Inreda vardagsrum inspiration

Heminredning, barnrumsinredning och trädgårsdliv.

Inreda vardagsrum inspiration

Inläggav Stina » 12 mar 2010, 01:26

inreda-vardagsrum.jpg
(85.27 KiB) Nerladdad 3586 gånger

Vad kan vi göra med vår vita vägg bakom matsalsbordet? Man ser väggen från soffan och den är ganska trist att stirra på.

Någon som har något förslag?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Inreda vardagsrum inspiration

Inläggav soma » 12 mar 2010, 10:01

Om jag var du skulle jag ta en stor "spännram" och spänna på något snyggt tyg (bara häfta med häftpistol). Då kan du på ett enkelt sätt byta utseende på rummet genom att byta tyg... passar in i den stil du redan har och ger dig många möjligheter att ändra snabbt. Fondväggar är tydligen SÅ ute :D
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav Stina » 12 mar 2010, 10:29

Tack för svaret! :)
Vi funderar på ett teak-sidebord för att få in lite trä och naturlig känsla i det annars så strikta. En tavla ovanför det skulle vara superfint. Kanske med något nytt och moderniserat tyg från femtiotalet i glada färger som passar till sidebordet?
Har du förslag på några tyger du sett?
Är det målade fondväggar som är ute eller även med tapet?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav 67d » 12 mar 2010, 11:46

Jag hade målat ränder på längden med silver, grå och svart! :D
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav soma » 12 mar 2010, 17:56

Jag tror faktiskt både och... :D Men gillar man fondväggar kan man ju ha det i alla fall! Nja, jag har inga direkta tygförslag på lager, men kör ni 50-tal så ta ett starkt tyg, blommigt eller mönstrat, så att det blir en riktig markering. Är ju lätt att byta om ni tröttnar!

Jag tycker på ett sätt att det är synd att byta det vita bordet - är ju supersnyggt!

Visa gärna resultatet sen! :D
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav Strumpan » 13 mar 2010, 02:33

Ja det bordet är riktigt snyggt! I en annan tråd för ganska länge sen så la du upp en bild på vardagsrummet från andra hållet sett och då blev jag alldeles kär i bordet. Desvärre gick en av mina bästa vänner och köpte det innan mig och vi har så himla lika smak jag och hon så det känns så fånigt nu att köpa samma.
Dessutom har vi inte plats med ett matsalsbord någonstans utan ska ha det både till vardagsbord och "finbord" och vad jag har förstått så är det aningens känsligt det där bordet? För barn som gillar att hacka och slå med bestick och andra tillhyggen alltså :) . *svammel svammel*

En tygtavla var ett bra tips tycker jag! Svenskt Tenn har fina tyger, sen har du ju alltid Marimekko. På Åhléns kan du också hitta fina tyger.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav HannahLee » 13 mar 2010, 03:32

Ett snyggt tyg på spännramar? Det intryck fotot ger är stilrent, svalt och välbalanserat. Vi har stora spännramar på våra vita väggar med mönstrat tyg på. Skapar samma känsla som en fondvägg och gör stora ljusa ytor mindre nakna men tycker faktiskt att det är ett fräschare, trendigare alternativ, dessutom kan man lätt variera sig. Ett tips i all hast bara, men vi får mycket komplimanger för våra "tavlor". :) Lycka till!
HannahLee
Stammis

Inläggav mamma93 » 15 maj 2011, 10:35

Jag skulle nog ha fixat canvas bilder ev på barnen o satt upp. Närbild på barnen eller något i svart-vitt. :)
mamma93
Nykomling

Inläggav inredningar123 » 12 okt 2014, 22:37

inredningar123
Nykomling

Inläggav floralinnea » 02 dec 2019, 11:07

mamma93 skrev:Jag skulle nog ha fixat canvas bilder ev på barnen o satt upp. Närbild på barnen eller något i svart-vitt. :)

Ja, canvas bilder är väldigt snygga! Jag köpte mina här: https://futonota.se/inredning-accessoar ... as-prints/
floralinnea
Nykomling

Nästa

Återgå till Inredning & trädgård