Januarimammor 2013

Nybliven förälder? Här träffar du fler som fick barn i januari, 2013.

Re: Januarimammor 2013

Inläggav Beccis73 » 22 feb 2013, 13:25

Välkommen Sharand!

I Göteborg har vi idag en kall men solig dag, underbart att solen börjar värma! :)

Otto har varit ett riktigt charmtroll idag, vi hade sovmorgon med mys i sängen. Han jollrade och gurglade konstant medans jag åt frukost och helt plötsligt fick jag världens finaste leende! Åhhh, vad det värmde i hjärtat.

Nu ligger han och sover i vagnen och jag har hunnit göra alla mina sysslor i stallet utan stress. Känns helt fantastiskt!

Ha en skön fredag allesammans :)
Beccis73
Stammis

Status: Mamma till Otto!

Inläggav fruhultberg » 26 feb 2013, 21:08

I natt har jag sovit 4,5 h totalt, min son ville inte sova och vaknade ofta och ville ha mat hela tiden och allt avslutades med att jag gav upp när han inte ville sova och kräktes ner hela mig. Det har gått ganska bra idag ändå, men jag är helt slut. Särskillt efter att ha haft flera nätter med för dålig sömn.
Efter att ha rådfrågat en god vän till mig som har en son som är 15 månader och en som är nästan en månad så bestämde jag mig för att vara lite hårdare med matningen. Han får äta var tredje timme till skillnad från innan när han fick äta när han ville och då åt han lite och ofta. Vi får se hur det går.. :wink:
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Inläggav KattmatteMia » 27 feb 2013, 11:12

Hej hopp!

Jag inser hur bra vi har det vad gäller sömn! Nellie somnar vid 21.30 - 22.00 och vaknar endast en gång ungefär vid 4 och vill ha mat, somnar om efter det och sover till 8.30-9.00... Jag är jätteglad för det!

Hon växer så himla fort. 56kläderna är undanlagda vid det här laget och jag har tillomed börjat plocka fram 68kläder som är lite små i storlekarna. Snart har jag nog en 6 kilos bebis :)

För övrigt tycker jag att det är himla härligt att våren börjar närma sig!
Nellie född 130107
KattmatteMia
Stammis

BF: 121222
Status: Väntar på bebisen...

Inläggav fruhultberg » 04 mar 2013, 19:34

:) Vi har det så bra nu :) Solen har lyst flera dagar i rad och vi har gått på härliga promenader. Han sover mer regelbundet nu och vaknar visseligen var 3:e timme, men han vaknar iaf inte oftare :wink:
Idag var vi och fikade med en kompis som har barn i samma ålder. Va jättemysigt!
Har släppt amningen helt nu och det känns väldigt skönt. Han får ju i sig vad han behöver ändå
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Inläggav MalinSimonsson » 12 mar 2013, 20:59

Vilket bra initiativ det var av dig som startade den här gruppen! :)

Jag är 26 år och bor i Göteborg med min man som jag har varit gift med i två år imorgon. Den 2 januari fick vi en liten son som heter Noah. Han var beräknad till den 12 men kom alltså några dagar tidigare.

Att vara mamma är verkligen det bästa som finns men jag håller med flera av er andra, det är också väldigt ensamt emellanåt.
MalinSimonsson
Nykomling

BF: 130112

Inläggav Éowyn » 15 mar 2013, 09:23

Hej!
Nu har jag också hittat hit.
Är 33 år och bor i Göteborg med sambo och katter och fick en dotter den 26 januari. Håller som bäst på att anpassa mig till livet som föräldraledig med allt vad det innebär. Är nyfiken på hur amnings- och sovrutinerna ser ut för er andra. När man läser i olika trådar så verkar många ha fått till en tidig läggningsrutin på kvällarna och amning med några timmars mellanrum, men så ser det inte alls ut härhemma. Dagtid sover hon bara korta stunder (helst på mig) förutom i vagnen under den dagliga promenaden, så det här med att ta igen den förlorade sömnen när bebisen sover på dagen är en utopi. När hon väl lyckas slumra in en stund får man ju kasta sig in i duschen eller försöka få i sig något ätbart. Hushållsarbetet har ju fått stryka på foten rätt rejält... Kvällstid brukar vi ha amningsmaraton fram till ca 12-01, med i princip konstant amning i några timmar. Dagtid är det lite bättre med amning ca varannan timme. Hur har ni andra gjort för att få in bra läggningsrutiner? Kanske hon bara är för liten för det än (knappt 7 veckor)?
Bild

MF/MA v 12 (v 9) januari 2012
Éowyn
Alltid online

Inläggav fruhultberg » 15 mar 2013, 18:50

Min Noah flaskmatar jag och då sover han bättre än när jag ammade. För det mesta sover han ca 2-3 h åt gången på natten. Ibland blir han klarvaken efter mat och vägrar somna om, det funkar på dagen men på natten är det hopplöst. Min man hjälper mig ibland på de nätter när han är ledig dagen efter och då får jag ta igen lite sömn, men jag har fått vänja mig vid att sova ca 6-7 timmar totalt per natt. Jag är van vid att sova 8-10 h :oops:
Har åkt på denna förkylning som alla andra verkar ha. Stackars lillen är lite snuvig också<3
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Inläggav Kommatecken » 18 mar 2013, 11:02

Hej, jag kan ju börja med att berätta lite om mig själv ^^ Jag är 18 år , bor tillsammans med min Sambo som är 20 som pluggar. Vi fick vårt första barn Nicolas den 16 januari. Jag är mamma ledig och känner mig ensam eftersom att vi nyss flyttat och jag känner inte många. Sov när barnet sover är toppen men man måste ändå göra hushållsysslor och då får hoppa över tuppluren ^^
Kommatecken
Stammis

BF: 130126
Bor: Kristianstad
Status: sambo

Inläggav fruhultberg » 18 mar 2013, 14:39

För mig blir det mer somna tidigare på kvällen ístället för att få tillräckligt med sömn. Kan knappt somna på dagen, om inte min man har hand om lillen så jag kan slappna av och att jag är tillräckligt trött :wink: Jag brukar också passa på och städa och äta när han sover.
Välkomna alla nya!
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Inläggav Éowyn » 20 mar 2013, 01:25

Fruhultberg: Min lilla sover också i 2-3-timmarsintervaller när hon väl har somnat för natten, men problemet är att hennes uppfattning om när natten startar är lite i det senaste laget. Låter skönt att kunna lägga sig tidigt! Ibland lyckas jag ta igen lite sömn på morgnarna istället då vi ligger och drar oss och hon somnat om. Men det kanske blir bättre snart, vem vet.
Bild

MF/MA v 12 (v 9) januari 2012
Éowyn
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Januaribarn 2013
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()