IVF-GRAVID

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: IVF-GRAVID

Inläggav PinkMe » 01 jan 2015, 19:39

Mitt e oxå lite åt det gulaktiga hållet, det e nog ingen fara.
Bild
PinkMe
Alltid online

BF: 150510
Status: gravid efter 3,5års kämpande =)

Inläggav Irisen » 05 jan 2015, 19:36

PinkMe skrev:Mitt e oxå lite åt det gulaktiga hållet, det e nog ingen fara.

Hej.
Tack så mycket för ditt svar.

Tänkte fråga om du också får lite ont/ömt i dagen?
Jag får det ibland till vänster i/på magen.
Men det är nog bara tarmar och moderkakan som behöver mer plats?.

God fortsättning på det nya året.
Irisen
Stammis

BF: 190615
Status: Är så glad över mitt/vårt lilla mirakel.

Inläggav fruJ3nny » 06 jan 2015, 23:31

God fortsättning. Har flyttat och vart utan internet, men nu har allt fallit på plats.
Lillans rum fyll med kläder och saker hela tiden. Vagnen har kommit på plats och allt är bra här.

Sover lite dåligt ibland, och måste va riktigt försiktigt med mitt blodsocker nu för hon växer snabbare om jag har för högt, och gudarna ska veta att det är verkligen svårt. Ligger högt mycket men mest när jag sover och det är ju inte direkt bra. Men hoppas hon inte växt allt för mkt när jag ska på tillväxt kontroll i v 28. Är nu i V 22.

Annars blir magen större och jag känner av henne där inne men ännu har inga sparkar synts eller känts på utsidan!

Öm i magen är jag ofta på sidorna i mitten långt ner, och de med flytningar ja, de är mkt mer än vad jag vanligtvis har, men så länge dom inte luktar så är de ju ingen fara!

Sen har jag ibland börjat läcka från brösten, trodde de skulle bli värre men de va inte så farligt om de inte börjar igen då. Men än så bara lite fläckar då och då :p

Har ni börjat känna sparkar och då?
fruJ3nny
Alltid online

BF: 000000
Status: Ruvar

Inläggav Irisen » 07 jan 2015, 20:21

Jag tror att jag känner att den rör sig (snurrar där inne) och det bubblar till ibland som jag ej är vann vid. :D

Dock undrar jag varför magen ändras, är ibland mer fast och ibland lite lösare?
Har någon det så eller varit med om det?
Irisen
Stammis

Inläggav PinkMe » 08 jan 2015, 17:00

God fortsättning på er =)

Började bli lite orolig för dig FruJ3nny, tur du skrev nu :)

Oj är det så det funkar med blodsockret, det lät verkligen superjobbigt.

Jag har känt sparkar sen i början av v. 20, och nu i v 23 så känner jag dem väldigt tydligt. Har även börjat kännas på utsidan.

Min bebis ligger väldigt långt ner, men man kan se på magen när den ändrar sig. Så precis som du säger, ibland är magen fastare å ibland lösare. Å ibland längre ner å ibland högre upp. Det beror på hur bebisen ligger :)

Däremot har jag sällan ont i magen som ni beskriver det, men det stod i appen att sammandragningar känner man på sidorna av magen men det är inget som är farligt.

Jag älskar nu mera apelsinjuice, innan jag blev gravid så gillade jag det inte alls! :)
Bild
PinkMe
Alltid online

Inläggav fruJ3nny » 10 jan 2015, 12:32

Jag var inne i en period id jul att julclementiner och apelsinjuice va mega gott, men halsbrännan gjorde det inte lätt, men likt förbannat tryckte jag i mig det ändå :D

Ah jag har bara känt av min lille tjej på insidan, sen annandag jul men fortfarande inget på utsidan och ibland känner jag inget. De gör mig förvirrad i huvudet.

Har ni som nu kommit till v 20 eller över börjat med järntabletter?
fruJ3nny
Alltid online

Inläggav PinkMe » 12 jan 2015, 20:18

Jag går som sagt in i v 24 imorgon, men skriver det igen för vet själv med mig att man inte kommer ihåg :)

Jag blev starkt rekommenderad av min BM att börja med järntabletter trots att jag inte är trött. Jag protesterade lite eftersom att jag har hört att magen lätt blir väldigt hård av det. Så vi kom fram till att jag skulle ta en tablett var tredje dag, dock upplevde jag att jag fick ont i magen och även upp i ryggen av dem. Så när jag var och tog blodprov för mitt TSH-värde så kollade hon även mitt järnvärdet, det låg fortfarande väldigt bra. Därför har jag slutat med att ta dem igen, men det e tydligen även bra för blodflödet å för barnet att ta dem. Jag dricker istället c-vitaminrik dryck till maten och försöker att äta järnrik kost.

Jag tycker att min bebis har sparkat mindre de senaste 3 dagarna, det gör mig nojig oxå =( Men har känt några sparkar, så det e väl ingen fara antar jag. Lyssnade på bebis hjärta 2/1 och då var allt bra.
Bild
PinkMe
Alltid online

Inläggav Irisen » 14 jan 2015, 13:16

Jag är snart i vecka 19 och var järn tabletter varannan dig, fast jag har ok järnvärde.

Har varit inne och tittat till den lille/lilla och den mår bra.
Det är skönt att veta att det lila livet mår och har det bra. :D

I natt hade jag som håll under vänstra bröstet.
Har någon hade något liknande eller vet vad det kan bero på så får ni gärna dela med er, tack. :D
Irisen
Stammis

Inläggav fruJ3nny » 23 jan 2015, 00:37

Ååh nu har min lilla flicka satt igång och sparka på varje dag och nu syns de smått på utsidan vilken lycka <3
fruJ3nny
Alltid online

Inläggav Irisen » 28 maj 2015, 08:55

Hej
Det var ett tag sen jag tittade in här.
Min/vår graviditet har inte varit så enkel, men är nu i vecka 38.

För ca 6 veckor sedan fick jag både tinnitus och vaxpropp.
Vaxproppen är borta men tinnitusen består.
Allt pip, sus, skårande, syrener mm gör mig galen och det gör även att jag får det svårt att höra.

Har någon något liknade, blivit av med det efter förlossning eller om det avtog/trappades ner efter förlossningen?
Vet ni något som kan lindra osv, allt är välkommet.
Irisen
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänna trådar om graviditet