Jag blir tokig!!

Tredje trimestern - gravid vecka 27-42. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 30 - bebisen i magen" skriv den vecka du vill prata om.

Jag blir tokig!!

Inläggav Afasi » 02 aug 2011, 15:52

Är gravid i vecka 31 och är verkligen trött på allt just nu!! :evil:
Trodde den värsta hormonperioden var över men den kom visst tillbaka så nu är man åter på ruta ett med att hata alla, vara svintrött, vara konstant ledsen, gråta för allting, känna sig oälskad och allt det som kommer till.
68 långa dagar kvar tills den ska ut och med min (o)tur när det bli ytterligare några dagar.. Tog studenten 11 juni och har sen dess bara suttit hemma och kommer göra fram till förlossningen, varje dag känns som ett år.. :shock:

Hur gör man för att stå ut med hormonerna egentligen?! Just nu vill jag bara slänga en hammare i huvudet på var och varannan människa. Pojkvännen vill jag knappt se för jag känner mig så jävla oälskad, ouppskattad och värdelös just nu... :(
Bild

Bild

Bild
Afasi
Alltid online

BF: 170712
Status: 2barnsmamma och gravid

Re: Jag blir tokig!!

Inläggav fertilitetsgudinnan » 31 aug 2011, 12:22

du är inte ensam om att känna så! har själv problem med hormonerna. jag ständigt sårar min man pogrund av mitt ständigt dåliga humör. han gör inte saker SNABBT nog och hör inte tydligt nog ovs. ett bra tex är ju som hände imorse då jag bad han göra frukost åt mig då sa han "jaha?..men jag tänkte liksom gå och duscha nu, kan jag göra det efter jag duschat?" och då blev jag rasande och kände mig förolämpad och allt sånt. sluta med stjaffs... jag själv innerst inne vill inte bråka alls vi älskar ju varandra. men hormonerna tar liksom över!... jag HOPPAS innerligt att hormonerna stabiliseras efter förlossningen för jag måste erkänna att jag e liite orolig hur det kommer se ut i samband med..hormoner som gör en till satan själv samt en bebis som skriker 24 timmar om dygnet och man får inte en blund! samt stress inom firman jag äger. '
det gäller verkligen att vara stark!.jag tror att detta är VÄLDIGT vanligt bland gravida...så vi kan nog inte göra så mycket mer en att kanske tänka efter varie vredes utbrott. komma ihog att säga förlåt m.m för det är inte bara vi som ska stå ut utan våra nära och kära också!...jag får rå damp på dem många gånger i veckan men skulle dom
försvinna ifrån mig vet jag inte vad jag skulle ta mig till:´(....
vi är som vandrande tickande bomber!.....det är nog därför många förhållanden tar slut i en gravdiet. så mitt råd är nog bara att vara stark!... och jo...över 60 dagar kvar för mig med!... känner mig otålig verkligen. vill ha underverket nU! :D
fertilitetsgudinnan
Stammis

Jag blir tokig!!

Inläggav marinah84 » 06 nov 2011, 21:13

Hej!
Oj vad jag känner igen mej i det ni skriver! Jag har redan innan graviditeten mycket hormoner... och nu ni är det jobbigt. Känner mej ledsen och ständigt besviken å otillfredsställd av min partner. Känner mej ledsen å tankarna rusar om framtiden och om oss. Men så gläds jag ju åt den sparkande bäbisen som håller på i magen. Både jag och min sambo ser fram emot det massor! Jobbar inte nu heller så jag går hemma hela dagarna å irriterar mej på saker min sambo inte gjort.. åh blä vad jobbigt det kan vara.
marinah84
Nykomling

Återgå till Tredje trimestern