Julimamma 2010 bebissnack

Re: Julimamma 2010 bebissnack

Inläggav Oxygen » 11 okt 2010, 15:18

Haha Helena de där med att stoppa handen i munnen så de klöks.. de har Zander här börjat med. Suga på hela handen har han gjort länge menatt stoppa in den så han klöks är nytt. Haha dumma unge tänker jag varför göra så om man klöks?? Men de begriper väl inte bättre :lol:
Ja tycker dock ej de är lika kul nä han ligger o håller på så på natten när vi ska somna om. ja blev vansinnig o egentligen mer förtvivlad inatt för ja var så trött o uppgiven när han legat i över 45 minuter o dummat sig o inte skulle sona om utan grymtade o sög på handen som en smaskgubbe. Att ge napp är meningslöst när han är på de humöret för den spottas direkt. O han är inte hungrig för han har precis ätit när han gör så o knappt orkat allt i flaskan på natten. Men de är som att han vill ligga o suga på handen fem min när man lagt honom sen BRUKAR han ge sig... men inte inatt.. :( Till slut gav ja upp. Tog min kudde o täcke o gick ut o la mig i soffan där ja låg minst lika orolig eftersom ja inte hörde honom, ifall han andades el om han klöktes osv... dock fick ja sova två timmar. Men ja känner mig emellanåt som ja ska bli dum av trötthet o även om han kan sova 5 timmar i sträck vilket inte alla kan så hjälper de mig inte mkt när sömnen blir helt värdelös för ja är så orolig i mig själv el sover stirritg o vaknar en gång i timmen vissa nätter...
vaknade av att babyvakten gick igång eftersom ja satt igång den för min egen del så ja visste när de va dags för Z att äta igen eftersom min sambo skiter i att resa sig el säga till när Z vaknar. Oftast vaknar inte Jimmy överhuvhdtaget el vänder sig bara om i sängen som ingenting. Är så arg på honom vissa dgr att ja vill ge honom en rak höger. Lata h*lvetes karl tänker jag. O tro mig han får höra de var o varannan dag, mitt missnöje över att han aldrig reser sig ur sängen!!! Att ja vill o tar Zander själv eftersom ja matar o desutom ammar är en sak, det är mitt val att jag sat att ja vill a det så. Men vi är väl fan två föräldrar för det o att resa sig upp o se VAD problemet med Zader är ska väl inte vara så svårt..? Äh.. Jimmy låg kvar i sängen i morse såklart o den babyvakten (komb me andningslarm) vi har går igång först om de varit aktivt ljud i två sekunder o den kan vara rätt seg för att ha kostat så mkt. Så ja vet ju att Zander varit vaken längre än jag eftersom ja ju vaknade på ett knyst fr den. O han kan göra ljud även om deninte gåribgång ibland så. jag frågade Jimmy sen om han var vaken länge före ja kom. -En liten stund bara sa han. Men han brukar ju bli ledsen när han är hungrig. Tror ni ja blev förbannad? Ja sa de, de finns väl ingen anlendning att han ska bli ledsen. Hojta på mig att han är vaken så ja kan komma o hämta honom direkt. APA, usch idag har ja en sån där nedrans dag ja skulle vilja sparka ut honom...
Natten var värdelös med sömn iaf eftersom Z som sagt stoppar handen i munnen o klöks så ja får flyga upp var gång o dessutom kontrollera så inte all maten han nys fått flyger upp. Suck..
Nog om de..

Zander ÄLSKAR att stå upp. Han spänner hela kroppen o låter som en bräkande get om han sitter el ligger ner o vill att vi ska lyfta upp honom hahaha. han ser inte riktigt klok ut när han gör så :) Hehe.. o de du säger att Tove inte gillar, att man drar upp fr liggandes till ståendes. det är däremot ngt Z älskar!! Ja får säga det att ja är otroligt förvånad el imponerad kanske över att han kunnat stå upp så länge, nästan en månad sen han ville börja stå hela tiden o nacken är verkligen ngt helt annat nu. ja håller aldrig nacken på honom numer om de inte är som att ja lutar honom bakåt el så. Men inte uppe i famnen el när jag lyfter honom.
man märker på Jimmy att han tycker de är skönt o hanhar helt plötsligt vågat bära honom o ta i honom mkt mkt mer. det är väl rätt vanligt att killarna inte vågar hålla i barnen lika mkt när de är så här små har ja förstått de på väldit många pappor ja känner.. ? Ngt ni känner igen? att de är mer osäkra på om de ä för hårdhänta också?
Magläge har aldrig varit uppskattat här.. aldrig... först nu de sista tre dgr har ja fått honom att vara road faktiskt på mage i max fem minuter sen när han inte vill mer... då låter ja han slippa. Anser att han har en relativt stark nacke ändå o tids nog så går de nog bättre. De finns så många andra sätt att träna nacke på än att bara lägga de på mage känner jag. O ja vill inte han ska känna sig utelämnad el tycka de är så obehagligt som han gör när han kommer på mage. Man ser han kämpar för att komma nånstans när han ligger där o faktiskt dessa dgr har de gått super, huvudet rakt upp i ett par min sen blir han trött o då vill han inte heller längre så.
menar du helena att man ska tillfredsställa de på de saker de vill mer o inte bry sig så mkt om det andra? de du läst om dvs.
ja har känt mkt att ja kanske är dum som inte haft honom på mage el tränat de. men ja vill ju inte utsätta honom för ngt som han tycker är rent ut sagt jätteobehagligt ju.

