hur tätt emellan barnen?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: hur tätt emellan barnen?

Inläggav pojkmamma » 01 jul 2010, 15:48

Vi ville ha en till tätt, det visste vi redan då sonen låg i magen. Sen gick allt så bra så vi tyckte det kunde bli så tätt som möjligt. Nu fick jag inte tillbaks min mens förrän jag slutade amma helt och sen tog det ett par gånger innan jag blev gravid igen men nu är tvåan påväg och det kommer bli 19 månader emellan. Känns jätte kul tycker jag och jag tror inte heller det blir så mycket enklare om man väntar ett par år.
Bild

Bild

Bild
pojkmamma
Alltid online

Status: Är stolt mamma till 3 nu!

Inläggav Ellas pappa » 01 jul 2010, 17:06

Vi har 1 år och 10 månader mellan våra. Nu är tjejerna snart 3 och 5 och är väldigt bra kompisar.
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav Nelia » 01 jul 2010, 18:49

Är det bara jag som inte vill ha tätt mellan barnen här? :)

Joel är nu 2 ½ år och vi har först nu kanske börjat fundera på ett syskon till honom. För egen del ville jag låta kroppen återhämta sig (det tar några år för kroppen att bli fullt återhämtad enligt läkare t.ex.), plus att jag ville ha en chans att återkomma till arbetet och det sociala livet och få landa lite i mammarollen. Jag hör väl till en skara som absolut inte har någon större lust eller ork med två blöjbarn, eller två bebisar för den delen. Det är så skönt med Joel nu att vi kan prata med varandra, förstår varandra och vi slipper passa honom som man passar en 1 ½ - 2-åring hela dagarna... :wink:

Så ja, det är först nu som vi börjar bli sugna på en liten till... :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav emeliehjaertajonas » 01 jul 2010, 19:21

barumdem
JA det hade varit jätteroligt! Haha, ja det gjorde vi ;) jag fick den 16 mars. När var det du fick?

Jag och fästmannen har pratat idag och förmodligen så blir det så att innan året är slut så ska jag sluta med pillerna. Jag hade gärna slutat direkt men han ville vänta och se hur det är med ekonomin. Men eftersom han sa så, så slutar vi nog med piller i okt om jag har tur ;) Som jag längtar!!
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav HelloKitty » 01 jul 2010, 20:46

nelia jag förstår dej på ett sätt med men de e lite därför ja gärna kör på också för sen när barnen blir större då blir dom ju "enklare" att umgås med osv så på så vis vill ja bli av med småbarnstiden och se fram emot att åka på semestrar osv.
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Nelia » 01 jul 2010, 21:21

HelloKitty, det är nog mycket beroende på olika situationer också. När det gäller oss så har vi inte riktigt det behovet att "bli kvitt" småbarnsåren. Dels vad gäller semester då vi alltid åker till Portugal på somrarna, vi har all tid i världen att se andra ställen i världen sen. :)

Vi visste dessutom att vi troligtvis bara vill ha två barn och då vill vi verkligen dra ut på det och njuta till fullo, jag är trots allt "bara" 28 år :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Imulia » 27 sep 2010, 12:58

Jag vill inte ha så tätt mellan mina barn, men det är kanske för att jag håller på att utbilda mig och vill bli klar innan nästa. Men sen så har jag alltid tyckt om tiden mellan mig och mina storasyskon. Dem är det ganska precis två år mellan, och jag kom 7 och 5 år efter dem. Har alltid haft dem att se upp till och fråga om saker. Jag har haft min enormt coola storebror och en syster som både har lärt mig att vara mer vuxen och mer barnslig. De har lekt med mig och när jag blivit äldre har de umgåtts med mig. Tyckte bara det var jobbigt när de fick kolla på läskiga filmer och vara uppe senare än mig :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Imulia
Alltid online

BF: 140108

Inläggav lillfinger » 28 sep 2010, 09:37

Jag är så himla kluven!!

Jag håller med Nelia. O förstår sååå väl hur hon tänker (tror jag iaf)
Själv tycker jag att småbarnstiden är underbar, o har ingen som helst brådska igenom det. Allt annat kan jag göra sen.
Det är väl nästan det som är problemet, just att jag tycker det är så underbart.. Jag har liksom inte tid att vänta. Fast jag kanske egentligen skulle vilja det.

Jag tror att det inte spelar barnen så stor roll och det finns för o nackdelar med olika åldersskillnader. Så jag tror att man får göra det som passar en själv.

MEN jag blir inte klok på vvad jag tror passar mig, heheh. Sambon vill nu, så det har blivit lite så att jag låter honom styra. Alltså, jag tar inget initiativ för att jag vet att jag har ÄL. Utan han som inget fattar (eh låter inte så snällt, men jag tror att många killar inte blir lika "galna" som vi tjejer)

Hmmm.. vet inte vad jag vill komma fram till eller om jag ens ville komma fram till nåt.. Hahah Men det är skönt att skriva av sig :oops:
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

Inläggav lillfinger » 28 sep 2010, 09:43

När jag skriver att "jag har inte tid att vänta" Så är väl sanningen snarare att jag inte har _tålamod_ att vänta :lol:
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

Inläggav Camjac » 15 feb 2011, 08:43

Vi har 18 månader mellan våra älsta och det kommer skilja ca 25 månader på mellan och nya :) Love it!!
Användarvisningsbild
Camjac
Stammis

BF: 111019
Status: Gravid med 3:an!!

FöregåendeNästa

Återgå till Min bebis föräldragrupper