Hur väljer man bra bvc?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Hur väljer man bra bvc?

Inläggav crystal » 27 maj 2009, 18:13

Vi har precis flyttat till årstadal/liljeholmen (sthlm) o ska nu välja vilket bvc vi ska tillhöra, hur gör man det på bästa sätt? :roll:
Är det nån som har nåt bra bvc o rekommendera??? Är det som finns på liljeholmens vårdcentral bra? Eller ska man välja Ekens bvc inne på söder? Svårt som tusan innan o veta det?
Förstår ju att man kan byta sen om man inte är nöjd, men är tacksam om nån redan har erfarenhet av bvc i närheten.
Tacksam för svar! :?
Bild
mf v.6
crystal
Alltid online

BF: 120313

Re: Hur väljer man bra bvc?

Inläggav grodan » 27 maj 2009, 18:25

Vi har gått på bvc på Mamamia på östermalm och varit jätte nöjda så vi kommer fortsätta där. Det är så svårt att säga vad som är bra, det handlar för mig mycket om person kemi.
För mig var det inte ett alternativ att gå på bvc i våran hemkommun då jag jobbar inom barnomsorgen och ville få vara bara mamma, inte min yrkesperson ;)
Bild
grodan
Alltid online

Re: Hur väljer man bra bvc?

Inläggav crystal » 27 maj 2009, 20:53

jo det e ju det, personkemi så det e klart att det e svårt att veta på förhand..
men vill ju veta om nån vet nån som inte e bra som man undvika, eller om nån har nån som e super så e det ju intressant.. ja jag vet inte, vet bara att ja/vi måste besluta mig/oss om nåt ställe.. :roll: :?
Bild
mf v.6
crystal
Alltid online

BF: 120313

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: