Januarimammor 2013

Nybliven förälder? Här träffar du fler som fick barn i januari, 2013.

Re: Januarimammor 2013

Inläggav fruhultberg » 23 apr 2013, 19:43

Jag pratar lite med noah och det brukar han gilla, jag gör fula miner och är hur löjlig som hellst typ :wink: Tur att ingen ser mig :oops:
Brukar låta honom stå och sitta i mitt knä för att öva hans ballans. Han är mer med och mer vaken än innan. Han sover ganska bra på natten. En gång har han sovit 9,5 h i sträck, och han brukar sova ganska länge så jag är mycket piggare och gladare på dagarna :) Dock vill han vakna varje morgon vid 6-7 och somnar inte om, bara att gå upp men det funkar för mig :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Inläggav Beccis73 » 29 apr 2013, 09:14

Igår döpte vi vår son! Vi valde att göra det på familjegudstjänsten så kyrkan var helt full av folk :) Kyrkans förskola hade en massa sånger och en liten "pjäs" om vattnets betydelse. Otto var helt cool hela tiden, han grät inte ens när han fick vattnet på huvudet. Sen åkte hela tjocka släkten med hem på smörgåstårta och kladdkaka. Jag var helt slut i går kväll ;) Först städar man som en galning innan och sen får man städa när alla gått. Vi var 20 personer inklämda i vårt lilla hus!
Beccis73
Stammis

Status: Mamma till Otto!

Inläggav chilli » 29 apr 2013, 22:02

Nu har jag också hittat hit! I januari kom våran andra dotter när vi precis flyttat till stockholm! Har väl känt mig lite ensam med iom jag inte känner någon men vet ju sedan tidigare barn att det är lätt att skaffa sig vänner när man ha bebis/småbarn och nu har jag börjat träffa lite folk. 26 år är jag. Det går bra med amning, sömn och psyket men måste lära mig ta fler pauser och ensamtid. Har ju varit mammaledig nu dygnet runt med min tvååring, hon har endast passats 3 ggr varav 2 nätter eftersom mannen och jag delat upp så bra att man kunnat få avlastning men börjar bli litet tjatigt, skulle behöva mera intellekt och utmaning i vardagen (menar då varierande utmaning;) )

Babygym kan varmt rekommenderas! Många klassiska babyleksaker skall man inte underskatta så som speglar, hoppgungor, mobiler osv. De är klassiska av en anledning ;)
Bild
chilli
Alltid online

Status: Älskar mitt <3

Inläggav fruhultberg » 02 maj 2013, 12:35

Var på ullared och köpte ett babygym nu och Noah verkar gilla det stundvis iaf :wink: Men det känns som ett bra köp.
Vi har så smått börjat prata om syskon nu. Men jag är så delad. Noah är så fin och jag känner mig så lycklig av att ha honom, så jag känner mig nöjd med att ha honom och som att jag inte behöver fler, som att jag vill ge allt till honom. Men sen vill vi gärna ha tätt mellan barnen om vi ska ha fler och min man tycker att det vore mysigt med en till tror jag. Men jag kanske bara är rädd, rädd att inte räcka till till fler barn och rädd att förstöra något som är så fint. Men sen om allt går bra och nästa liten blir lika fin som noah så kommer det att bli underbart<3
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
fruhultberg
Alltid online

Status: Mamma till två små, men en bor i himlen

Föregående

Återgå till Januaribarn 2013
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()