Hur vet jag när förlossningen startar...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Hur vet jag när förlossningen startar...

Inläggav sandranicoleolsson » 02 sep 2013, 17:41

Man vet knappt var man ska börja...
Jag är omföderska (en son på 7år) och är nu i vecka 35+0.
Har haft mycket sammandragningar och förvärkar under denna graviditet, kanske sen vecka 23-25. Nu senaste veckorna har dom börjat göra mer och mer ont då och då. Inget regelbundet och det har försvunnit igen.
Jag har en moderkaka som ligger långt ner. Dom har fortfarande inte bestämt sig pga det om det blir vanlig förlossning eller kejsarsnitt.
Förra veckan va jag inlagd 3 dagar pga att jag fick en blödningen. Det av en liten blödning och dom sa att det va normalt när moderkakan ligger så långt ner. Dom ville ha mig inne för övervakning och ville ha koll på barnet och så det inte blödde mer och tydde på att moderkakan lossnade. Men barnet mådde bra och inget mer hände så jag blev hemskickad i fredags.
Nu sen igår (söndags) har sammandragningarna blivit mer och mer och kommit ofta och vid minsta lilla ansträngning. Bara jag reser mig från soffan och tömmer diskmaskinen i köket, fyller eller tömmer tvättmaskinen kommer sammandragningarna. Dom kommer mycket nu även när jag vilar, ett par gånger i timmen. Kanske inte regelbundet att det e visst antal minuter emellan. Men kanske 5 min och sen nästa 10 min, sen kommer nästa 15 min, sen nästa 5 min....
Jag undrar om någon annan har kännt så pass med sammandragningarna, om det kanske börjar närma sig en förlossning nu eller vad som händer...
I min första graviditet hade jag inga sammandragningar alls så jag har inte så mycket erfarenhet av sammandragningar...
sandranicoleolsson
Nykomling

Re: Hur vet jag när förlossningen startar...

Inläggav MammaOchGravid » 06 nov 2013, 11:27

jag skulle ringt FL.. kollat om de är normalt att ha såå..
MammaOchGravid
Nykomling

BF: 140402

Återgå till Förlossningen
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=pregnant&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()