Julibebisar 2017

Här kan du och andra som fick smått under juli 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Julibebisar 2017

Inläggav BlackCrown » 11 dec 2016, 10:36

Hej allihopa & grattis till era plus :)
Vi väntar vårt första barn med BF 4/7-2017, efter att ha försökt ca 1,5 år. Är nu i v11 (10+4). Känns fortfarande overkligt då och då, eftersom vi försökt ett bra tag är det svårt att greppa och "bara vara glad". Mina symptom hittils är TRÖTTHET, illamående och kräkning vid vissa lukter, törstig, ont i brösten som blivit gigantiska, fruktansvärt känslig. Imorgon är det dags för inskrivning hos barnmorskan :)
BlackCrown
Nykomling

Inläggav kaprisen » 14 dec 2016, 07:24

Massa grattis blackcrown! Hoppas inskrivningen gick bra!

Tack för alla apptips! Ska nog ladda ner nån till för jag älskar att gå in och kolla varje morgon och få ett litet meddelande om vad som utvecklas för dagen.

Illamåendet börjar försvinna! Kräktes hela förra veckan men nu känns det bättre (är i v10). Hoppas att det börjar gå över nu!
kaprisen
Stammis

Inläggav Westerberg » 14 dec 2016, 23:06

Stort grattis BlackCrown! :)

Jag tycker oxå att jag mår liiite bättre. Tröttheten består dock fortfarande... Imorn ska vi på inskrivning. Ska bli skönt att få "bollen i rullning", få remiss till KUB och RUL osv. Längtar efter att få titta in i magen igen och få lite försäkran om att allt är bra. Går in i v 11 imorn. En fjärdedel av graviditeten avklarad. Tycker att det börjar synas lite på magen nu.
Hur är det för er? Syns det nåt? Har folk börjat kommentera?
Användarvisningsbild
Westerberg
Stammis

Inläggav BlackCrown » 15 dec 2016, 13:28

På mig syns det inte ännu, förutom på brösten :P Men detta är ju mitt första så jag tror det dröjer lite till. Hur är det för er?
Har haft svårt att behålla maten under förmiddagarna och få i mig näring resten av dagen för illamåendet har verkligen ökat :( Har gått ner senaste tiden. Vet att man inte behöver oroa sig, men känns ju inte kul :( ingen aptit alls. Hoppas det blir bättre snart, är i v12 nu.

Vi tänkte berätta för föräldrar mm på julafton :)
BlackCrown
Nykomling

Inläggav Lilltiger84 » 16 dec 2016, 11:19

Grattis BlackCrown!

För mig har illamåendet tilltagit (går in i v. 10 på söndag), jag hoppas det blir bättre snart.. Och tröttheten ska vi inte ens prata om, har svårt att hålla upp ögonen efter kl 21 på kvällarna, haha. Och grinig är jag.. Känner mig sådär rolig som person just nu... :?

Min mage syns det jättemycket på, måste ha stora, bylsiga tjocktröjor för att det inte ska synas. Längtar tills efter vecka 13 när jag har tänkt att berätta på jobbet om allt går som det ska. Då behöver man inte leta efter ett tält i garderoben varje morgon längre och det ser jag fram emot! :)
Lilltiger84
Stammis

Inläggav Lizzien » 16 dec 2016, 13:09

Hej alla!
Mitt illamående har blivit mycket värre, svårt att äta och omöjligt att sova :/ Ringde och pratade med barnmorskan som sa att jag skulle ringa vc och få lergigan comp utskrivet. Ringde vc, de ville inte skriva ut något, men gav mig en tid. Väl där fick jag en lååång föreläsning av läkaren att läkemedel är sååå skadliga för fostret, och att lergigan comp innehåller koffein, så det får man absolut inte ta osv.. Hon sa åt mig att helt enkelt bita ihop och vänta tills det går över om ett par vekor :O Blev så arg! Efter massa tjaffs fick jag tillslut vanlig lergigan utskrivet. Den dämpar iaf illamåendet något, men önskar att jag fick comp ändå :/
Om barnmorskan säger att den funkar så litar jag på det! I alla trådar om illamående rekommenderas den ju, samt att den lilla mängden koffein inte är skadligt. Speciellt eftersom jag inte intar någon koffein alls annars...

Sorry för långt rant-inlägg, men blev så arg! Ska prata med barnmorskan om detta på måndag vid inskrivningen, och jag har nu bytt vårdcentral.

Går in i vecka 11 på måndag :D
Lizzien
Nykomling

Inläggav kaprisen » 21 dec 2016, 16:49

Hoppas ni alla mår bättre nu! Jag har inte kräkts på fyra dagar nu tjoho! Men mår lite illa fortfarande. Hoppas på att det snart är över, är i v 10+3 idag:)

Lizzien: lät ju hemskt! Vad jobbigt med sur personal! Hoppas du får rätt läkemedel på nästa VC!

God jul på er :D
kaprisen
Stammis

Inläggav Lilltiger84 » 22 dec 2016, 12:15

Men fy vad dåligt Lizzien! :( Hoppas illamåendet är bättre nu! Dåligt att VC verkar ha så dålig koll...

Kaprisen - vad skönt att du har slutat kräkas nu iaf! :D Jag känner mig nästan konstant illamående, inte så att jag håller på att kräkas men ändå obehagligt.. :/ Tycker det känns som när man har druckit lite för mycket då jag är yr också. Bara tanken på alkohol får mig att nästan spy haha.. Jag är i vecka 9+4 idag så jag hoppas också på att det snart blir bättre! Den enda gången jag inte mår illa är när jag äter, jag har redan gått upp 5 kilo så jag undrar var det här ska sluta... :lol:

Ha en riktigt God Jul nu allihopa, hoppas på glada reaktioner för er som ska berätta för familj eller vänner! <3
Lilltiger84
Stammis

Inläggav BlackCrown » 22 dec 2016, 14:36

Mitt illamående & min trötthet har minskat vilket är väldigt skönt. Nu spyr jag "bara" då och då. Är i v13 nu, så ni som mår dåligt, ha tålamod. Det kommer antagligen kännas bättre för er med snart :) Däremot har huvudvärken kommit (haha, alltid är det något), haft konstant värk i ca 2v. Ingenting hjälper. Har fått citadon utskrivet mot migrän men vill helst undvika så mycket som möjligt. Alvedon hjälper inte. Någon mer som känner igen sig?

Hoppas alla får en underbar julhelg, ta hand om er :)
BlackCrown
Nykomling

Inläggav Lizzien » 22 dec 2016, 18:54

Skönt att illamåendet börjar bli bättre för er! Det är lika illa för mig än (10+3) men jag har äntligen fått medicin som funkar nu! Eftersom mitt illamående började redan i vecka 4 tror barnmorskan att det kommer kunna hålla i sig till vecka 14/15 :/ Men har ju tabletterna som tur är :)

I morgon ska vi åka bil i 4 timmar, och sedan fira jul och nyår med min mans familj. Då ska vi även berätta för familjen :) Hoppas på glada reaktioner!

God jul!
Lizzien
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till Julibarn 2017
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()