IVF-GRAVID

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: IVF-GRAVID

Inläggav Saturnus75 » 05 dec 2014, 09:28

Så då var det kört... Den andra kom ut inatt. Skriver inte mer här nu.

Lycka till för er gravida
Användarvisningsbild
Saturnus75
Alltid online

BF: 200717
Bor: Halmstad

Inläggav Irisen » 05 dec 2014, 12:15

Saturnus75 skrev:Så då var det kört... Den andra kom ut inatt. Skriver inte mer här nu.

Lycka till för er gravida

Fy vad tråkigt, jobbigt och tufft. Jag känner med dig. :cry:

Du är en stark kvinna och en kvinna med snäll omtanke,
trots när livet inte vill som man själv vill.

Hoppas på att få se dig snart här igen. <3
Massor med styrkekramar.

Ps behöver du prata med någon, så finns jag här (du kan alltid skicka privata meddelande).
Irisen
Stammis

BF: 190615
Status: Är så glad över mitt/vårt lilla mirakel.

Inläggav Irisen » 08 dec 2014, 22:19

Hej.
Hur mår ni alla gravida?
Jag är fortfarande illamående och har svårt att sova om nätterna.
Har ni några tips, som underlättar för er?

Ha det bra.
Kramar från mig som är toklyckligt gravid.
Irisen
Stammis

Inläggav fruJ3nny » 10 dec 2014, 14:20

Irisen: Spyr du eller mår du bara illa?

Jag åt lergigan comp för jag spydde så mkt och dom hjälpte även till att man slappnade av och sov bättre.
Annars finns ju armband att köpa på apoteket och receptfria tabletter, man blir dock väldigt trött av de tabletterna. Men de funkar om du har illamående. Sen ät smått men ofta. Salta kex, mycket vatten!

:)
fruJ3nny
Alltid online

BF: 000000
Status: Ruvar

Inläggav PinkMe » 10 dec 2014, 14:39

För mig hjälpte det oxå att äta något litet, åt jag för mkt så mådde jag mer illa. Jag mår fortfarande illa på eftermiddagarna/kvällarna men det hjälper oftast att äta något.

Illamående å foglossning e det som jag fortfarande har, magen syns å det känns fantastiskt bra :)
Bild
PinkMe
Alltid online

BF: 150510
Status: gravid efter 3,5års kämpande =)

Inläggav fruJ3nny » 10 dec 2014, 21:23

Pinkme: Fatnastiskt att höra.
Jag spydde sist i början av förra veckan så jag är glad och hoppas de håller sig så. Fast det gör mig nervös att inte må dåligt längre då jag sist hade dålig erfarenhet av det. Men Jag hör ju "smurfens" lilla hjärta så än så hoppas jag allt är som det ska.
Mår lite kast och känner mig svag om jag inte ätit på länge. Jag sover dålig om nätterna för de drar så i magen. Kissar fortfarande ofta, halsbränna ganska ofta. Magen är synlig och lika stor morgon som kväll.
Även fast jag spytt i ver 3 månader så har jag gått upp snart 8 kg. Men de är mest runt magen, och bröst och baken som fått extra lager :)

Har RUL 18 dec och jag är så nervös att jag mår dåligt psykist! Men kämpar på! Vi ska ju flytta till en 3 i slutet av dec så försöker hålla mig lätt sysselsatt, får ju inte stressa eller anstränga mig så de går inte fort, men ska inte klaga! Har vågat mig på att köpa en spjälsäng. Vagn ska bokas efter RUL <3
Annars håller jag mig till att inte handla! Skrock tror jag som håller mig tillbakadragen!

Pinkme har din magen en putmage, eller rund mage? Har den börjat växa sig oval uppåt?
fruJ3nny
Alltid online

Inläggav Irisen » 11 dec 2014, 19:07

Hej.
Jag har spytt en hand full gånger, men magen min har och är ur form (lös och hård om vartannat).
Jag är illamående hela tiden, dock mer på kvällarna.
Småäter det gör jag, men är inte vanligt att jag äter några mängder, idag fick jag i mig en sallad som kvällsmat.

Om ni har något/några tips på mat/godis mm som lindrar illamåendet så dela gärna med er.

Har provat rätt mycket redan tex salta kex, olika kex, frukter mm. Dock har det inte hjälpt mig, förutom någon frukt ibland (persimon hjälper, vill dock ha något snabbt och tillgängligt ibland).

Ha det bra
Kram
Irisen
Stammis

Inläggav Irisen » 12 dec 2014, 12:50

Hej

Jag undrar om det är fler än jag som kan få lite värk/små ryck i nedre delen av magen?
Tex när man vrider sig i sängen eller ska resa sig upp från soffan?
Detta händer mig ibland och jag är i vecka 14.
TROR dock att jag inte behöver oroa mig, barnmorska min tycker att jag ska försöka koppla av.
Jag vill absolut inte förlora detta lilla miraklet.

Ha en trevlig helg och lucia. :D
Irisen
Stammis

Inläggav fruJ3nny » 13 dec 2014, 12:04

Irisen:
Testa salt lakrits, de kan oxå hjälpa.
Jag har det så ganska ofta speciellt när jag ligger och jag vrider mig för snabbt.
Så får vrida mig långsamt.
Sen får man ju lite ont i magen och värken i ligamenten är ju som det ska, ont har man till och från då de växer och drar och har sig. Men förstår dig jag är jätte orolig när jag får sådana känslor och värk med.
fruJ3nny
Alltid online

Inläggav PinkMe » 14 dec 2014, 20:34

Min mage är rund å oval uppåt, men sitter fortfarande ganska långt ner. Vi har RUL på fredag, 19/12, ska bli så underbart att få se den :) Vilket datum är det du är beräknad till FruJ3nny?

Jag vägrar väga mig, men det syns verkligen att jag har gått upp i vikt. Mest mage, rumpa, bröst å lite i ansiktet.
Bild
PinkMe
Alltid online

BF: 150510
Status: gravid efter 3,5års kämpande =)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänna trådar om graviditet