Julimamma 2010 bebissnack

Re: Julimamma 2010 bebissnack

Inläggav julimama » 18 sep 2010, 22:04

vi har använt gymmet sen Wilma var ca 6 veckor men ibörjan var det mest för att det var praktiskt att ha henne liggandes där, det var lite mjukare än en filt. Nu när hon är 2,5 månad så ligger hon och tittar på sakerna som hänger, hon har inte börjat sträcka sig efter sakerna ännu men det kommer väl. jag är också glad att vi köpte ett :)
julimama
Stammis

BF: 100706
Bor: Stockholm

Inläggav helenaeg » 18 sep 2010, 22:45

Ulrika: jo jag ska prova nån sån variant men tycker det är svårt att få till. Bvc får visa nästa v im jag inte lyckas.
Är iaf glad att min bvc sköterska är Såå bra.. och för att jag kan vända mig till er tjejer och få både stöttning och råd, tack!
Soffilina: vi har anv det sen hon var några v men senaste 3-4 v har hon uppskattat mer och mer. Nu när hon är 10 v ligger hon och pratar for fullt med det som hänger där och har börjat försöka slå på dom också.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Lilja74 » 20 sep 2010, 08:16

Oj, jag är dålig på att skriva - längesen sist. Men har inte så mycket att tillägga just nu.
Evelina utvecklas helt normalt, hon äter fortfarande sådär varannan-var tredje timme. Och varje ibland på kvällarna. Hon har tyvärr inte kommit in i att sova några längre stunder på natten. Längsta passet är fortfarande enstaka ggr mellan 22-03, då sover jag sköööönt!
Vi har sovit borta nu tre helger i rad, det har gått jättebra att resa bort och vara på besök hos olika personer. Skönt att man klarar av att resa med henna. Jag åkte t.o.m tåg med barnvagn och allt själv i helgen med henne, vilket gick bra! Får starkare självförtroende av att klara av såna saker. Körde också med henne i bilbarnstolen 40 minuter - hon satt bak själv och jag fram. Det gick hur bra som helst!

Babygym har jag haft henne på - på golvet sedan hon var nyfödd. Men det är först nu hon börjar uppskatta sakerna som hänger ned från den. Hon har inte börjat att ta tag i något än - men hon tittar på dem och skrattar åt dem.

Nu är det dags för amning och frukost efter det :) Ha en bra start på veckan. På onsdag är det första träffen med föräldrargruppen för vår del - Kul!!!
Lilja74
Alltid online

Inläggav Liiiiten » 20 sep 2010, 10:23

Lukas har en hemmagjord mobil som jag brukar placera ovanför honom som duger. Annars är den lilla tyggetingen man fick på BB hans bästa vän ;) så nå dyra babygym behövs inte! Bilder finns på FB.

Amma sittandes så att Lukas blir mer upprätt är inga problem. Jag sitter på en stol/soffa med ryggstöd, helt rak i ryggen, drar upp benet på den sidan Lukas ska ha tutte på och har benet som ryggstöd åt honom. Sedan får han sitta i mitt knä med mitt ben som ryggstöd (jag har även armen bakom ryggen på han) och ammar... Vad svårt det var att förklara :P

Jag sover fortfarande ingenting, men synd att deppa ihop. Snart blir jag väl inlagd på psyket eller nåt ;) Har testat med allt! Försöker få Lukas att äta mer så att han ska sova längre - fungerar ej, han vaknar efter max 4 timmar iaf. Har försöt ha honom sovande själv, nopp, då vaknar han på en gång (inom 15 min). Testade med att sova borta, men kunde inte somna och vaknade av sprängande bröst/kissnödighet..
På morgnarna får sambon ta upp Lukas och byta blöja osv. Men i slutändan vill knoddas alltid ha tutte, så sova får jag ändå inte.

Någon mer som vaknar på nätterna av välfylld kissblåsa? Trodde det skulle försvinna efter förlossningen, men likförbannat måste jag !gå" iaf en gång per natt. Rät frustrerande eftersom det ibland infaller mellan två matningar :(
Ska ta upp det med BM idag som jag äntligen ska på efterkontroll hos!
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav Nattim » 20 sep 2010, 13:18

har varit på efterkontroll och var "godkänd" hahah

Har anmält oss till babysim, ska bli så kul!! Nu måste jag klicka hem en svart bikini "modell större". Någon mer som har gravkg kvar??

