hur tätt emellan barnen?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: hur tätt emellan barnen?

Inläggav barumdem » 30 jun 2010, 15:20

Grattis pumasara!!!!!!!:).... ah jag tror vi struntar i prev medel....å kondom e ju inge skoj får sån klåda efter :( Blir det så blir det :D
barumdem
Alltid online

Inläggav pumasara » 30 jun 2010, 16:40

TACK!! :D
Har inte riktigt förstått vad som hänt ännu.... Haha!
Men så var det med "ettan" med! Vanligt tror jag! Hihi!

Har du blivit något klokare efter alla inlägg här?!
:D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
pumasara
Alltid online

Inläggav barumdem » 30 jun 2010, 16:55

jepp har nog blivit lite klokare iaf:) vi har bestämt oss för att strunta i prev medel. Fast vi kommer inte försöka intesivt att bli gravida igen utan händer det så händer det . :D jag hade en riktigt jobbig graviditet men jag hoppas att nästa ( om det blir av) blir lite lättare:) men då vet man ju lite mer vad som händer oxå:) jag har ju själv ganska tätt mellan mina syskon å vi har ju alltid haft kul å vi umgås ofta fast vi e äldre nu så det vore kul om jag kunde ge min son samma möjlighet:) fast de har ju varit ett å annat syskonslagsmål men det får man ju räkna med:)
barumdem
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 30 jun 2010, 17:16

Det som också är så otroligt skönt med att göra så är att oftast blir man ju gravid innan man börjar känna att nu MÅSTE ja bli gravid så man slipper all den där stressen om ägglossning och hit o dit de tyckte ja iaf va väldigt skönt..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav emeliehjaertajonas » 30 jun 2010, 18:02

Oh så roligt! Jag hade också velat skippa minipiller och chansa. Vill också ha tätt mellan barnen. Så det ska vara tycker jag. Speciellt då killen sagt att det bara blir 2, sen blir det nog klipp-klipp för hans del :( . Men så blev det akut kejsarsnitt och då rekommenderar de att man väntar ett år så snittet hinner läka ordentligt i livmodern, finns risk att det spricker under förlossning :roll: . Trodde jag var lite ensam som längta efter en till då min son bara är 3½månad :wink:
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav HelloKitty » 30 jun 2010, 19:41

har du kollat upp de emelie för vad jag har förstått så har dom ändrat de att de måste bara gå ett år till nästa förlossning. alltså kan man ren t praktiskt bli gravid när bebisen är ca3,4 månader. kanske e olika vid akut eller planerat men de tror jag ej. de va förr de va så men nu syr dom på annat och bättre sätt.
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav emeliehjaertajonas » 01 jul 2010, 11:56

Oh! Det låter mycket bättre, jag har ingen aning. Det var ingen som sa något till mig utan jag fick ta reda på det själv genom internet. Jag hade gärna blivit gravid inom någon månad. Känns lättare med den skillnaden i åldern på barnen. Men min fästman känner inte så :S Men först sa han 2-3 år mellan och nu har jag övertalat honmom till ett år. Försöker få det till mindre men det är inte så lätt :wink:
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav malin87 » 01 jul 2010, 12:07

jag vill ha tätt mellan mina barn, ca 2 år.
Bild

Bild

17/8 - 2009 föddes vår dotter Elise, 3485g & 48cm
3/6 - 2011 föddes vår andra dotter Alva, 3410g & 50cm
Användarvisningsbild
malin87
Alltid online

BF: 110610
Bor: Slagnäs

Inläggav barumdem » 01 jul 2010, 15:25

emeliehjertajonas: Kul om vi båda sulle bli gravida igen samtidigt:) för vi följdes väl åt på våra fina marsbebisar :D
barumdem
Alltid online

Inläggav Danem » 01 jul 2010, 15:40

Vi kommer ha lite mer än 20 månader mellan barnen och det känns bra, jag förstår inte vad som ska vara jobbigt med att ha två blöjbarn faktiskt.
Jag visste även när Oliver låg i magen att jag ville ha nästa tätt för jag riktigt älskade att vara gravid! Om min sambo hade fått som han ville skulle jag ha blivit gravid igen direkt avslaget hade slutat.. :wink:

Men jag stoppade där och sa att jag ville vänta lite och sa även till barnmorskan på efterkontrollen att jag inte ville ha något preventivmedel då vi ville börja få ett syskon i april och det är då skönare utan så jag kunde lära min kropp, vilket var bra för det tjorvade något jävlust för mig men vi lyckades på första försöket som var en tjuvstart :)
Vi använde kondom till en början men sket i det efter ett tag och hade sex på säkra perioder vilket gick bra då jag märkte av min ägglossning tydligt så det var bara att hålla sig från bingen då :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper