Julibarn 2013 - efter förlossningen

Här träffar du fler som ska fick barn i juli 2013!

Julibarn 2013 - efter förlossningen

Inläggav mandelkubb » 24 aug 2013, 04:18

Startar upp en ny tråd där vi kan hänga!

Känner att jag behöver tonvis med pepp inför den kommande tiden när jag ska vara själv med båda barnen plus hund. Alfred är trotsigare än någonsin, hunden vill inte gå ut såvida inte båda barnen är med och vill inte heller vara ensam hemma utan dem, Edward har börjat kräkas i massor... stora kaskader över axeln varje gång han ätit.

Har försökt börja med nattrutin för honom med start vid 19.45 när storebror lagt sig. Får se om den tar! Det tog någon vecka för Alfred att köpa konceptet.

Men nu ska jag försöka lägga Edward igen. Han nattsuddar eftersom han fick hicka.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mandelkubb
Alltid online

BF: 130720
BIM: 121111
Status: Längtar efter ett syskon!

Re: Julibarn 2013 - efter förlossningen

Inläggav soma » 24 aug 2013, 08:59

Mandelkubb: spännande! Vi har nästan samma hemmasituation med två lika gamla barn och en hund. Det blir lite logistik! Jag har varit hemma själv första veckan nu. Sambon åker 07 och kommer 18 så jag är verkligen själv! E går på förskolan 9-14 må-to och ledig fredagar. Vi går och lämnar o hämtar och det är hundens promenader. Att fixa alla på morgonen går över förväntan men det gäller att ha lagt fram kläder till alla tre kvällen innan. Sen tycker jag att det har varit lite jobbigt 15-17 för Elvira har varit trött, Gustav vill amma nonstop och så ska middagen förberedas... Babybjörnen är min räddning!
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav Hia-Hia » 24 aug 2013, 09:17

Igår så var jag själv med alla tre barnen för första gången. Bara i fyra timmar men herregud vad jobbigt det var! Storkillarna bråkade jättemycket. Adrian hade helt plötsligt "tappat benen" och kunde inte gå, ville att jag skulle hämta honom överallt och bära honom.. Alfred kastade saker omkring sig och var allmänt galen. Hans nya favoritord är NEJ!

Men antar att det är såhär det kommer vara ett tag.. Mån-ons kommer barnen gå på förskolan 5 timmar om dagen, på torsdagen går jag i skolan på förmiddagar och då är sambon föräldraledig.. Och på fredagar är jag ensam med barnen, lite ångest efter hur vi hade det igår när vi var själva.. Förhoppningsvis så vänjer de sig, de har alltid varait snälla annars även om Adrian och Alfred bråkar konstant ibland, ändå vill de inte vara ens en centimeter ifrån varandra och då blir det ju bara ännu mer bråk. Är väl det som kallas syskonkärlek kanske :D

såhär blir det förresten när jag försöker ta kort på alla tre killarna.. svårt att få tre att vara still, titta in i kameran och se glada ut ;)
Bilagor
IMG_1740.JPG
killarna :D
(108.79 KiB) Nerladdad 89 gånger
Användarvisningsbild
Hia-Hia
Alltid online

BF: 130723

Inläggav Michellee » 24 aug 2013, 11:14

Nu har jag också hittat hit :)
Håller med om att det är mer än tufft med två barn ibland, kan inte ens tänka mig tre!
Är också själv hela dagarna med barnen då sambon jobbar.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

BF: 120918
Bor: Malmö

Inläggav mandelkubb » 24 aug 2013, 20:50

Du verkar ha det tufft Michellee! Precis som att din sambo befinner sig i kombinerad chock och denial på nåt vis.

Jag tror lite min man befinner sig där också. Jag har varit hemma hos mina föräldrar så mycket med barnen pga renoveringen att han missat hur mycket tid det tar med Edward och hur bråkig Alfred kan vara. Jag sov fyra timmar totalt i natt för att mannen skulle diskutera renoveringsdetaljer sent igår när jag var så trött att allt bara snurrade. Sen tog han sovmorgon ända tills Alfred vaknade så jag var uppe med Edward och ute med hunden. Idag har han och hans pappa tapetserat och jag har fixat lunch, fika, middag, hundpromenader, bad av Alfred och otaliga amningar och bärande på Edward. Nu när jag fått Alfred i säng och Edward sover så tar han en paus på två timmar och startar ett nytt hobbyprojekt på datorn. Blir sen sur när jag säger att jag inte kämpat hela dagen för att han ska få tillfälle att göra sånt bara han är intresserad av. Går ilsket ut med hunden i fem minuter och ska väl förhoppningsvis fortsätta med målning nu.