Jag har 6kg som sitter som berget! har grym ångest över det! Men kan inte påstå att jag jobbat hårt för att få bort dem, varken med träning eller mat. Vet inte hur många ggr jag hört "amma så går du ner i vikt" de glömmer att tillägga "och promenera en gång om dagen och tänk noga på vad du stoppar i dig"

A ja lite bitter över vikten. Har tränat mycket innan grav och ätit sunt. Men när jag ser mig i spegeln nu så e det som att den kroppen jag hade innan är utbytt mot något degigt stor och cellulitigt

usch så bitter jag låter!

Matea mår iaf bra och äter och sover som hon ska. Babygymmet är inte väl använt men hon försöker ta leksakerna när hon väl ligger där. Däremot är musikmobilen ovanför sängen en hit!
Bild
Nattim
Alltid online

BF: 100709

Inläggav Lilja74 » 20 sep 2010, 14:21

Nattim - jag har också grav.kilon kvar. Men är inte helt säker på att jag ska gå ned dem. Jag var lite för mager innan. Får se vad som sker. Bryr mig inte så mycket. Jag har varit på efterkontroll jag med - godkänd! Men vi har inte fått det med sex än. Blir bara inte av... synd, men såsmåningom kanske man känner att man vill. Men jag har i alla fall sprungit ngr kilometer! Helt underbart, eftersom att jag också är ett träningsfreak sedan förr. Jag ska se till att komma igång regelbundet igen nu. Bara det att sambon måste vara hemma och Evelina nyammad när jag ger mig ut. Har testat att pumpa ur och ge flaska - men hon vägrar den också... precis som med nappen. Får se hur detta slutar, någon gång måste hon ju acceptera flaskan i alla fall.
Babysim tror jag att jag hoppar över, fast det vore mysigt, men jag gillar inte att ha saker och ting inbokade.
Lilja74
Alltid online

Inläggav Ulla81 » 20 sep 2010, 18:56

Hej alla! Stackars dig Liiten, hoppas verkligen att du får ordning på sömnen snart!!

Här är det solsken igen efter jobbiga dagar förra veckan, i natt sov och sov Nils så länge att jag blev nervös, kl 5 tog jag upp och "tvångsammade" honom för att han inte hade ätit på 9 timmar :oops:
Sedan ringde jag BVC och de sade att nu klarar bebisarna en hel natt utan mat. Så om han gör så här igen ska jag inte ligga vaken och noja utan sooooova själv också haha!!

En annan väldans positiv sak är att han har fattat hur man dricker ur flaskan! Känns som en jättebefrielse, nu kan jag ju faktiskt gå i väg en kväll om jag skulle vilja.

Ulrika 124 - har för mig att du skrev att du boar och håller på, samma här! Känner ett enormt behov av att rensa ut och få ordning på saker och ting. Snart ryker nog något värdefullt av bara farten, jag slänger grejer varje dag nu..
BildBild
Ulla81
Stammis

Inläggav julimama » 20 sep 2010, 21:29

Ulla81, visst är man rolig. Först kämpar man för att få dem att sova och sedan blir man orolig när de sover för länge. Wilma har som längst sovit 7 timmar i sträck och då har jag legat vaken och väntat på att hon ska bli hungrig :)

Jag är tillbaka på min startvikt men jag kan fortfarande inte knäppa alla byxor. Trots att kilona är borta så är magen som en hängande degklump. får väl försöka göra lite situps när Wilma sover,,men det är svårt att komma till skott.
julimama
Stammis

BF: 100706
Bor: Stockholm

Inläggav Lilja74 » 21 sep 2010, 08:08

I natt fick jag en dröööm natt :) Vi båda somnade kl 22 och vaknade inte förrens 3.30. Alltså 5½ timmas sömn i sträck. Otroligt skönt :D

En fråga: Hur ofta badar ni era bebisar? I början var det kanske 2 ggr i veckan för oss, men nu har jag "glömt bort" det i 1½ vecka. Måste nog bada henne idag.
Lilja74
Alltid online

Inläggav emmaoskrutten » 21 sep 2010, 10:15

Jag har 9 kg kvar. Dom verkar inte ha några planer alls på att lämna in kropp tyvärr :wink:

Alvin badar 2-3 gånger i veckan. Han älskar det och kan bada hur länge som helst!
emmaoskrutten
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2010