icandy pear

icandy pear

Inläggav arw » 10 aug 2009, 16:40

Vi har funderat på en icandy pear som syskonvagn (syskonet kommer i feb -10)

Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Kanske någon länk till någon sida i UK där man kan shoppa online. Vill ju heller ha en annan färg än svart som finns på Bonti (och vad jag fick veta den enda färgen som finns i Sverige)

Vad blir bäst-att köpa en apple och uppgradera eller köpa en pear från början?

Vi funderade på Phil & Ted men var skeptiska då barnen sitter framåtvända. Det gör de inte på icandy:n och den är mycket kortare än andra tandemvagnar vi tittat på (acta graco och abc design som var 150 cm lång om jag inte minns fel)
Men man kan stirra sig blind på alla smarta finesser på icandy:n och inte se nackdelarna. Hoppas nån där ute vet nåt
:)
A
Bild
Användarvisningsbild
arw
Stammis

BF: 100214

Re: icandy pear

Inläggav everyoneloveskate » 23 aug 2009, 17:55

Vi har inte Pear, men Apple vilket ju är exakt samma vagn minus en liggdel. Köpte den medan vi fortfarande bodde i UK och var runt och kikade på tusentals vagnar. Jämförde i oändlighet innan vi bestämde oss och än så länge är vi supernöjda! Jättefin, robust och lättkörd vagn med många trevliga finesser.

Den äldre modellen, som kan köpas begagnad, av Icandy är kanske inte att rekommendera då hjulen fått mycket kritik och de flesta vagnar gick tillbaka till fabriken för att uppgraderas. Men jag kan inte hitta en enda negativ sak att säga om den nya faktiskt. Den har en rymlig liggdel, stor korg att lägga grejor i, en bra och stabil broms, otroligt bra hjul och ett justerbart handtag vilket ju är bra när mamma och pappa är olika långa. Dessutom är den supersmidig att fälla ihop och stoppa in i bilen.

Vi testade även Pear i en affär, bara för att liksom och både jag och sambon gillade den skarpt. Inte alls klumpig och mycket lättare att ta sig igenom dörrar etc. med än breda syskonvagnar.

I UK kan man inte köpa Icandy online eftersom de vill att man ska få se vagnen IRL samt få en personlig service av personalen, men om du vill ha mer info så rekommenderas http://www.icandy.co.uk

Kram och lycka till! :)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav arw » 17 sep 2009, 08:39

Hej! Kul att höra att du är så nöjd med din vagn. Vi har spanat runt lite på nätet och bla ebay.uk och där finns det massor med pear-vagnar till slau...jättebilligt. Men än så länge har vi inte hittat nån som är villig att skicka till Sverige. Upptäckte då också att det inte finns någon onlinshop på dessa vagnar. Så vill det sig riktigt illa så får vi köpa en splitterny i Sverige...kommer väl landa på en 10000 ca...pust! Men då kommer vi bli supernöjda tror jag.
Bild
Användarvisningsbild
arw
Stammis

BF: 100214

Inläggav nettan.borgh » 03 mar 2010, 21:48

Hej!

Vart kan man köpa en Icandy Pear???
nettan.borgh
Nykomling

Återgå till Barnvagnar & tillbehör