Inskriven på AF - och jobbar en dag i veckan?

Diskutera ekonomi och jobb kring graviditeten och det nya livet med barn

Inskriven på AF - och jobbar en dag i veckan?

Inläggav WEAREWATER » 03 feb 2011, 17:02

Jag är sedan en tid inskriven på Arbetsförmedligen och är med i det som kallas för Jobb- och utvecklingsgarantin. Jag får ett antal kronor per dag och sammanlagt i månaden får jag drygt 2700-3000. Nu är det så att jag till 97% säkerhet har fått ett litet extrajobb där jag kommer att jobba ett pass i veckan på lördagar i sju timmar. Jag är rätt säker på att jag fortfarande vara inskriven på Arbetsförmedligen, men vill ändå höra med er om det är något som vet lite mer kring detta?

Hur mycket i månaden ska man arbeta för att inte längre få vara inskriven hos Arbetsförmedligen? Som nu så ser det ut som att jag endast kommer att få jobba 28 timmar i månaden och har räknat ut att jag på det kommer att tjäna knappt 2500 kronor (innan skatt). Är det dags för mig att skrivas ut och därmed förlora dessa 4-500 kronorna?
Bild
WEAREWATER
Alltid online

Status: Vi ska få världens sötaste lillkille!

Re: Inskriven på AF - och jobbar en dag i veckan?

Inläggav MiaIa-90 » 30 maj 2011, 23:35

WEAREWATER skrev:Jag är sedan en tid inskriven på Arbetsförmedligen och är med i det som kallas för Jobb- och utvecklingsgarantin. Jag får ett antal kronor per dag och sammanlagt i månaden får jag drygt 2700-3000. Nu är det så att jag till 97% säkerhet har fått ett litet extrajobb där jag kommer att jobba ett pass i veckan på lördagar i sju timmar. Jag är rätt säker på att jag fortfarande vara inskriven på Arbetsförmedligen, men vill ändå höra med er om det är något som vet lite mer kring detta?

Hur mycket i månaden ska man arbeta för att inte längre få vara inskriven hos Arbetsförmedligen? Som nu så ser det ut som att jag endast kommer att få jobba 28 timmar i månaden och har räknat ut att jag på det kommer att tjäna knappt 2500 kronor (innan skatt). Är det dags för mig att skrivas ut och därmed förlora dessa 4-500 kronorna?

Hej du kommer inte bli av med garantin utan du får prata med dom och få en lapp där du skriver i när du jobbar så drar som bort de du har jobbat så om du har jobbat mer en 4 timmar en dag så drar dom bort dina 156kr som du får per dag.
MiaIa-90
Stammis

Status: Längtar efter att få barn!

Re: Inskriven på AF - och jobbar en dag i veckan?

Inläggav carina_ » 31 maj 2011, 08:32

Hej

Vill bara "varna" dig för att ta ett deltidsjobb..... Det jobbet du tar kommer sedan att vara baserat på din a-kassa. Du kommer kanske att få en ny a-kasse period på det jobbet? Då kommer den deltiden du jobbade dsv 28 timmar i månaden att bli det som man baserar a-kassa på. Du skrev att du får 2500 kr/ månaden. A-kassan blir 80% av 2500 kr! Klarar du dig på så lite pengar i månaden?

Akassan räknar inte med deltidsjobbet och jobb-utvecklingsgarantin som a-kassan utan endast det du FAKTIST jobbar dsv 28 timmar.

Tänk dig för VÄLDIGT noga innan du tar ett deltidsjobb!!!

Hälsningar en som blivit lurad som hade jobb och utvecklingsgarantipengar och tog ett deltidsjobb.......
Användarvisningsbild
carina_
Alltid online

Återgå till Ekonomi & Jobb