Jobbigt nina... :( verkligen. Hoppas inte din mjölk sinar!!!! Ja har själv haft ett helvete här de har ja ju skrivit o nu har banne mig min mjölk kommit tilbaka ordentligt verkar de osm o ja är skitglad... ja har försökt följa zanders matrutiner sen snart två dygn tillbaka eftersom han hade en vecka där han åter igen var skitjobbig, hungrig alltid o sutig typ. o de känns som att allting stabiliserat sig o han äter nästan mer sällan nu o att genomsnittet på hans ätande nu är rätt så exakt... skiljer sig lite från nattetid o dagtid men fyra timmar på dagarna iaf. sen kan de vara lite längre emellan också o lite lite kortare på kvällen. sex ggr per dygnhar ja fått de till att han äter. hur har ni det med det?
Ja ammar alla mål utom de mitt på natten o de sista på kvällen ammar ja först men han får även flaska. Men fem av sex mål :D Ja är jätteglad!

Hoppas att din förkylning kan försvinna snart Nina... du ska inte gå o ta prov på om du fattas ngt i kroppen? om de är därför du kanske fått sämre immunförsvar o blir sjuk hela tiden....? brist på ngt eventuellt??
Det kan göra dig EXTRA trött också o de är knappast vad du behöver... :(

Era bebbar hur sover de? Över lag? Ja har haft Zander på rygg hela tiden. Första veckan i hans liv så på sidorna, o bytte sida varannan sovomgång. Men efter en vecka så på rygg. Dock tycker ja han blev lite platt el sned bak i huvudet eftersom han har en favoritsida att lägga huvudet på så nu försöker ja lägga honom på sida (hans andra) när han sover under dagarna. har dessutom en annan kudde till honom nu o försöker se till att de är väldigt mjukt bak om huvudet alltid var han än sitter/ligger. Han är mkt uppe i knäet o ska stå o sitta ju. Men de andra tillfällena dvs.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Status: Förlovad med sambo, lycklig o MAMMA!!

Inläggav Liiiiten » 11 okt 2010, 19:10

Det är alltid lika härligt att läsa det du har att berätta Vicky - eftersom du alltid har jättemycket att berätta! :)
Tidigare har jag haft anemi ( blodbrist) och fick då ta tillskott av folsyra och vitamin B12. Folsyran fick jag sluta med när jag blev gravid eftersom jag då hade för mycket av det. Vitamin B12 tar jag när jag kommer ihåg det. Får gå och ta nytt blodprov så det inte är det som är på väg tillbaka!

Min stackars Lukas fick sin vaccination idag.. Tyckte så synd om honom då han satt och flirtade med sköterskorna och var jättesöt och gullig och glad. De räknade till tre och stack samtidigt i varsitt lår. Lukas började störtböla, inte av smärta - utan han blev ledsen! Stackarn trodde att tanterna skulle gulla med honom (vilket vi brukar göra när han är glad), men icke.. Lilleboll :cry:
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav Oxygen » 11 okt 2010, 19:55

haha förlåt :oops: ja börjar skriva sen kan ja aldrig sluta märker ja :oops: känns som ja har så mkt o berätta alltid haha.
Ja jag tycker nog du ska gå o ta några prover för de kan lätt bli järnbrist också o de har jag haft i omgångar under åren o de är ngt som gör en jättetrött. Om de sen desutom är att du ammar så tar de också på kroppen o lider du då brist på ngt kan inte din egen kropp funka så blir du sjuk ist... O med den trötthet som kommer med Lukas... så är ju din kropp mkt mkt mer mottaglig o knslig för virus och för att du ska åka på förkylningar.
Naw stackars lilla Lukas usch ja vill inte ja vill inte, ja tror jag kommer börja lipa när Zander börjar gråta :( :( :(
Var de svårt att trösta honom? Klart de är jättehemskt ju, de små tror de ska få komma till ngn om verkar snäll o glad o sen ett två tre så gör de ont o de är de där tanternas fel :( sticker de i båda låren samtidigt??? så de går över dubbelt så fort? usch fy faaaan säger jag rent ut sagt. JAG är skitnervös inför sprutorna o jimmy jobbar så ja får gå dit själv... Vill verkligen hålla mig stark o glad för Z:s skull men funderar uppriktit sagt på om ja ska be min bästa vän (som har en dotter på 9 mån att följa med och kanske tom vara en liten support när vi ger honom den. Hur mår han ni i efterhand Nina? Ngn feber el så?
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Inläggav helenaeg » 11 okt 2010, 22:37

Oxygen (anv det namnet så även de som inte är med på fb aktivt kan hänga med ). Ja de menar på att man ska uppmuntra och stimulera det som barnet visar att de tycker im.. så om zander är en sitta-stå kille ska ni stimulera det ännu mer. De andra sakerna tar de senare när de tröttnat.. de börjar inte göra saker, tex greppa eller rulla, bara för att vi tvingar dom.

