Hur tänkte jag nu?

Sök andra som delar samma intressen och nöjen!

Hur tänkte jag nu?

Inläggav Gotland » 23 apr 2010, 19:58

Ha ha, ja hur tänkte jag?
Köpte biljetter till Ozzy Osbourne på globen, den 7 sep, i morse.
Känner att det kan va kul att se han innan jag dör, eller rättare sagt, innan HAN dör?!
Grejen är den att jag har bf 12 sep.
Vad tror ni kan Kotten hålla tiden? Funkar det så funkar det...
Ha ha, ska bli väldigt spännande att se när Kotten planerar sin ankomst.
Kan tillägga att jag INTE köpte biljetter till ståplats... Så liiite tänkte jag iaf :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Re: Hur tänkte jag nu?

Inläggav helenaeg » 23 apr 2010, 20:23

ja du.. rent tidsmässigt går det ju inte att gissa på hur det ser ut. Däremot så har jag pratat med min bm om konserter när jag skulle på Kent i mars och rådet då var att om volymen är så hög så att man tycker att man kan använda öronproppar utan problem så kanske man ska undvika att gå. Enligt henne så är ljudet i magen mycket högre än vad det är för dig.. Så jag valde att inte gå på konserten för att skona lill-tjejens öron.. Men det finns säkert olika åsikter om det... jag ville dock inte chansa.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Danem » 23 apr 2010, 20:31

Hihi :)
Det ska nog gå bra! Man brukar gå över tiden..
Fast det vet man ju aldrig i förväg iofs men vad tusan, om du missar Ozzy för att du föder barn är det liksom värt det :)

Sen så är det ingen fara för barnet i magen att vara på konsert, ljudet dämpas i magen och blir inte starkare.
Tänk själv när man ligger under vattnet, då hör man ju mycket sämre.
Däremot om det börjar kännas obehagligt i magen så kan man ju gå utanför och lyssna istället för att vara där inne och se.

Men jag tror det kommer gå utmärkt.
Bra att du tänkte på sittplats iaf :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Gotland » 23 apr 2010, 20:35

Det bästa skulle nog va om Kotten är lite tidig, kanske 2-3 v.
Då får syrran rycka in som barnvakt. Jag passade hennes knodd när han va 6 v och han kom 6 v för tidigt...
I värsta fall får väl Ozyy agera bm :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Darya » 23 apr 2010, 21:05

Jag var på konsert flera gånger när jag var gravid och det var inga problem! Lily är helt normal! Hehe!

Jag tycker att du gjorde rätt i att boka biljett! Man kan inte stänga in sig sista tiden bara för att man kanske kommer föda. Föder du innan så är det, precis som Danem säger, värt det! :)
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav Juniesmamma » 23 apr 2010, 21:08

Ja, ljuden inne i magen är ju inte låga direkt, så jag vet inte hur den där barnmorskan menade som sa att ljudet utanför skulle låta mer inne i magen?
Användarvisningsbild
Juniesmamma
Alltid online

Inläggav helenaeg » 23 apr 2010, 21:19

Enligt henne så hörs basen mer inne i magen men jag vet inte om det stämmer.. men hon avrådde från att gå på konsert om man själv tycker att det är högt. Men det bestämmer väl var och en hur de vill göra...
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Villervallesmamma » 23 apr 2010, 22:15

Klart att ljudet i magen är högre.
Ljudvågor färdas "snabbare",bättre i vatten och blir alltså mycket högre än i luften.Fysik;o) Kan inte förklara något närmare men ljudvågorna är längre eller om det var kortare i vattnet och det blir därför högre..=oP
Rekommendationerna som jag har hört är att när fostret är 6månader så ska man undvika konserter. Men man gör ju som man vill under hela graviditeten..men jag skulle inte gå.
Villervallesmamma
Stammis

BF: 100505

Inläggav Danem » 24 apr 2010, 11:53

Jag har då inte märkt att ljudet är högre under vatten, även fast ljudet färdas snabbare där.
Så har jag heller inte läst att det finns några rekommendationer om hur länge utan det är helt och hållet upp till mamman att läsa av barnet signaler, blir det livat i magen så kan man gå ut.

Det är ju bara att vänta och se hur du mår då, känner du att du orkar och allt står bra till är det bara att gå.
Om inte kan du sälja biljetten på Tradera eller liknande så får du längta till när/om han kommer till Sverige igen :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Darya » 24 apr 2010, 14:43

Håller med Danem helt och hållet! I såna här lägen räcker det oftast med sunt förnuft. Folk är över lag alldeles för strikta och försiktiga under graviditeten tycker jag! Jag åt sushi, gick på konserter, åt brieost nån gång och Lily kom ändå ut fullt normal och är världens finaste bebis :)
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Nästa

Återgå till Intressen & nöjen