Annons:

IVF FET 27/3

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

IVF FET 27/3

Inläggav smulan81 » 08 apr 2017, 14:57

Jag gjorde en FET IVF odlat i fem dagar med insättning 27/3

Jag är på ruvardag 11 idag , och har testdag imorgon på dag 12.

Jag har tjuvtestat sen ruvardag 10 men har fortfarande ett minus.

Det har inte kommit något blod, och jag har haft mensvärk till och från under en vecka ca.

Jag skulle haft min mens den 3/4.

Är det någon som plussat sent ? Vad tror ni ? Kan jag vara gravid ?
smulan81
Nykomling

Mitt Krypin

Re: IVF FET 27/3

Inläggav Istres » 09 apr 2017, 18:51

Du har testdag idag, hur har det gått? Jag har för mig att jag hört från min läkare att man ska sluta med lutinus om man testar negativt på testdagen. Lutinus kan förhindra att mensen kommer. Slutar du så kommer den nog om några dagar. Håller tummarna att du ändå är gravid.
Istres
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav smulan81 » 10 apr 2017, 07:21

Hej..nej tyvärr inget + idag heller och ingen mens :(
Ska ringa kliniken idag och se vad dem säger.
Hur går det för dig?
Är det ditt förtsa IVF försök?
smulan81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav smulan81 » 10 apr 2017, 07:22

Istres skrev:Du har testdag idag, hur har det gått? Jag har för mig att jag hört från min läkare att man ska sluta med lutinus om man testar negativt på testdagen. Lutinus kan förhindra att mensen kommer. Slutar du så kommer den nog om några dagar. Håller tummarna att du ändå är gravid.

Hej..nej tyvärr inget + idag heller och ingen mens :(
Ska ringa kliniken idag och se vad dem säger.
Hur går det för dig?
Är det ditt förtsa IVF försök?
smulan81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Istres » 10 apr 2017, 08:28

Det är min första IVF så jag är inte speciellt erfaren. Det jag har förstått av andra är att man borde plussa på testdagen om man ät gravid. Vad sa kliniken när du ringde? Har du slutat med Lutinus? Jag fortsätter hålla mina tummar.
Istres
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav smulan81 » 10 apr 2017, 14:37

Istres skrev:Det är min första IVF så jag är inte speciellt erfaren. Det jag har förstått av andra är att man borde plussa på testdagen om man ät gravid. Vad sa kliniken när du ringde? Har du slutat med Lutinus? Jag fortsätter hålla mina tummar.

Ja det borde visa nu.
Men ingen mens i sikte i dag heller verkar det som, har slutat tagit lutinus för att se om mensen kommer, när jag ringde så va dem inte säkra men trodde väl att mensen skulle komma men om ingen mens hade kommit på en vecka så skulle jag ta ett nytt test och komma in så dem får undersöka mig.

Ruvar du nu? Vilken dag är du på? Vilken klinik går du på?
smulan81
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav Istres » 10 apr 2017, 18:47

Då fortsätter jag hålla mina tummar att du är gravid. :)

Jag väntar på att sätta in en fryst blastocyst. Tar ägglossningstest nu. Det är min första IVF. Hur många insättningar har du gjort? När har du fått blödning då? När jag gjorde stimulering kom min blödning 10 dagar efter äggplock. Det blev totalfrys och har 3 blastocyster i frysen. Vi går på en liten klinik i mellansverige där vi bor. Åker sedan för äggplock och insättning till ett universitetssjukhus 10 miö bort. Jag vill inte skriva för mycket detaljer här eftersom det är ett öppet forum. Jag bor i en rätt så liten stad.

Var går ni? Är de bra? Varför gör ni IVF? Hur länge har ni försökt? Många frågor och du behöver inte svara. :)
Istres
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav smulan81 » 11 apr 2017, 12:47

Istres skrev:Då fortsätter jag hålla mina tummar att du är gravid. :)

Jag väntar på att sätta in en fryst blastocyst. Tar ägglossningstest nu. Det är min första IVF. Hur många insättningar har du gjort? När har du fått blödning då? När jag gjorde stimulering kom min blödning 10 dagar efter äggplock. Det blev totalfrys och har 3 blastocyster i frysen. Vi går på en liten klinik i mellansverige där vi bor. Åker sedan för äggplock och insättning till ett universitetssjukhus 10 miö bort. Jag vill inte skriva för mycket detaljer här eftersom det är ett öppet forum. Jag bor i en rätt så liten stad.

Var går ni? Är de bra? Varför gör ni IVF? Hur länge har ni försökt? Många frågor och du behöver inte svara. :)

Inget blod än här så ja<g blir lite förvirrad.
Ingen fara jag svarar gärna på frågor, ok jag förstår du behöver inte berätta vart du går.
Detta är min andra insättning och vid första försöket så började jag blöda på dag 11, det va färsk, den jag har i magen nu är en fryst.
Vi har ingen kvar i frysen då vi bara fick en dit så det blir att börja om igen med sprutor om denna kommer ut.
Ser väl tyvärr ut som om det inte lyckas denna gången heller så då är det bara att hoppas på dem två gånger som är kvar.
Vi ska försöka få sätta in två nästa gång.
Vi går i Falun och dem är jättebra.
Jag har dåligt med ägg och min kille dåligt med spermier så vi har inte lyckats få barn under dem åren som vi har försökt, därför ivf. hur är det för er?
smulan81
Nykomling

Mitt Krypin

Återgå till IVF forum
Annons: