Julibebisar 2017

Här kan du och andra som fick smått under juli 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Julibebisar 2017

Inläggav kaprisen » 25 jan 2017, 15:29

Black crown: hoppas huvudvärken försvann!

Trist att det är så lite aktivitet här...

Är det nån som har tips på gravidtight som går att träna i och växa i utan att de skär in eller halkar av?
kaprisen
Stammis

Inläggav Ungmamma2017 » 05 feb 2017, 22:30

Jag är 19 snart 20 och ska få mitt första barn i Juli 2017 (: Beräknat den 7 ^^ Ska blir superkul verkligen ^^
Ungmamma2017
Nykomling

BF: 070717

Inläggav BlackCrown » 07 feb 2017, 07:35

Grattis Ungmamma2017 :D :D hur har du mått hittils i graviditeten?
Vi var på vårt första ultraljud förra veckan (så otroligt häftigt), då jag trodde jag var i v19. Men tydligen kan jag inte vara så långt än, gick inte att mäta bebis för hen var så liten. Är max i v17 nu. Så vi fick ett till ul inbokat nästa vecka på alla hjärtans dag för att kunna mäta och sätta ett bf :) det tackar man ju inte nej till ;) men allt såg bra ut där inne och det var full rulle!
Hur mår ni andra? Har ni varit på era ultraljud än?
Min huvudvärk fortsätter förstöra min vardag, har undersökt ögonen och tagit mer prover, allt visar normalt. Om 2 v ska jag röntga hjärnan :/ men det ska vara riskfritt för bebis.
Ha det bra alla blivande mammor och ta hand om er :)
BlackCrown
Nykomling

Inläggav Ungmamma2017 » 07 feb 2017, 21:36

[quote="BlackCrown"] Grattis Ungmamma2017 :D :D hur har du mått hittils i graviditeten?........"

Tack så mycket och grattis själv ^^ Mitt mående har gått upp och ner faktiskt. runt vecka 8 (första vaginala ultraljudet) fram till vecka 13 (gjorde kub ultraljudet, som var 1 på 20.000 att den skulle ha en avvikelse vilket är positivt) så åkte jag in och ut från akuten för att få dropp. Kunde inte behålla någonting jag stoppade i mig. Fick en dietist, illamåendetabletter och tätare läkarbesök. Sen mådde jag bra enda till vecka 16 då jag fick extremt ont i magen pga sammandragningar, magen spände sig som en hård boll i några sekunder. Fick veta att det hängde ihop med hur mycket man rör på sig och hur mycket bebisen rör sig eftersom livmodern är en muskel. Så under vecka 17 och 18 så tog jag de lugnt och det släppte väldigt mycket, vilket var skönt. Nu i vecka 19 mår jag mycket bättre faktiskt, magen växer för varje dag och jag kan känna vilken sida barnet ligger på. Ska göra det vanliga rutinultraljudet nu i veckan men ska inte ta reda på kön (; Har börjat ta järntabletter nu också, känner att det hjälper mot den extrema huvudvärken och tröttheten (: (en liten sammanfattning)

Vad kul att det blir ett till ultraljud snart :D det är så otroligt häftigt att titta på. Ännu häftigare när man får med sig bilder hem, det fick jag på kub ultraljudet. Hoppas allt gå bra för dig och att du får bra behandling för huvudvärken. Jag vet själv hur det är, inte rolig att gå igenom. lycka till <3
Ungmamma2017
Nykomling

BF: 070717

Föregående

Återgå till Julibarn 2017
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()