Jag och min sambo fick oss en underbar överraskning förra veckan. Vi är gravida igen!!! En liten skorpion som kanske väljer att titta ut den 3-4 november.
Här är enn presentation om mig:
- 24år gammal
- Bor tillsammans med min andra hälft, min fästman K i Stockholm
- Botanisk pedagog och ekologisk hudvårdsterapeut
- Har sedan fyra år tillbaka jobbat inom särskola men nu avslutat det kapitlet
- Lever holistiskt syn på livet, så en holistisk graviditet står på agendan. Någon annan som gör det?
- Älskar yoga, örter, aromaterapi, meditation m.m.
- Hade ett utomkvedshavandeskap juli -13 v. 7 (6+4). En traumatisk upplevelse i Norrlands skogar och fick tillslut metotrexat då embryot satt i buken trodde dom.
- Fick MA januari -14 i vecka 10 (9+2). Var häftigt att följa graviditeten via VUL från v.5-10. Ser hur vårt lilla lejon växte. Tyvärr gick det inte så långt men vi tog oss igenom.
Känns lite konstigt att skriva här. Lite smått förbjudet.. Allt är fortfarande osäkert. Är i vecka 6 (5+4). Många tankar florerar runt om att vi hoppas det sitter rätt, hoppas allt går vägen, hoppas hjärtat slår på, tänk om det är två där inne och många andra tankar.
Jag har lovat mig själv att inte oroa mig allt för mycket. Så jag har börjat att skriva journal. Ett boktips är Sacred Pregnancy av Anni Daulter. Jättevacker bok och tips vad man kan skriva om och reflektera över vecka för vecka.
En annan sak för att leva i nuet är att yoga. Mycket yinyoga, kundaliniyoga och terapeutisk yoga. Underbart! Men kommihåg att berätta för instruktören att du är gravid. Även fast du bara är i v.4. Då kan dom ha extra koll på dig samt ge dig andra övningar då vissa bör undvikas som twists och dom med för mycket tryck på livmodern.
Nog om det.
Nu vet ni lite vem jag är och min historia. Ska bli kul att följa varandra här. Jag håller tummar och tår för alla att det går vägen!
Vi hörs!