I väntan på fostervattenprov...

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

I väntan på fostervattenprov...

Inläggav EnTrea » 21 feb 2013, 16:35

Hej! Finns det någon annan som väntar på att få göra fvp? Jag var på kub ul idag och min värld vändes upp och ner när jag fick svaret. 1:5 att bebisen har kromosomavvikelse och om det inte är det som är felet så kan det vara t.ex. hjärtfel. Nu påbörjar jag en lång väntan. Fostervattenprovet och ett till ul ska göras om lite mindre än tre veckor. Hur får man tiden att gå? Hur gömmer man magen? Hur ska man hålla hoppet uppe? Har som tur är två barn som tar upp min tid men det känns ändå tungt. Är nu i vecka 12+2 och fvp görs i 15+0. Det var nacksvullnaden som var på tok för hög. Min ålder är närmare 20 än 25 och tidigare barn helt friska då det kom verkligen som en chock!
EnTrea
Alltid online

BF: 130903
Status: Blivande trebarnsmamma

Re: I väntan på fostervattenprov...

Inläggav Villhalitenimagen » 21 feb 2013, 17:06

Jag har ingen egen erfarenhet. Förstår att du är chockad. Speciellt när man är så ung och har två friska barn innan. Hur du ska få tiden att gå är väl att hålla dig sysselsatt men du kommer nog hinna tänka väldigt mkt dom här veckorna.

Jag ska på KUB imorgon och känner mig oxå nervös, har två grabbar innan så har redan bestämt mig vad jag ska göra om det e fel på mini i magen. Jag e 30 o tjock så får ju lite sämre resultat av åldern.

Mitt inlägg är väl inte så givande men känner igen dig sen du började att försöka o skrev till dig ( under annat alias ). Tänker på dig iaf o hoppas att det e något fel som kan åtgärdas så att allt är ok sen.
Villhalitenimagen
Alltid online

BF: 130827
Status: I aug blir vi 5 i familjen.

Inläggav EnTrea » 21 feb 2013, 19:35

Lycka till på kub!:) Hoppas att du får bättre siffror än mig...
EnTrea
Alltid online

Inläggav EnTrea » 22 feb 2013, 09:36

Exakt ett dygn har gått sen jag låg där på britsen och glädjetårarna över att se lilla bebisen byttes ut mot ledsna tårar... 18 dagar kvar till fvp. Försöker hålla modet uppe och läsa solskenshistorier men har ofta tårar i ögonen. Varje gång jag kommer ihåg gårdagen känns det som ett slag i magen. Snälla låt vår bebis vara frisk!
EnTrea
Alltid online

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud