Januari barn -15

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Januari barn -15

Inläggav Jenniee » 30 apr 2014, 21:17

Hej hej!!

Plussade i dag och jag känner en skräckblandad förtjusning. :)
Mycket tankar och funderingar så jag tänkte att jag startar en tråd för oss som ev får januari barn!
Detta är min första graviditet och borde vara i drygt vecka 2.
Är 24 år och min sambo är 30. Jag slutade med p-piller i februari och vi var båda sugna men vi körde lite mer med tanken: "blir det så blir det" för att slippa stressen. Jag trodde dock det skulle ta lite längre tid innan kroppen skulle komma igång efter pillerna, men tydligen verkade vi pricka in rätt så bra. ;)

Skulle vara kul om vi blir några stycken lika lyckligt förvirrade här så vi kan dela med oss av våra tankar och funderingar..

Hur länge ska man vänta innan man berättar för familj, vänner jobb osv...??
Jenniee
Nykomling

Re: Januari barn -15

Inläggav BJ86 » 30 apr 2014, 22:47

Grattis! Men hur får du de till vecka 2? Om du är i vecka två så är du inte gravid du borde vara i vecka 3+ eller 4+ minst. För en graviditet börjar räknas redan två veckor före befruktning om jag minns rätt.

Plussade för några dagar sedan jag med. :)
Det blir nr 2 för mig. Första barnet sa jag inget förrän efter RUL till arbetskamrater å så. Höll de länge hemligt till 8 månaden för vissa släktingar som man aldrig träffar och Facebook stängde jag.
Vet inte men gillar inte folk som är så nyfikna haha.
Kommer iaf vänta med att berätta tills jag passerat vecka 13 denna gång.
Men mamsen får nog reda på de tidigare ;)
Bild

Bild
BJ86
Stammis

Inläggav barumdem » 01 maj 2014, 09:12

Hej! Plussade i helgen..... Hade ett ma i februari och hade en mens emellan innan jag blev gravid igen:) har en son på 4 år så om denna vill stanna så blir det andra barnet
barumdem
Alltid online

Inläggav Jenniee » 01 maj 2014, 14:29

Ja precis. Är nog i vecka 4. Men det stod på testet att jag ve i vecka 2..
Men ska det vara rätt så är jag nog i vecka 4 + 6....

Grattis till er också! Spännande detta här. Hoppas bara att allt vill sig väl med oss. :)
Jenniee
Nykomling

Inläggav Mayya89 » 01 maj 2014, 16:14

Hejsan!

Grattis till er!

Jag är 24 och plussade för snart en vecka sen, och detta blir första barnet för mig. Är i vecka 5 nu (4+1).

Jag slutade med preventivmedel för ett tag sen då jag mådde dåligt av dom, sedan dess har vi kört lite på "säkra dagar", men också tänkt att händer det så händer det. I April nu gjorde vi det första riktiga försöket och det tog sig direkt! Jag var beredd på att det skulle ta några månader iaf, så blev glatt överraskad!

Själv berättade jag för mamma och syster, och för de två bästa vännerna igår. Men resten ska få veta efter vecka 12.

Några symtom än? :)
Mayya89
Stammis

BF: 150106
Status: Överlycklig

Inläggav BJ86 » 01 maj 2014, 19:50

Grattis till er andra! Låt oss hoppas detta går vägen för oss.

Inga speciella symtom mer än att jag är tröttare och har synliga blodådror överallt känns det som. Men får se, sist blev jag illamående mellan vecka 6-9. Då kände jag mig bakis varje dag! slapp spy dock.

Själv känner ni av något?
Bild

Bild
BJ86
Stammis

Inläggav Mayya89 » 01 maj 2014, 20:56

Börjar nu känna mig lite lite tröttare på kvällarna, äter mer, bröstvårtorna har varit känsliga sedan bara några dagar efter ägglossning och har blivit något mörkare nu, magen krånglar mer än vanligt och är väldigt uppblåst (ser ut som att jag är i 4-5 månaden!). Inget illamående än, men vem vet det kanske kommer.. Jag hade en fruktansvärd molvärk/mensvärk 5 dagar innan BIM till BIM, men det har nästan försvunnit nu :)

Vad ser ni mest fram emot under er graviditet (förutom att barnet ska komma)? :)
Mayya89
Stammis

Inläggav dolphin78 » 03 maj 2014, 21:32

Hej alla!

Härligt att kunna prata med andra blivande mammor som ska ha bebis i januari 2015. Fick ett efterlängtat plus i fredags på BMI + 2. Bebis borde komma runt 8 januari. Blir vårt andra barn har en aktiv treåring hemma vilket just nu känns som en stor utmaning då jag redan är extremt trött och känner av illamående. Det märkliga är att jag inte minns särskilt mycket från förra graviditeten mer än att jag fick foglossning redan i vecka 8 vilket jag innerligt hoppas jag slipper nu samt att jag var illamående de tre första månaderna. Håller nu alla tummar och tår att det oavsett ska gå bra och att ett litet knyte ska titta ut i januari :-)
dolphin78
Nykomling

Inläggav Storblomma » 04 maj 2014, 10:12

Härligt att den här gruppen finns! Jag plussade i fredags och är i vecka 5. Jag blev gravid på först "försöket", även om det inte direkt var så planerat.

Mina bröst spänner och värker mycket och jag har en molande typ av mensvärk varje dag. Hoppas att detta ska gå bra och att lillen stannar kvar.
Storblomma
Stammis

BF: 281214

Inläggav Mayya89 » 04 maj 2014, 16:15

Grattis dolphin78! :)

Oh Storblomma! Vad glad jag blir att se att du plussat nu! :D

Verkligen kul att kunna prata med er andra som har BF ungefär samtidigt :) jag har BF 6e-7e januari enligt lite olika beräkningar, men chansen är väl ändå ganska liten att lill*n kommer exakt på BF :)
Mayya89
Stammis

Nästa

Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper