Inskrivning

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Inskrivning

Inläggav DRutström » 07 mar 2007, 11:03

Hoppla,

Då var man nyss hemkommen från 'inskrivningen' och vårat första besök på MVC. Det var lite nervöst, eller ja kanske inte nervöst, men jag visste väl inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men som säkert dom flesta vet så var det väl lite standardfrågor om hälsa osv.

Att allt såg bra ut enligt vad hon kunde avgöra av de enkla prover de tog kändes ju bra, men det som kändes absolut bäst var att man på något konstigt plan fick en bekräftelse på att nu är vi verkligen på banan, nu är det lite mer officiellt att man faktiskt ska bli pappa :D

Blev nån liten bok och sådant som det var tänkt att man skulle bläddra igenom antar jag, och trots att jag inte är särskilt intresserad av bokläsning så hade litteraturen man fick en helt annan dragningskraft.

Men som sagt, nu är det allvar, på riktigt! :shock:
Användarvisningsbild
DRutström
Stammis

Inläggav Stina » 07 mar 2007, 11:11

:) Vilken vecka är NI i?? Det finns ju roliga böcker för pappor att läsa som säkert går att låna på biblioteket! Uppdrag pappa tror jag en heter sen var det nån annan som tipsade om en annan pappa bok! Ska se om jag hittar den! Det kan ju vara kul o på det sätte "hänga" med i graviditeten! :) Grattis!
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav N_a_N » 07 mar 2007, 12:38

Ja Den Boken Uppdrag Pappa är jätte bra!!
Den är skriven av pappor!! Och är väldigt rolig oxå!!
Fick den av min Sambo när vi var i väntans tider.. !!
Och välkommen hit!! Kul med lite fler karlar!!
Ha Ha
BildBild
Användarvisningsbild
N_a_N
Alltid online

Inläggav DRutström » 07 mar 2007, 13:09

Halloj!

Vi är i vecka 8-9, jag är inte helt hundra på det allra exakta datumet, men där i skarven i alla fall. Enligt barnmorskan så skulle datum för nedkomst vara 8:e Oktober +- 14 dagar :shock: nu börjar det bli så verkligt att man kan ta på det, eller ja, närmar sig i alla fall. Den blivande modern finns också här, det är dendär märy som hon kallar sig. Så hon håller säkert koll på vad jag skriver och rättar mig om jag har helt fel!

Ska kolla upp dedär böckerna! Man försöker förkovra sig i all litteratur och kunskap man kan komma över, både på gott och ont, för det är väl mycket man behöver lära sig själv och som kommer rätt naturligt antar jag. Men jag gillar att vara förberedd, ibland nästan för förberedd :oops:
Användarvisningsbild
DRutström
Stammis

Inläggav Stina » 07 mar 2007, 13:30

Haha! Säkert!! Jaha va kul för jag tänkte precis fråga om mamman var med på sidan! :)

Ja men såna nya böcker är ju lite mer uppdaterade!! Det blir ju roligare att läsa än alla faktaböcker! Sen hittar ni säkert bra info på sidan oxå!! :)
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Inskrivning

Inläggav Tove » 07 mar 2007, 18:01

DRutström skrev:Hoppla,

Då var man nyss hemkommen från 'inskrivningen' och vårat första besök på MVC. Det var lite nervöst, eller ja kanske inte nervöst, men jag visste väl inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men som säkert dom flesta vet så var det väl lite standardfrågor om hälsa osv.

Att allt såg bra ut enligt vad hon kunde avgöra av de enkla prover de tog kändes ju bra, men det som kändes absolut bäst var att man på något konstigt plan fick en bekräftelse på att nu är vi verkligen på banan, nu är det lite mer officiellt att man faktiskt ska bli pappa :D

Blev nån liten bok och sådant som det var tänkt att man skulle bläddra igenom antar jag, och trots att jag inte är särskilt intresserad av bokläsning så hade litteraturen man fick en helt annan dragningskraft.

Men som sagt, nu är det allvar, på riktigt! :shock:

Grattis till bebben i magen...på din tjej då :)

Ja de finns ju massa böcker,de är aldrig fel att va "för "förberädd...
Bild
Användarvisningsbild
Tove
Alltid online

Inläggav Emsa » 07 mar 2007, 22:43

[font=Comic Sans MS]Hej hej! Jag säger också GRATTIS (naturligtvis). Vad kul att norrlänningar finns här också! Jag kommer egentligen från Skellefteå och min sambo från Haparanda men nu bor vi i Göteborg.

Jag kan också tipsa om "Uppdrag pappa" och sedan har jag också hört att boken "Värsta pappan" ska vara jättebra. [/font]
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav helvite » 08 mar 2007, 10:25

Härligt! Stort grattis!

Tänk bara på att ha tålamod med "honan" nu. De kan svänga något i humöret, men jag kan trösta med att det går över.. ...efter 9 månader! Hö hö hö..
helvite
Stammis

Inläggav Ellas pappa » 08 mar 2007, 10:27

Så grym känsla! Kände precis likadant.. Nu är det på riktigt kände man hehe :)
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav mal » 08 mar 2007, 22:08

De kan svänga något i humöret, men jag kan trösta med att det går över.. ...efter 9 månader! Hö hö hö..

Or not!! Då kommer amningshormonerna istället...å mamabluesen... :wink:
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
mal
Alltid online

Nästa

Återgå till Pappa forum