Julibarn 2013 - efter förlossningen

Här träffar du fler som ska fick barn i juli 2013!

Re: Julibarn 2013 - efter förlossningen

Inläggav soma » 24 dec 2013, 17:00

God Jul! Hoppas alla får en härlig julhelg utan mag- eller andra sjukor :D
Kram på er och era små!
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Inläggav Hia-Hia » 01 jan 2014, 13:51

Gott nytt år på er allihopa :)
Här klarade vi oss från från magsjuka över julen trots att vi var nära tre olika familjer som hade det.. Tyvärr fick jag det i förrgår så vi kunde inte fira nyår med kompisgänget som vi brukar, men så får det vara - är bara glad att vi inte behövde ha magsjuka över julen som förra året :)
Har försökt "undvika" barnen så mycket som möjligt eftersom jag inte vill smitta dem, men det har varit svårt att se men inte röra.. Alfred grät imorses för att han ville kramas med mig, men jag lovade att vi ska kramas hela dagen imorgon istället när jag troligtvis inte smittar lika mycket längre..
Användarvisningsbild
Hia-Hia
Alltid online

BF: 130723

Inläggav godishanna » 03 jan 2014, 20:52

Tråkigt med alla sjuklingar. Här har vi - ta i trä - varit friska i två veckor... Får se hur länge det håller i sig.

Idag blir min lille plutt 6 månader ❤️
Bild
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Inläggav soma » 07 jan 2014, 15:05

Äntligen vardag :-) Lovet har varit härligt men visst var det skönt med lugn i huset igen? :D Gustav växer och frodas. En livlig krabat är det! Imorgon är det 5 mån kontroll.
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Inläggav Skoogstrollet » 08 jan 2014, 10:33

godishanna: Vad stabil han ser ut att vara! Ett halvår går verkligen fort.

Här blev min tösabit 7 månader i måndags, men det glömde jag till och med notera i cirkusen som var här.

Ronja började hosta natten mellan torsdagen och fredagen, precis innan vi skulle upp till sambons bror över helgen. Vi chansade att det inte skulle bli så farligt och packade ner alla medicinerna om utifall att. På lördagskvällen började hon hosta riktigt ordentligt så jag skyndade ut i gäststugan för att hämta hennes vattenmugg. Innan jag hann tillbaks hade hon redan kräkts på både kudde och påslakan ... Familjen vi bodde hos stod för fullt och sköljde upp örngott och torkade av resten. Inte kul när man är borta. Dessutom vet jag ju att natten efter kräks sover jag alltid på helspänn. Dock gick det bra fram till morgonen, så vi fick ställa in umgänget med pappan då hon bara ville gå och lägga sig när vi kom in. Det är inte särskilt likt min lilla duracellkanin.

Frukosten åkte upp efter en stund, men hon ville äta direkt efter, så nästan hela mackan åts upp på några timmar ... I förrgår hostade hon upp lite blod som jordgubbar i färgen, så snacka om helnojig mamma. Igår var vi på vc och hon får ta Ventoline resten av veckan då det hördes ett "knorrande" av slem.

Syrran noterade vi feber på 39 grader på i måndags kväll och igår fortsatte den stiga till 39,5, så efter råd från barnmottagningen fick vi åka på kontroll i nästa stad 2 timmar bort. De lyssnade på hjärta, lungor, kollade öron, mätte syremättnad och tog sänka. Inget särskilt påvisades så troligen har hon samma förkylning på g som oss andra.

Igår kväll hann jag inte skriva färdigt här då sambon upptäckte att hon låg på 40,5 1 timma efter Panodilen, så det var ju bara att ringa 1177. Tack och lov ville hon äta medan de rådgjorde med barnakuten. Sedan tog Iprenen ner febern i ca 5 timmar innan hon låg på 39,1 och efter 6 timmar på 40,1. Morgontempen idag var bättre, men det är nog dags att kolla snart igen ...

Så soma, jag längtar verkligen efter vardagen, att få gå på babycafé och vara lite social, gå på rean, bara kunna starta en maskin i tvättstugan typ.

Ja, nu har nästa barn bajsat ....
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 130606
Status: Mamma t Ronja 101227 & Wilda 130606

Inläggav soma » 09 jan 2014, 18:55

Skoogstrollet: usch, stackars alla sjuklingar! Hoppas det går över snabbt!

Idag har jag haft 5 mammor+bebisar här. Vi hämtade thai, fikade och snackade skit. Kul!

Gustav är feberfri men lite gnällig efter gårdagens 5 mån spruta. 8655g och 67 cm lång. Haha nästan exakt som Elvira när hon var 8 mån :lol: Mammas Stora kille <3
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Inläggav Skoogstrollet » 18 jan 2014, 00:40

soma: Nä, här fortsätter sjukstugan, vi har precis påbörjat 3:e veckan och ännu ser jag inget ljus i tunneln. Wilda har ögon som rinner med lite gult ibland, snorar, hostar och låter hes när hon är ledsen, men ännu ingen feber.

