Annons:

Illamående efter förlossning

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Illamående efter förlossning

Inläggav Maria_83 » 21 feb 2010, 15:54

Hej alla

Har sen två tre dagar mått något fruktansvärt illa och varit väldigt väldigt trött.
Bebisen sover jätte bra under natten så det är inte det att jag inte får tillräckligt med sömn. Men det är det här illamåendet tycker jag är väldigt väldigt jobbigt!
Jag vet att jag måste äta men bara tanken på det eller om jag äter så håller jag på att kräkas. Om jag inte äter så mår jag också illa så det känns som en ond cirkel...
Är det någon annan som har/har haft samma och vad kan man göra?
Det enda jag vill göra är att lägga mig och sova och inte röra på mig på grund av illamåendet.

//Maria
Maria_83
Stammis

Re: Illamående efter förlossning

Inläggav stajners » 21 feb 2010, 23:01

Förlorade du blod under förlossningen? Tänker att tröttheten kan bero på järnbrist. Jag blev rekommenderad att fortsätta med järnet ett tag även efter med då blödde jag bara 2 dl och det är ju inte mkt. Så järn kan ju vara bra att ta, om du nu inte redan gör det.

Annars kanske det kan ha med hormonerna att göra. Vinterkräksjukan härjar ju även vilt just nu. Man måste ju inte spy för att man har det.

Sen tar det ju även på en att ha fött barn och ständigt vara på sin vakt och sköta sitt barn. Se till att dricka mkt. Viktigt när man ammar! Ha alltid ngt att dricka i närheten av dej. Och försök att äta det du känner för. Frukt kanske känns bra?
Prata med din bvc-sköterska nästa gång annars så kanske hon har bra råd.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: