Hur tänkte jag nu?

Sök andra som delar samma intressen och nöjen!

Re: Hur tänkte jag nu?

Inläggav helenaeg » 28 apr 2010, 20:11

Var inte meningen att det skulle bli sån osämja mellan flera när jag skrev det första inlägget (det var jag som föst nämnde det som min bm sagt om konserter) utan jag ville bara säga vad jag fick för råd om konserter..
Enligt min barnmorska som hon sa då så är det basen som är det som kan vara jobbigt/skadligt för bebisen och därför beror dte på vad det är för konsert man ska gå på sa hon. Säkert tycker alla barnmorskor olika som i de flesta frågor så man kan ju bara avgöra själv vilket man ska lyssna på. Jag tycker du kan fråga din barnmoska om vad hon säger och sen göra en bedömning efter det.. Själv var jag på en tillställning i Blå hallen i Statshuset för några vekcor sedan och det var ganska hög volym..visste inte att det skulle vara uppträdanden då det var via min mammas jobb och det skulle bara vara middag.. Hur som helst så blev det blev ett himla liv i magen när det var uppträdanden med mycket bas, hon sparkade som en tok.. sen vet man ju inte om det är för att det var obehagligt eller om hon bara vaknade av det eller rent av tyckte om det..

Men som sagt, det är väl ingen idé att flera blir "osams" pga detta, vi har väl alla andra saker att koncentrera oss på istället för att tjafsa om detta antar jag.. i alla fall har jag det.. nämligen att njuta av att vara gravid. :)
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Gotland » 28 apr 2010, 22:28

Nej, här är väl ingen osams. Det är olika åsikter, vilket är en förutsättning för att kunna diskutera.
På mitt jobb och hemma oxå, så sågar jag mycket brädor.
Det gör jag med en kapochgersåg, Mycket högt ljud och jag har hörselskydd. Sågen är ju precis framför min mage...
vad tror ni om det?
bifogar en bild på sågen...
Bilagor
psm.jpg
(53.02 KiB) Nerladdad 7 gånger
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav helenaeg » 29 apr 2010, 08:22

Svårt att veta.. men min barnmorka har sagt till mig att om man känner att man själv behöver ha öronproppar eller skydd så ska man undvika det för barnets skull.. Men återigen, det är vad hon tror. Däremot så står det på vårdguiden mycket om att barnet i en viss vecka börjar reagera kraftigt på ljud och kan bli rädd för plötsliga ljud ohc hoppa till. Men jag skulle nog rådgöra med min bm om vad hon tror...
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav anna_lindberg » 29 apr 2010, 12:22

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=150
Här kan du läsa lite också och enligt författaren ska det inte vara någon fara.
Jag hade åkt om jag varit dig
anna_lindberg
Alltid online

BF: 161007
Status: Stolt mamma till två underbara barn

Inläggav Jag » 04 maj 2010, 11:45

Helenaeg - Detta kallar inte jag osämja utan juust en diskussion på ett diskussionsforum.
Så som det ska vara med andra ord :D
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Föregående

Återgå till Intressen & nöjen