situation. Jag hade ätit p-piller i 16 år när jag slutade i juli (är själv 32 år) och även fast vi bara gjort tre riktiga försök så tänker jag hela tiden på vad vi ska kunna göra annorlunda till nästa gång om det inte fungerar den här gången. Jag har dock alla gångar haft tydlig ÄL men superfina streck och ÄL-sekret. Just nu sitter jag och väntar på min BIM som infaller om några dagar. Just nu så drar jag mig varje gång jag ska gå och kissa för att jag tycker det är jobbigt just OM mensen kommit :(
Jag har valt att inte vara med i några BIM-listor. Vissa tycker säkert att det är jättebra men jag skulle bara bli stressad. Sen ser jag till att inte läsa allt för mycket på forum m.m. då det bara gör så att jag tänker på det mer och blir ledsen när det inte blir som vi hoppats.

Min man är exakt likadan som din! Han tänker heller inte på det under dagarna utan vill mest bara veta när jag har ÄL, när jag ska ha mens, när jag tagit gravtest osv. Känns väldigt klokt skrivet att det kanske är för att det inte är de som får mensen... så kan det nog vara. De kan ju inte direkt leta efter symptom eftersom det inte känns i deras kroppar :)

Jag har i alla fall lovat mina vänner att jag inte får bli helt tossig och att de får säga till mig om jag börjar luta åt det hållet!
Det e väl toppen att dessa trådar finns i just såna här fall där vi just kan ventilera och få stöd när våra annars så underbara män inte riktigt förstår.
Kanske inte så mycket tips men än dock lite förståelse!
Kram!
Molly79
Stammis

Inläggav lääängtar » 24 okt 2011, 18:47

Jag känner också igen mig fastän jag blev gravid på första försöket. Kan inte ens föreställa mig hur galen jag hade blivit om det tagit längre tid. Hoppas att du blir gravid snart:)
Bild

En son född Juni-10
http://junimamma.blogspot.com - 20 år, fru, mamma och gravid<3
lääängtar
Alltid online

BF: 100212
Status: Gift, gravid med barn #2 och överlycklig!

Inläggav heidimariajohanna » 24 okt 2011, 20:29

Molly.. tack för din förståelse ... det ger la sig det värsta är väl att man tänker at det kanske är nåt fel på en.. o det är hemskt o tänka det efter fyra försök för det finns de som försök i flera år, de som inte ens har ägglossning osv..
Vi kommer lyckas vi med. du måste skriva hur det går nu om det blir nåt plus eller inte ..
själv väntar jag på ägglossning.. har testat glandin denna månad (ska fasike inte experimentera med naturens gång) o just nu verkar de som min ägglossnig är sen... brukar alltid vara dag 12-13 i cykeln.. fasike=( o om 3 dagar åker sambon bort hela helgen så då blir det inget mys o absolut inget plus i november=(

Lääängtar.. tack ör din förståelse också.. fast du inte riktigt kan känna dig som vi känner.. men herregud 4 försök bakom oss det ordnar sig ju det brukar saker o ting göra=)
trevlig kväll mina damer..
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Molly79 » 27 okt 2011, 11:06

Hej igen,
fick min mens i tisdag o har varit riktigt nedstämd i två dagar. Idag känns det dock som att jag är lite tillbaka! Har haft en underbart stöttande man under dessa dagar. Skönt att man har varandra. Nu blir det istället nya tag nästa månad!
Får jag fråga vilken "metod" ni använder er av? Vi har myst varje dag under ca 5 dagar, 1gång om dagen runt just ÄL (använder stickor). Men ingen lycka än som sagt. Hur gör ni?

/M
Molly79
Stammis

Inläggav heidimariajohanna » 27 okt 2011, 16:37

Hej igen Molly..

Denna ggn (nr 5) så blev det inet så mkt mys då min sambo åkte iväg idag o kommer vara iväg hela helgen o fiska. jag blev så ledsen för min äl e på g fick positivt på cb älstickan idag o blev glad för sambon inte hann åka.. efter jobbet hade han dock jättebråttom för de skulle hämta upp honom så vi han inte med nåt mys efter det.. o nu är han alltså iväg.. min äl var 3-4 dagar sen denna månaden o jag har regelbunden äl och mens annars.. suck. Denna månaden hade jag testat glandin o efamol för jag har hört att det sak vara så bra o flera har lyckats att bli gravida.. ska sluta med sån "skit" för det förstörde min menscykel o inte blev jag gravid med rosenrot eller bisolvon heller... bästa är att låta naturen ha si gång..