För egen del släppte aldrig febern och sambon var hemma i tisdags och sedan jobbade han onsdag, men lämnade Ronja på förskolan. Det var en pärs att gå dit, förbi biblioteket och hemåt ca 40 minuter totalt. På hemvägen blev jag kruttorr i halsen och mer tungandad, så jag stannade vid vårdcentralen för att få en tid då jag inget orkar. På morgonen har tempen legát runt 37,5 för att sega sig upp tiondel för tiondel. Kvällen innan hade jag 39,1 och tog en Ipren, en timma senare 39,4 - först med 2 Alvedon blev tempen nästan normal 4 timmar senare, men på morgonen mådde jag bättre med bara 37,6 och tyckte det var löjligt att ringa.

Jag fick träffa en ssk och hade visst 39,7 och förhöjd puls och fick en läkartid en kvart senare. Efter halsprov och en sänka på 87 mot normalt 5 traskade jag hem med ett recept på Kåvepenin och med en kraftig bakteriell infektion och order om att vila. Tyvärr är detta inte så smidigt med Wildas knäppa nattvanor. Hon somnar först framåt 12 och vaknar framåt 3-4 och vrålskriker. Nu äter hon 2 ggr per natt och vill inte ligga i sin säng, så det är minst sagt trångt. Tack och lov kan jag vila på dagen nu när mormor och sambon varit hemma. Dock kunde sambon inte vabba då hon inte fyllt 8 månader ...

Wildas farmor ligger ikväll på Iva efter svårt att andas och behövt tappas på vatten i lungorna så nu hoppas vi att hon bara har lunginflammation och inte cancer igen. En svägerskas lillebror dog sitt studentår med lungan fylld av cancer ifjol och farmor har haft bröstcancer, så det känns lite olustigt just nu. Vi hoppas på bättre tider och ett bra första besked imorgon ... Att återfå normala rutiner och att hela familjen är frisk känns som den stora lyckan just nu.
Skoogstrollet
Alltid online

Inläggav Michellee » 20 jan 2014, 23:31

Hej allihopa!
Ett tag sedan vi skrev nu. Tråkigt att höra att ni är sjuka, vi har *ta i trä* klarar oss rätt bra. Liam har väl haft någon enstaka förkylning på några dagar & Leia har endast varit sjuk (förkyld) en gång i sitt korta liv :)
Men då var det icke mycket sömn direkt!
Tiden går fort, Leia börjar bli stora tjejen. Rullar, ålar och sitter själv några sekunder innan hon tappar balansen. Blir bättre för var dag!
Har bytt till sittdelen strax efter jul och det är hon mycket nöjd med.

Skoogstrollet: usch vad det låter som en tuff period för er.
Cancer är hemskt, alla som gått bort i min familj har gjort det i cancer. Hemsk sjukdom. Ska hålla tummarna för att det i te är något så allvarligt.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Michellee
Alltid online

BF: 120918
Bor: Malmö

Inläggav godishanna » 21 jan 2014, 12:24

De små börjar bli stora. Alve vänder sig, sätter sig upp själv och har vid några tillfällen dragit sig upp till vingligt stående i spjälsäng och soffa. Han lyfter rumpan så att han står på knäna men inte kommit på hur man kryper än. Åla baklänges går bra :)

A och Vidar följs åt längdmässigt vid samma ålder men Alve ligger ca 200-500 g under så han är inte lika mullig som storebror var som bebis. Han börjar bli en matglad en men ammar inte mindre för det så vi får se om han blir en liten knubbis han med... ;)
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Inläggav Skoogstrollet » 21 jan 2014, 22:15

Nu har vi varit hos läkaren med Wilda och fått Kåvepenin för hon hade dubbel öroninflammation, ögoninflammation och var pipig i luftrören så hon fick andas in Ventloline 2 gånger med en kvart emellan. Med hem fick vi en inandningsapparat och något som var snäppet starkare än Ventoline. Igår kväll fick hon testa att andas in, men jösses vad hög hon blev och kunde inte komma till ro förrän 1 i natt i babyskyddet. I morse hade hon 40,1 men med en Alvedon i rumpan så somnade hon gott på väg till förskolan och sov ca 2 timmar, sedan har det dock varit bättre.

Michellee: Wildas farmor har inte fått några provsvar än, men fick komma hem idag så vi hoppas det inte var något farligt.

godishanna: Javisst går det fort nu. Sitta kortare stunder har Wilda kunnat ett tag, men man får ju vara med såklart. Förra veckan fick hon upp andra tanden och visade att hon kunde åla, så nu har hennes område på golvet ökat drastiskt.

Det var snabbt jobbat! Jag vet att Ronja ställde sig upp på 8-månadersdagen, så rent teoretiskt börjar det närma sig ...
Skoogstrollet
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julibarn 2013