Han påstår att det bara är att ta paus. En sån kommentar visar ju tydligt att han inte är riktigt insatt i hur stressiga vissa dagar blir enbart för att den enes lunch och bajsblöja krockar med den andres och mitt i det ska man på hundpromenad och äta nåt vettigt själv.

Tryckte nyss i mig två marmeladmackor, jättebra! Gjorde pannkakor till Alfred, det enda som gick fort nog. Mannen kan ju äta det med, men jag äter ju inte mjölk och ägg.

Men, NU ska jag sova! Fattar inte hur ni som har tre barn ens överlever dagen!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mandelkubb
Alltid online

BF: 130720
BIM: 121111
Status: Längtar efter ett syskon!

Inläggav Pixel » 24 aug 2013, 21:56

Jag är så imponerad av er som har flera barn och kämpar och klarar det. Jag känner att ett barn räcker gott och väl men det är bara för Alice är en "svår" bebis och jag är rädd att nästa bebis kommer vara likadan och vet inte om jag skulle orka det. Men vill ha flera barn.

Känner igen mig i det där ang sambon.
Här hemma får man också tjata för att det ska hända saker i hushållet och även tjata på att han ska umgås mer med Alice. Men han är snäll och går upp på nätterna på helgerna och tar hand om henne och ger henne mat.
Här om dagen blev jag dock lite besviken, för första gången kunde vi lägga ifrån oss Alice så hon sov själv i vagnen på kvällen. Då tyckte jag att vi kunde passa på att mysa framför en film eller så innan vi skulle sova men han sitter bredvid i soffan med sin laptop och är bara intresserad av den. Anledningen till att jag blev så mest besviken var att kvällen efter skulle jag och Alice åka till min mamma och sova där. DÅ kunde han ju väl passa på att sitta med datorn istället tycker jag. Slutade med att jag gick och la mig själv. Tråkigt...
Även när han kommer hem från jobbet så tar han inte initiativ att umgås med Alice. :/

Jag mår så dåligt över min kropp. Jag tycker jag ser så fruktansvärt ful och avskyvärd ut. Har börjat äta bra sen snart 3 veckor tillbaka med ett underskott på minst 500 kalorier om dagen för att tappa ca ett halvt kilo i veckan. Men inget händer känns det som, varken på vågen eller antal centimeter. Har inget att ha på mig som ser bra ut. Hatar min mage och mina lår. Blir nedstämd när jag ser mig själv i spegeln. :(
Bild

Bild
Pixel
Alltid online

BF: 160211
Bor: Östergötland
Status: Väntar andra barnet

Inläggav Michellee » 24 aug 2013, 22:00

Ja, blandning av förnekelse och av att helt enkelt inte bry sig.
Detdär med att du blev "tvingad" att vara vaken känner jag absolut igen.
Sambon tycket jag är tråkig som inte orkar ha sex, mysa på kvällarna osv. Undrar hur mycket han hade orkat om det var han som sov 5-6 spridda timmar om dygnet och var ett vandrade matstation....
Nu sitter jag ändå här framför en film när båda barnen somnat. Skönt ändå med egentid, men känner att jag hellre hade sovit..
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

Inläggav Michellee » 24 aug 2013, 22:07

Pixel: vi postade nog inlägg ungefär samtidigt, så hann inte se ditt!
Tråkigt att du känner dig så missnöjd med din kropp!
Det tog trots allt oss 9 månader att gå upp alla kilo så det är inte mer än normalt att du inte tappat allt än! Jag tänker inte ens på vad jag äter, så länge det inte innehåller mjölk slinker det ner. Blir väldigt mycket bröd så visst lär man ju bli degig förr eller senare!

Kan inte annat än att hålla med angående din sambo. Har samma problem med en sambo som inte tar något initiativ till att umgås med Leia.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

Inläggav Mmm » 25 aug 2013, 00:13

Hej hej!
Jag har också hittat hit, men är för trött nu och måste passa på att sova :oops:

Återkommer! God natt alla kämpande mammor :)
Bild

Bild

Mf juli 2012 (i vecka 10)
Mmm
Alltid online

BF: 130701
Status: Gift sedan sept 2012

Inläggav Michellee » 25 aug 2013, 10:59

Haft en bra natt!
Leia somnade vid 22.00, och sedan var det mat och blöjbyte 01.30 och 05.00 sedan somnade vi om till 7.40 då storebror vaknade.
Skönt att vara utvilad! Ska träffa en väninna idag (som väntar tvillingar, hu!) och Liam ska vara med sin faster under dagen :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

Nästa

Återgå till Julibarn 2013