Ivf hösten 2020

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Ivf hösten 2020

Inläggav MacKenzie » 14 sep 2020, 11:01

Här var det öde...

Jag går igenom mitt sista ivf-försök just nu och minns tillbaka på tiden jag kämpade för att få mitt första barn. Det här forumet var en gudagåva med många fina själar i samma situation. Har försökt engagera mig i ett annat forum men det är inte alls samma sak. Så jag startar den här tråden om jag så får skriva i den själv.
MacKenzie
Nykomling

Re: Ivf hösten 2020

Inläggav MacKenzie » 14 sep 2020, 11:20

Det har gått flera år sedan jag tog paus från ivf-svängen. Vi fick tillslut ett barn och det blev två embryon över i samma kull som jag väntar på att få insatta i veckan. På grund av min ålder är det här det enda syskonförsöket vi gör och det känns väldigt påfrestande och nervöst.

Dessutom blev det en tidspress som heter duga, då vi efter klinikens sommarstängning var tvungna att komma igång direkt, tidsfristen för frysförvaringen löper ut i september. Och allt måste ske i stimulerad cykel..

Först ens få en undersökning och godkännande med blodprover och allt. Sedan Provera för att få en blödning, därefter Letrozol i fem dagar följt av flera vul för att se om något ägg växte. Till detta så har kliniken inte frysåterföringar på helger och skulle jag fått postitivt äl-test under lör, sön eller måndag så skulle allt vara över... En helveteshelg att minnas... men på tisdagen fanns ett ägg i perfekt storlek och jag blev ordinerad ovitrelle och datum för återföring av 2 blastocyster.

Det känns för otroligt att allt ska gå vägen i slutändan, det är en vånda att åka 20 mil till kliniken varje gång och nu är jag livrädd att inget av embryona ska klara upptiningen.

Vore roligt att utbyta tankar med någon annan under den här påfrestande tiden, om inte annat så fungerar det som en välbehövlig ventil.
MacKenzie
Nykomling

Återgå till IVF forum