Jag funderar på en sak

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Jag funderar på en sak

Inläggav Marija » 24 maj 2007, 12:40

Jag sitter ju analyserar och funderar. Det är så här, en kompis till mig har en son som precis fyllt 2 och hon sa till mig att det var riktigt bra att föda barn i Maj för då slipper man köpa dyra vinterkläder till magen. Som ändå blir för stora sen.

Så har ni tänkt så något. vilken månad som är den bästa att föda? Detta är ju självklart på skojj, man är väl bara lycklig att vara gravid när man väl blir det, men om man fick bestämma :)

Så till min fundering, vilken månad är den bästa att bli gravid (Om man fick bestämma själv)?
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav mumsdjuret » 24 maj 2007, 13:32

Det verkar ju vara lite lurigt eftersom hon då har mage i varje fall mars april och då är det inte alltid sommar. I så fall måste det ju vara under sommar och höst.
Själv tänkte jag föda i januari, då är väl det bästa tiden. Om inte annat för att klä på sig riktigt mycket och man får sitta inne och kura vid brasan under de mörka månaderna. Och sen väntar ju ljusare tider.
Jag missar ingen golfsäsong, det är ett plus i min bok :)
BildBild
mumsdjuret
Stammis

Inläggav angee » 24 maj 2007, 15:29

Jag skulle vilja ha jan-maj om jag fick bestämma. Då är de mörka månaderna över och det är sommar när barnet är så stort att det kan sitta. Beroende på hur länge man ska vara mammaledig får man ju fler somrar också ledigt. Just nu skulle jag bara bli glad om jag var gravid över huvud taget.
BildBild
Användarvisningsbild
angee
Alltid online

Inläggav Marija » 24 maj 2007, 15:44

Ja, självklart spelar det i slut ändan ingen roll alls. Men om man fick bestämma skulle jag nog gärna få ett barn så att det var några månader iaf på sommaren. Det skulle vara mysigt.
angee lycka till i erat plusande :)
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav secretgirl » 24 maj 2007, 16:05

jag ska ha i januari, och det är som mumsdjuret, kurra ihop sig framför brasan, sedan har du den lille/lilla till dom ljusa dagarna. jag har erfarenhet utav att gå hög gravid under hela sommaren. och det är inget kul alls. trött och varmt. som jag anser så tycker jag nog om att gå hög gravid på vintern.
men det spelar ingen roll för mig när den kommer, bara den kommer ut någon gång under året.
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav Asa » 24 maj 2007, 17:43

Jag har velat ha ett sommarbarn, maj-augusti! Men nu ska min lill* komma i september så det är nog bra det också! Det blev ju nära mina önskningar allafall!
BildBild
Användarvisningsbild
Asa
Alltid online

Återgå till Bli gravid