Introduktion

Väntar du en novemberbebis 2014? Välkommen att träffa andra mammor!

Re: Introduktion

Inläggav Helhet » 07 mar 2014, 14:46

Hej alla! :D

Jag och min sambo fick oss en underbar överraskning förra veckan. Vi är gravida igen!!! En liten skorpion som kanske väljer att titta ut den 3-4 november.

Här är enn presentation om mig:
- 24år gammal
- Bor tillsammans med min andra hälft, min fästman K i Stockholm
- Botanisk pedagog och ekologisk hudvårdsterapeut
- Har sedan fyra år tillbaka jobbat inom särskola men nu avslutat det kapitlet
- Lever holistiskt syn på livet, så en holistisk graviditet står på agendan. Någon annan som gör det?
- Älskar yoga, örter, aromaterapi, meditation m.m.
- Hade ett utomkvedshavandeskap juli -13 v. 7 (6+4). En traumatisk upplevelse i Norrlands skogar och fick tillslut metotrexat då embryot satt i buken trodde dom.
- Fick MA januari -14 i vecka 10 (9+2). Var häftigt att följa graviditeten via VUL från v.5-10. Ser hur vårt lilla lejon växte. Tyvärr gick det inte så långt men vi tog oss igenom.

Känns lite konstigt att skriva här. Lite smått förbjudet.. Allt är fortfarande osäkert. Är i vecka 6 (5+4). Många tankar florerar runt om att vi hoppas det sitter rätt, hoppas allt går vägen, hoppas hjärtat slår på, tänk om det är två där inne och många andra tankar.

Jag har lovat mig själv att inte oroa mig allt för mycket. Så jag har börjat att skriva journal. Ett boktips är Sacred Pregnancy av Anni Daulter. Jättevacker bok och tips vad man kan skriva om och reflektera över vecka för vecka.

En annan sak för att leva i nuet är att yoga. Mycket yinyoga, kundaliniyoga och terapeutisk yoga. Underbart! Men kommihåg att berätta för instruktören att du är gravid. Även fast du bara är i v.4. Då kan dom ha extra koll på dig samt ge dig andra övningar då vissa bör undvikas som twists och dom med för mycket tryck på livmodern.

Nog om det.

Nu vet ni lite vem jag är och min historia. Ska bli kul att följa varandra här. Jag håller tummar och tår för alla att det går vägen!

Vi hörs!
Bild

Besök gärna min och min fästmans blogg som vi har här på http://www.minbebis.com/blogg/helhet
Helhet
Nykomling

Inläggav alisonivy » 07 mar 2014, 16:50

Hej!

Hoppar gärna med här. Plussade i måndags på bim -1 för allra första gången! Försökt ung. ett år och detta var min andra pergotimekur. Känns väldigt spännande. Enligt familjelivs uträknare är BF 11 november :)

Har dock bruna flytningar så vet inte om jag bör ropa hej än. Har haft dom sen en vecka efter äl och dom verkar inte vilja ge med sig. Förra månaden hade jag precis likadana innan mens, så blev väldigt förvånad att jag plussade. Försöker att tänka att det inte finns nån anledning att få panik förrän jag ser färskt blod :)
Bild
alisonivy
Stammis

Status: Väntar på plusset!

Inläggav Spogg » 07 mar 2014, 21:49

Hoppar också in här plussade idag=) BIM -3. Enligt familjelivs uträknade BF 12 November:)
Detta är första försöket jag och min sambo gjort för att bli gravida så nu hoppas vi att det vill stanna kvar=)

Jag är 25år och jobbar som sjuksköterska
Vi bor i Värmland!
Spogg
Stammis

Inläggav MsLi » 08 mar 2014, 08:21

Alisonivy, om du haft de sen äl så borde de vara mer sköra slemhinnor eller nåt som småblöder. Och färskt bld betyder inte heller att det är nåt fel. Jag blödde färskt blod runt bim och var säker på att det var mens men det var det inte. Hoppas precis som du att det inte är nåt fel men har fått se på vul en liten hinnsäck så det känns bra iaf.
MsLi
Alltid online

Inläggav alisonivy » 08 mar 2014, 11:33

MsLi, ja jag hoppas verkligen att det är så. Känns som det har minskat lite igår och idag och det kommer nästan bara när jag är på toa eller gör nåt ansträngande. Har inte gjort vul än men ska göra det 21/3, borde vara i v 6+2 då. När gjorde du vul?
Bild
alisonivy
Stammis

Status: Väntar på plusset!

Inläggav kransen » 08 mar 2014, 15:36

Hej,

Fick ett plus imorse och är beräknad till 12 november. Bor i Sthlm, har en 3-åring sedan tidigare och har precis börjat förstå att det kanske är en till på ingång :) Blev gravid på första försöket sist och likadant denna gång så det blir alltid lite chockartat, om än planerat.

Hoppas ni alla mår fint och njuter av helgsolen!
kransen
Nykomling

Inläggav MsLi » 08 mar 2014, 21:59

Alisonivy jag gjorde vul i vecka 5+1, så du borde få se mer. Händer mycket på en vecka! Jag gör så tidiga vul på grund av tidigare utomkvedshavandeskap.
MsLi
Alltid online

Inläggav Lyckligt » 09 mar 2014, 10:25

Hej o grattis alla gravida! :)
Jag har precis plusat med beräknat 17/11

Fick missfall i januari, då i vecka 5 eller 6 så jag hoppas hoppas det håller sig denna gång.
Har en son på dryga året och bor med sambo i Stockholmsområdet.

Startar en ny tråd med beräknade datum så det blir lite lättare att hitta och ha ett samlat ställe, lägg gärna in er där!
Bild
Lyckligt
Alltid online

BF: 171114

Inläggav Elvi » 13 mar 2014, 08:03

Jeee, nu har jag plussat =)

kände att jag bara behöver skriva in de här innan jag börjar dagen =)

enligt min beräkning då skulle BF bli 17.11, får se!

Liksom flera andra här är jag nu gravid efter missfall. Hade en ofostrig graviditet i oktober som drog väldans ut på tiden innan vi kunde försöka igen. Men nu är vi här =)
ska boka tid till tidigt VUL så efter de kan man vara lugn.

Detta blir vårt fjärde barn och så välkommet! Känns konstigt att jag nu är gravid för sjunde gången...

LYCKA TILL ALLIHOPA!
Elvi
Alltid online

Inläggav Lyckligt » 13 mar 2014, 09:39

Vad roligt Elvi, vi har samma BF :) grattis igen o välkommen hit!
Bild
Lyckligt
Alltid online

BF: 171114

FöregåendeNästa

Återgå till Novemberbarn 2014