Vi brukar använda oss av stickor o har gjort det sen första månaden (maj) när jag slutade med pillrena.. har ätit de i ca 12 år..
jag hade äl direkt när jag slutade och efter ca 2 månader började vi försöka ..
vi brukar mysa dagarna innan jag får positivt på ältestet o även den dagen o dagen efter.. första månaderna myste vi nog lite för mkt .. e blir slöa spermierna har jag hört o det bästa vore ju varannan dag men känns som man inte riktigt ger 100 procent då... men varje dag inann under o efter normalt förutom denna ggn o en tidigare ggn när min sambo var iväg också ...
igår lyckades i alla fall så hoppas att de små liven ligger o lurar på att ägget ska släpppa..

jag är lite orolig dock för jag verkar ha äl.. har ju stickor o har även tempat lite granna.. MEN .. inget älsekret. har du märklt av det?
jag ser bara vanliga vita flytningar likso även under äl... de säger att man ska ha älsekret i flera dagar innan äl men jag har aldrig märkt av det.. efter äl brukar jag få mkt vita flytningar om jag inte minns helt fel..suck är la nåt som inte stälmer.. känns som var o varannan blir gravida bara genom att titta på varandra..

hur länge hade ni försökt?
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 27 okt 2011, 20:45

fullt utslag på ägglossningstickan o sambon är iväg hela helgen =( men men nya tag om en månad.. känns som evigheter dig. När jag fick mitt :D idag så ätnkte jag att vi skulle hinna mysa innan han skulle iväg men inte då.... e ledsen, besviken o jag vet inte vad.. alla bortkastade piller mm.. men vi hann mysa igår alla fall så hoppas det tog sig.. dock inget älsekret i sikte o känt mig febrig idag så kanske inte ens att ägglossning sker ;( pepptalk tjejjer snälla..
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Tatyana » 28 okt 2011, 11:36

Jag vet hur du känner. Vi försökte i 1 år och fick två missfall under den tiden. Varje månad tog jag ältest, och om sambon inte ville ha sex blev jag deppig. Till slut sket jag i testen, för det blev alldeles för stressigt. Sex blev ett måste istället för något mysigt.
Efter sista missfallet bestämde jag mig för att försöka inte stressa så mkt, och ta det som det kommer. Det var svårt, för man tänkte på det hela tiden. Men när vi slutade med stickorna blev sexet mer spontant, och jag blev gravid på första försöket. Vi hade då bara haft sex en gång, någon dag innan äl. Så försök att inte stressa upp dig för att ni inte hade sex idag, ni hade det igår. Spermierna kan leva i upp till en vecka i kroppen.
Jag vet hur svårt det är att inte tänka på det, att inte stressa. Mitt råd är att sluta med älstickorna ett tag, för dom stressar upp en för mkt.
Jag hade inte älsekret varje gång, och tempen i kroppen höjs ju vid äl, så kanske därför du känner dig febrig. Håller tummarna för att du snart får ett plus :)
ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010
dotter född 20/10-2012

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

BF: 121022
Status: Mamma

Inläggav heidimariajohanna » 29 okt 2011, 10:05

Tack så himla mkt för ditt svar tatyana... tror med det är bäst att slänga iväg ältesten... bara ha sex när man känner för det o det blir när det blir precis som min sambo säger.. han är lika glad om det händer nu eller om ett halvår.. det verkar ju stressa honom jättemkt med o han inte kna prestera.. o som du skrivera tt det blir ett måste istället för nåt mysigt... d finns där liksom. Själv har jag även denna månaden kännt att jag inte känner för sex men "måste" just de dagarna.. nu åkte sambon bort innan äl så detr kanske var det bästa.. man får landa lite .. men man läser så mkt o googlar o så med.. det har blitt ett måste liksom. Det gör nog också att kroppen inte slappnar av osv.. denna månaden kommer jag inte testa mig för jag vet att vi hade sex dagen innan jag fick positivt på ältestet o tror inte det blev nåt. .men som du säger de små liven kan leva kvar där inne .. me nhar ju som sagt inget synligt älsekret.. o idag fick jag positivt på ältestet ...3e dagen i rad.. fullt utslag på testlagrets.. fick ppositivt på det och cb i förrgår... har idag mkt rikliga vita flytningar o jag förstår ingenting.. inget plus alla fall...

nej nästa månad lägger jag ner allt sånt här.. låter naturen ha sin gång .. man ska inte börja oroa sig om att det kanske är nåt fel på en än.. det är nog stress o press som gör det.. har j ubara försökt 4 ggr...

tack så hemskt mkt för ditt svar=)
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Återgå till Bli gravid