Julimamma 2010 bebissnack

Re: Julimamma 2010 bebissnack

Inläggav Liiiiten » 23 jul 2010, 11:40

Jag har också ont där helena! Försökte titta när jag duschade och tyckte att urinrörsmynningen verkade lite svullen. Nu börjar det gå över, men är det inte helt borta på måndag ska jag testa mig så att det inte är UVI. Det kliade rätt mycket för några dagar sedan, nu känns det typ bara när jag torkar mig.

Lukas är alltmer vaken! Det är så härligt att sitta och umgås med honom, även om jag inte riktigt förstår vad han menar med sitt viftande. I morse tyckte jag i alla fall att det verkade som att han pussade tillbaka när jag anföll honom med pussar på kinderna. Eller jag vill tolka det som att han ville när han sträckte på sig och började smacka :oops:
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav ulrika124 » 23 jul 2010, 17:10

helena det är nästan samma som jag har liksom ont frammåt uppåt och speciellt när jag torkar mig och värst är när jag ställer mig upp blir som ett tryck ..fråga min bm idag hon sa att det berodde säkert på att det läker och att det ännu är svullet fick ju lilla Felicia för 8 dagar sedan ....

Fick ju en chock efter bf att man va så sjukt svullen....som en babbian rumpa :)

Nu är det mat dags :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
ulrika124
Alltid online

BF: 100711
Status: mamma :)

Inläggav Liiiiten » 25 jul 2010, 19:20

En fråga! Vad använder ni / har ni för erfarenhet av blöjor?

Jag har hunnit testa massa olika! Icas minsta, Pampers new baby (minsta), Libero storlek prematur, ett och två. Alla fungerar på Lukas utom Libero strlk 1, dom kissar han utanför, de sitter inte bra runt benen..
Någon som vart med om samma sak?

Icas minsta tycker jag är rätt stora, men de sitter bra och fyller ut bodysarna som är lite småstora. Prematurblöjor kunde knodden ha första veckan, nu viftar han så mycket så jag tror de skulle kännas trånga. Pampers är mina favoriter :)
Liiiiten
Alltid online

Inläggav helenaeg » 26 jul 2010, 00:12

Vi har provat pampers New Born från 2kg och huggies minsta men Tove kissar utanför båda. Vet inte om det har att göra med att hon är liten? Det är när hon ligger på sidan det händer. Tar gärna emot tankar och tips.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav ensomlängtar » 26 jul 2010, 00:28

På bb använde vi pampers men sedan vi kom hem har det blivit libero strl 1. Tycker att de verkar minst och ska använda upp dem innan det blir pampers. Köpte ett pkt av varje innan bebis kom (man får ju så mkt rabattkuponger!) och sedan fick vi ett paket av varje sort på bb. Läckte lite bajs idag men annars har de hållit tätt.

Känner ni av att ni blir kissnödiga? Eller är det bara efter snitt man inte gör det. Får ont i såret när blåsan börjar bli full. Lite jobbigt att hålla koll så att man går och kissar varannan timme...

Någon som börjat med napp och när gjorde ni det?
Bild
Bild
Bild
ensomlängtar
Alltid online

BIM: 120729
Status: Förhoppningsvis snart mamma till två!

Inläggav helenaeg » 26 jul 2010, 04:52

Jag känner Av kissnödighet.

Napp började vi med i måndags dvs 9 dagar efter hon föddes. Då hade det kommit ordentligt med mjölk så hon fick i sig. Det var i samråd med bvc. Krävs att det finns ordentligt med mjölk och att de kan suga ordentligt annars stör man processen med mjölkproduktionen.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav emmaoskrutten » 26 jul 2010, 09:34

ensomlängtar - Katetern man har när man blir snittad irriterar ju urinröret och blåsan så det kan ta ett tag innan man blir kissnödig som normalt igen. Man får försöka tänka på att gå ibland ändå så det inte blir jättefullt...
emmaoskrutten
Alltid online

Inläggav Liiiiten » 26 jul 2010, 10:57

Jag tror mitt blöjproblem också är det att det hamnar utanför när Lukas sover på sida. Men eftersom han i 90% av fallen faktiskt sover på sida så vågar jag nog inte ha dom läckande blöjorna.

Jag märker ibland att jag känner att magen känns lite svullen, går och kissar och det kommer en flod! Så jag känner inte alltid att jag är kissnödig, men när det börjar bli akut sticker det till någonstans därinne...
Liiiiten
Alltid online

Inläggav ensomlängtar » 26 jul 2010, 12:18

Ska till BVC på onsdag så avvaktar med napp tills dess. På onsdag blir han 9 dgr gammal, jösses vad snabbt tiden går! Samtidigt känns det inte som att det bara var en vecka sedan jag var höggravid. Hade en liten kris igår då jag kände mig ledsen, sambon och jag bara missförstod varandra hela tiden och jag kände mig frustrerad över att bli sittandes ammandes större delen av dygnet. Är så mkt annat jag vill hinna med också och då får jag dåligt samvete över att jag inte känner mig nöjd med situationen. Borde ju vara toppenlycklig jämt med det här lilla pyret i famnen. Känns bättre idag så hoppas att det var tillfälligt och berodde på att mjölken började rinna till. Tror att jag hade feber i natt så det mesta tyder på mjölk.
Bild
Bild
Bild
ensomlängtar
Alltid online

BIM: 120729
Status: Förhoppningsvis snart mamma till två!

Inläggav Nattim » 28 jul 2010, 11:45

Matea är 3 veckor gammal och vägrar napp...har försökt med olika modeller. hon tar den bara en liten stund när hon är på gott humör. Å andra sidan är hon inte typen som vill snutta på bröstet "bara för att" kan tänka mig att napp är effektivt i sådana lägen. och när hon gråter finns det absolut ingen napp i världen som kan trösta bättre än min famn.

Vad vgäller blöjor tycker jag pampers 1 verkar mjukare o följsammare än libero 1. har båda hemma för tillfället. Vad gäller läckage kan jag inte bestämma mig vilka jag tycker är bäst. Båda har läckt bajs och libero har läckt kiss när hon ligger på sidan.
Bild
Nattim
Alltid online

BF: 100709

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2010