Julibebisar 2017

Här kan du och andra som fick smått under juli 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Julibebisar 2017

Inläggav Monsie » 23 dec 2016, 15:18

Suck, här var man så nöjd att illamåendet inte visat sig ordentligt än, har mest mått lite småilla på morgonen (är i vecka 13 nu). Och vad händer när jag kommit till jobbet, jo jag spyr :roll: det är andra gången jag gör det på hela graviditeten. Jag var så nöjd att jag bara mått illa och sluppit kräkorna :lol:
Hoppas det inte upprepas imorgon, jag vill moffa i mig god julfrukost och en massa mat :lol:
Monsie
Stammis

Bor: Skutskär
Status: Mamma till Alvin

Inläggav Westerberg » 27 dec 2016, 22:52

God Jul i efterskott alla fina preggosar! Har ni fått i er någon julmat? :)

Vi har berättat för hela tjocka släkten nu. Alltså, SÅ skönt att få berätta! Jag har tyckt att det varit ganska jobbigt att gå runt och låtsas som ingenting. Min mans bror berättade sekunden efter att vi berättade att de oxå skulle ha barn i sommar. Vilken överraskning det vart då! :D Jättekul med nära kusiner!

Nu vill jag bara att det ska bli nästa år och 2a januari! Vill komma iväg till KUB-testet och se så att allt står rätt till. Jätte nervöst!
Användarvisningsbild
Westerberg
Stammis

Inläggav Lizzien » 29 dec 2016, 00:04

Hoppas alla haft en bra jul! :D Nu vet alla i familjen, och lyckan är stor! Speciellt i mannens familj. Han är yngst och "sladdis" men blir den första att få barn :) En del julmat har slunkit ner, men kanske inte så mycket som jag önskat ;)
Är extra trött nu när man alltid har fullt med människor runt om, vilket ledde till migrän idag :o Har inte haft det på tre år, och så kommer det tillbaka när man inte kan ta medicin :P
Bästa reaktionen fick vi från min älskade brorson på 3 år. "Bebis i magen?! Älskar fasters bebis!!" och pussade på skärmen (videosamtal) Älskar den ungen <3
Lizzien
Nykomling

Inläggav Lizzien » 03 jan 2017, 12:54

Tråkiga nyheter här.. Sitter och väntar hos gyn för att göra ett VUL. Var och skulle göra KUB-ultraljudet men de hittade inget foster, bara rester av moderkakan. Så nu ska de dubbelkolla med VUL för att bekräfta missfall. Hoppas det går bättre för er och att ni får friska och underbara små bebisar i juli!
Lizzien
Nykomling

Inläggav Westerberg » 03 jan 2017, 23:03

Usch vad tråkigt Lizzien! :( Förstår att det känns tufft! SÅ ledsen för er skull! Ta hand om dig!
Användarvisningsbild
Westerberg
Stammis

Inläggav BlackCrown » 04 jan 2017, 12:09

Men herregud, stackars dig Lizzien!!! :'( :'(
Beklagar verkligen, jag är djupt ledsen för din skull. Sluta aldrig hoppas, ta hand om dig <3
BlackCrown
Nykomling

Inläggav kaprisen » 09 jan 2017, 18:25

Vad ledsen jag blir för din skull Lizzien! Så fruktansvärt! Som blackcrown skrev, sluta aldrig hoppas!
kaprisen
Stammis

Inläggav kaprisen » 15 jan 2017, 08:43

Hur har det gått för er andra? Hur mår ni nu? Har någon börjat känna sparkar? Syns det att ni är gravida?
Mitt illamående har försvunnit sen knappt tre veckor och nu mår jag jättebra. Känner inga sparkar men på kub sa de att moderkakan satt i framvägg så då kan det dröja ännu längre då den blir som en stötdämpare. Syns lite på magen nu, fast inte om jag har kläder på mig, jag är i vecka 13+6 idag.
kaprisen
Stammis

Inläggav BlackCrown » 15 jan 2017, 13:44

Skönt att du mår bra, Kaprisen! Där jag bor blir man inte erbjuden kub-test om man är under 35 vilket känns sådär. Fuskigt med UL så tidigt :)
Det har varit lite upp & ner för mig senaste veckorna, huvudvärken har suttit i sen i november... Läkaren sa att om det inte blir bättre inom en vecka behöver jag röntga hjärnan. :S Men nu när jag inte mår illa längre har jag börjat med kaffe igen senaste dagarna, och det verkar faktiskt hjälpa mot värken! HOPPAS det bara har varit koffein-abstinens så jag kan börja njuta ordentligt av graviditeten. Denna veckan har magen vuxit och börjat synas lite :) är i v16 (15+4). Känner absolut att der rör sig där inne, det är riktigt livat i magen när man ska slappna av och sova t ex. Detta är som sagt vårt första barn. Har börjat handla lite kläder, täcken & filtar mm, såååå mysigt :) Hur är det med er andra? Hoppas ni mår bra!
BlackCrown
Nykomling

Inläggav Lilyon » 16 jan 2017, 23:13

Är i v. 15 och tycker att det syns ganska mycket nu. Känns som om många kollegor tittar men inte vågar fråga. Är ganska många som vet redan nu eftersom jag inte kan utföra alla mina ordinarie arbetsuppgifter.
Mår annars bra. Inte lika trött längre vilket känns skönt!

BlackCrown, hoppas att du blir av med huvudvärken. Låter jättejobbigt! :-(
Lilyon
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till Julibarn 2017