Julimamma 2010 bebissnack

Re: Julimamma 2010 bebissnack

Inläggav .linda » 22 jul 2010, 13:39

vad skönt att det funkar!
jag var också lite orolig i början, men nu har jag så galet mycket mjölk i brösten att luna ibland inte hinner med. släpper hon tutten sprutar det fulkomligt ibland.. galet! de blir snabbt hårda också, och hoppas att mängden mjölk kommer att regleras snart och bli lite mindre..
luna äter massor och enligt senaste vägningen hade hon gått upp ca 500g på en vecka! matvraket... så här finns det inga problem med vikten iaf. :D

jag hade också feber med feberfrossa en dag, då när jag hade problem med ena bröstet. läste dock att man kan få det när mjölken rinner till och att det då går över av sig självt. hoppas det gör det för dig med, för feber i denna värmen är inte roligt.

luna sover bra, när hon väl somnar. men inatt hade hon otroligt mycket grymtande för sig! någon som känner igen detta? hon spänner samtidigt upp magen som en ballong och kråmar sig. ibland blir hon arg och om jag matar henne, så slår hon mig på bröstet. blöjan är bytt och hon har redan oftast fått mat så hon borde vara mätt. jag misstänker magknip, men någon annan som har någon annan idé?
Bild
.linda
Alltid online

BF: 130930

Inläggav emmaoskrutten » 22 jul 2010, 14:14

Linda - drar hon upp benen mot magen samtidigt? I såna fall har hon säkert lite ont i magen.

Här hemma verkar det som om amningen kanske börjar funka :) Meja ville aldrig amma så jag har varit lite stressad över att det ska bli samma nu. Än så länge får han lite tillägg också, men vi får se vad vågen säger imorgon. BVC tanten kommer på hembesök. Trodde jag skulle slippa det nu med andra barnet, men inte då :wink: Hade hellre åkt dit...
emmaoskrutten
Alltid online

Inläggav .linda » 22 jul 2010, 15:12

ja, hon drar upp benen mot magen ibland också.
för några dagar sedan hade hon uppenbarligen ont i magen, för då var hon ganska ledsen också. jag tror att det är kolsyra som hon inte gillar.. den gången hade jag druckit flera glas cola och igår drack jag en liten flaska med någon alkoholfri cider.. ska utesluta det ett tag och se om beteendet försvinner. verkligen trist i så fall. kolsyra är ju så läskande och gott!! men det är klart att jag inte vill att hon ska få ont i magen..
Bild
.linda
Alltid online

Inläggav helenaeg » 22 jul 2010, 19:35

Stackar liten, måste vara frustrerande när man förstår att något är fel men inte riktigt vet vad man ska göra... :(
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Liiiiten » 22 jul 2010, 20:18

Idag har Lukas en dålig dag. Han bara gnäller.. Nymatad, nyrapad, nykräkt och blöjan är bytt. Han är varken varm eller kall.
Vi gick upp vid halv tolv och sedan dess sov han i ca 1,5 timme mellan 15-16 ungefär.. Inte förrän nu verkar han kunna sova igen. konstigt att han är grinig när han vägrar sova?! :roll:
Hur långa vakenperioder har era knodds?
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav .linda » 22 jul 2010, 20:44

luna kan vara vaken i allt från 1 timme till hela dagen. om hon är vaken hela dagen är hon rätt grinig och jag vi tror att hon bara har ett stort behov av sällskap och närhet. de dagarna vägrar hon helt enkelt att somna, vad vi än gör.
både igår och nu ikväll vill hon inte sova, och det är bara mys som gäller. på dagen har det inte varit något problem alls att få henne att sova. tog en promenad runt huset med vagnen idag på em, för att komma ut, och då somnade hon där och sov totalt 2 timmar.
hon gillar verkligen att ligga på min sambos bröst/axel, då somnar hon och vi gör vårt bästa för att lägga henne i sängen/vagnen. ibland vaknar hon, och ibland har vi tur och hon sover vidare.
när hon hellre vill vara vaken brukar hon kika lite och se efter om vi är där. kommer hon då på att hon ligger i sin säng tex, så är det ganska gnälligt inom kort.
men när allt funkar som det "ska" sover hon 2-3 timmar och är vaken 1,5 ca. det funkar vissa dagar :)
Bild
.linda
Alltid online

Inläggav helenaeg » 22 jul 2010, 22:43

Tove har kandke 1 tim vakenperiod och 2 tim sov normalt men igår tex var ho vaken i 4-5 tim och var jättekinkig.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav ulrika124 » 22 jul 2010, 23:13

åhh vilken bra tråd!!

Felicia äter ca var 3-4 timma ammar då från båda brösten så är hon nöjd och brukar sova 2-4 timmar, ser nnästan lika ut dygnet runt, 2 längre vaken perioder på dagen :)

Fär två dagar sedan va hon jätteledsen mellan 00.00 till 03.00 vi trodde det va magknip med det va hunger ....min mjölk har inte runnit till tiktigt än men det kommer mer och mer...som tur är håller böstvårtorns och gör inget ont....men ger nu lite ersättning på kvällen/tidig natt så hon får sova gott.

Hon trivs bra i sin säng och vi får sova bra ...( peppar peppar)

En fråga har under dagen fått som en tyngd känsla mellan benen ,va kan det va? har läkt ganska bra i det dom har sytt men detta sitter liksom inuti...uch..

Nu är det dags och byta blöja och ett nattmål för prinsessan.

Skönt med denna tråden och läsa om er alla,
kram
Bild
Bild
Användarvisningsbild
ulrika124
Alltid online

BF: 100711
Status: mamma :)

Inläggav helenaeg » 23 jul 2010, 02:49

Jo jag har/har haft likadant. Är pga svullnaden har jag förstått. Nu kommer inte jag ihåg när du fick men visst var det efter mig? Tycker nog just det lagt sig här hos mig men har ont fortfarande. Var hos bm som trodde det var pga stygn som hon tog bort men det hjälper inte. Det är en konstig brännande och värkande känsla längre upp vid urinröret eller klitoris, kan inte avgöra vart. Det kommer främst när jag kissat klart el torkat mig, alltså inte som uvi som gör ont när man kissar. Är en märklig känsla och gör ont nån som känner igen?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav mammo » 23 jul 2010, 09:16

testa o drick mer o se om den känslan försvinner.gör den det så kan det ändå va nån uvi på gont bak i rygg typ där njurarna sitter?
mammo
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2010