IVF 2017

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Re: IVF 2017

Inläggav Ivfminime » 25 apr 2017, 21:52

Jag vågar inte tänka på det så mycket men mina bröst är väldigt ömma och är spända. Vet inte om det beror på hormonsprutorna man tog innan.

Har lite molande värl hela tiden också, man blir rädd att det är mensen som är på G.

Försöker vara positiv, jobba och inte tänka så mycket mer än att stoppa i mig bra saker. Hålla mig borta redan nu från de som de säger att man skall avstå som gravid.

Jag håller tummarna för oss båda! Äggplocket gick bra by the way. Var groggy av medicin så kände ingen smärta vilket var skönt.

Oroa dig inte för att du inte känner några symptom än. Vi har alla så olika kroppar som reagerar olika. Tänk positivt , tyvärr så kan vi ju inte kontrollera om det stannar eller ej.

Vilken ruvardag är du på?
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

Inläggav Istres » 26 apr 2017, 14:22

Låter lovande att du känner av i magen och brösten. Jag tror att det ändå är lite positivt när man känner sig annorlunda. Tidigt ger nog ägglossningsprutan och lutinus lite biverkningar. När jag gjorde äggplock kände jag inte av något efter äggmodnadssprutan. Skönt att äggplocket gick bra också. Har ni fått besked om ni fick något till frysen?

Vilken ruvdag är du på? Jag är på dag 6 så min mens borde komma inom några dagar. Vilken dag har du testdag? Jag håller mig också borta från tex alkohol, koffein osv. Men egentligen gör det nog inte så mycket skillnad. Men kliniken sa att jag ska leva så så då gör jag det.

Ska försöka tänka lite positivt. Det är ju verkligen inte helt säkert att det är kört bara för att det känns så. Håller tummarna gör oss båda!
Istres
Stammis

Inläggav Ivfminime » 26 apr 2017, 19:53

Hej,

Jag är på ruvardag 4. Har test dag den 7 maj om jag räknat rätt. Inte fått brev hem än om hur många som har klarat sig till frysen.

Jag ska ju ha min mens runt min testdag är så det är antingen eller.

Vi är verkligen i samma veva! Känner du någon trötthet? Din testdag borde vara 5 maj då? Kommer du tjuvtesta eller kör du exakt den dagen?
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

Inläggav Istres » 27 apr 2017, 07:32

Då är vi nära i tid. :) Jag ska ha min mens nu vilken dag som helst. Har testdag om en vecka. Vet inte om jag vågar testa tidigt. Kanske gör det om min mens kommer. Men jag vet inte. Hur har ni tänkt göra?

Jag känner verkligen inget speciellt. Inget jag inte brukar känna innan mens. Ingen särskild trötthet, ömhet, onda bröst. Lite svidande mensverk ibland som jag brukar ha denna tid i cykeln. Känner du fler symptom?

Håller mina tummar att ni får många fina till frysen. Och att det ska gå vägen för oss.
Istres
Stammis

Inläggav Ivfminime » 27 apr 2017, 20:53

Jag håller tummarna för oss båda jag med :)
Mina symptom är svullna bröst, svullen och obekväm och har lite ont i ryggen längst ner. Oftast kommer den känslan på kvällen nu. ( kan känna liknande symtom vid mens så vet inte om de är positiva symptom eller ej )

Känns konstigt att man skulle få symtom så tidigt. Tänker ibland kanske gått upp i vikt och därför är brösten ömma. Känns som man övertänker allt även om man försöker intala sig själv att man inte ska tänka så mycket.

Idag är ruvdag 5 så det är ju många dagar kvar tills man vet. Jag kommer nog inte testa innan. Får se nästa vecka om jag kan hålla mig.

Kommer du köpa fler än ett test för att var extra säker? Får man fråga hur gammal du är ( du kan skriva en ca ålder om du inte vill ge exakt) och hur länge ni försökt?
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

Inläggav Istres » 28 apr 2017, 17:07

Hoppashoppas det är positiva symptom. :) det finns ändå en chans att det går denna gång. Så nervöst det är att vänta! Vi har diskuterat att köpa test så vi antingen kan testa tidigare eller behålla till senare. Men jag har någon form av fobi för graviditetstest efter så många negativa. Jag är 31 år och vi har försökt 2,5 år, så inte så länge alltså. Fast det känns som en evighet. Vi gjorde utredning för ett år sedan som visade eventuell manlig faktor så fick vi remiss till IVF. När vi i februari gjorde ICSI blev de mer säkra på manlig faktor. Spermieprovet visade att det bara fanns 1-2 miljoner spermier och en stor andel var döda eller rörde sig fel. Alla mina prover såg ok ut. Hur gammal är du? Hur länge har ni försökt?
Istres
Stammis

Inläggav Ivfminime » 01 maj 2017, 11:30

Hej,

Jag håller med dig. Graviditetstest är jobbiga efter man möts av så många negativa. Är lite nervös då mina bröst inte är lika spända längre men de gör fortfarande ont i dem så det är ju positivt.

Jag är 26 år och vi har väl försökt med pauser i 5 år då jag för 5 år sedan fick ett missfall och vi inte skyddat oss sen dess. Vi har inte skyddat oss på denna tid men andra saker i livet har gjort att man kanske inte fokuserat på att skaffa barn hela tiden så vi tog en paus mellan där.

Vi gjorde en utredning för 4 år sedan då hitta det inga fel förutom min hypoteryos och de sa att vi skulle kunna bli gravida själva. Så vi tog ett år för det. Blev erbjudna att göra ivf men valde att vänta då vid den tidpunkten inte riktigt var bebistid då jag var mitt i min utbildning och kändes dumt att avbryta om det skulle bli bebis. Nu kände vi att tiden var rätt så nu är vi här på ruvdag 9 och hoppas på att en liten växer där inne :)

Ska beställa test från nätet så det kommer hem i lagom tid i brevlådan för test. Tycker det är lite jobbigt att gå till apoteket och handla då man gjort det innan och fått negativt :( jag håller tummarna för er! Det borde vara testdag snart?

Har några symptom dykt upp för dig? Hur funkar det med lutinus tabletterna? Själv känner jag att jag får springa på toa x antal gånger per dag då det känns som man är påväg att kissa ner sig. :P
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

Inläggav Ivfminime » 03 maj 2017, 19:16

Jag tjuvtesta när jag kom hem idag och fick 2 st positiva test <3 Är så lycklig! Hoppas lillen vill stanna kvar i magen.
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

Inläggav Istres » 03 maj 2017, 21:44

Grattis ivfminime! Så underbart. Håller tummarna att det går vägen. Vi har faktiskt också tagit positivt test. :) det känns fantastiskt men väldigt overkligt så jag knappt kan tro att det är sant. :)
Istres
Stammis

Inläggav Ivfminime » 03 maj 2017, 22:01

Åh vad roligt! Stort grattis! :D
Jag håller tummarna att allt går bra för oss båda nu!
Hälsningar,
Ivfminime
Ivfminime
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till IVF forum
Annons: