Lukas har en hemmagjord mobil som jag brukar placera ovanför honom som duger. Annars är den lilla tyggetingen man fick på BB hans bästa vän

så nå dyra babygym behövs inte! Bilder finns på FB.
Amma sittandes så att Lukas blir mer upprätt är inga problem. Jag sitter på en stol/soffa med ryggstöd, helt rak i ryggen, drar upp benet på den sidan Lukas ska ha tutte på och har benet som ryggstöd åt honom. Sedan får han sitta i mitt knä med mitt ben som ryggstöd (jag har även armen bakom ryggen på han) och ammar... Vad svårt det var att förklara

Jag sover fortfarande ingenting, men synd att deppa ihop. Snart blir jag väl inlagd på psyket eller nåt

Har testat med allt! Försöker få Lukas att äta mer så att han ska sova längre - fungerar ej, han vaknar efter max 4 timmar iaf. Har försöt ha honom sovande själv, nopp, då vaknar han på en gång (inom 15 min). Testade med att sova borta, men kunde inte somna och vaknade av sprängande bröst/kissnödighet..
På morgnarna får sambon ta upp Lukas och byta blöja osv. Men i slutändan vill knoddas alltid ha tutte, så sova får jag ändå inte.
Någon mer som vaknar på nätterna av välfylld kissblåsa? Trodde det skulle försvinna efter förlossningen, men likförbannat måste jag !gå" iaf en gång per natt. Rät frustrerande eftersom det ibland infaller mellan två matningar
Ska ta upp det med BM idag som jag äntligen ska på efterkontroll hos!