Tove sover på rygg främst, ibland på sidan.

Min mjölk börjar sina tyvärr.. är pga att Tove haft såna problem med ätandet. Går ju att jobba upp igen men det är inte läge att tvinga Tove att kämpa med det när hon är ledsen. Är Såå tråkigt och jag blir ledsen för jag vill inte sluta.. men det är som det är.. när hon mår bättre kanske det går att få till igen.. snyft..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav ulrika124 » 11 okt 2010, 22:53

Jobbigt med förkylningar ..här hemma hade Marcus en dunder förkylning för drygt 2 V sedan peppar peppar så klarade jag och Felicia oss ..Sprutorna UCH det är dags för oss på ons...Marcu vill inte ha med mig jag blir så super blödig när våran lilla prinsessa blir ledsen..men jag måste följa med..även om Marcus är jätte bra på att trösta så märker man ju att man som mamma just nu har störst förmåga att trösta lite snabbare...

Ang att va arg på sambon hahaha OJ Marcus har fått MÅNGA hårda ord under sista halvåret..har ju dåligt samvete över det MEN samtidigt måste han förstå att vi är två som fått barn..vilket han förstår nu :) men i början va det svårt att hitta balansen ....men vi är på god väg..

Felicia ÄLSKAR att stå hahaha ser sjukt kul ut och tycker mkt om att dra sig upp till sittande..slickar gör hon på precis allt den där lilla tungan är mer ute än inne :)

En FRÅGA till er...hur känns det i era underliv?? jag har inte ens vågat ha sex än :( och vill inte heller :( känns som dom sytt helt galet där nere...svider ibland när jag kissar...ska på återkontroll nästa V är livrädd...kolla lite här om dagen och ser väldigt kepigt ut där nere... :cry: blev sydd en del men ändå inte massor 2 styng inuti och 6-7 utanpå....och det känns som det hon sydde inuti har strulat till sig... uch uch vill inte att NÅGON pillar där nere känner mig nervös för återbesöket....
Bild
Bild
Användarvisningsbild
ulrika124
Alltid online

BF: 100711
Status: mamma :)

Inläggav helenaeg » 11 okt 2010, 23:17

Ulrika; vi har inte heller haft sex. Jag känner fortfarande av nånting inne i själva slidan. Är svårt att förklara känslan, det gör inte ont men är obehagligt och nästan som att det skaver inuti. blev också sydd utanför och inne. trodde det var stygn som inte lossnat och som skavde men efterkontrollen visade nada. allt ser bra ut, jättebra tom. kan tydligen kännas konstigt lång tid efter. ger det två mån till annars uppsöker jag min gyn istället.

appropå sprutorna. det går över snabbt men ja, ens hjärta blöder när Tove tittade påsköterskan och skrattade och var urgullig också sticker hon henne.. usch.. men det är ju nödvändigt tyvärr. de tog inte båda samtidigt på Tove utan först en och sen den andra. Tove grät direkt, så vi tog upp henne två sek mellan för att lugna..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav Oxygen » 12 okt 2010, 09:40

blä... ja vet inte om ja vill de ska sticka allt på en gång o sen trösta el trösta emellan.. känns som de är bättre o få allt gjort men näää ja tror att ja kommer börja gråta ja också :(

ang de här med sex alltså... ja vill inte als :roll: vi har inte heller haft o ja är väl en av de allra sista här inne med att ha fått barn (27juli ju) men näääeee... ja har ingen lust o är dessutom LIVRÄDD för att ha de första gången igen. kanske därför lusten inte kommer heller... sen känns de helmärkligt att ha sex nu när man vet att där är en liten i närheten usch o tvi haha.
ja blev ju klippt o sydd o hade ont så ja ville kräka.. var tom inne 14 dgr efter för ja trodde ngt stygn hade släppt o ja kunde överhuvudtaget inte sitta ner första två veckorna, knappt ligga som de stramade o gjorde ont.
men de såg fint ut, "väldigt fint" här ocskå, som de sagt till dig helena. fastän ja själv tycker de ser lustigt ut iom man fått snedklipp...
en annan fråga, snappar ni luft???? haha ja gör de oja hatar de obehagligt äckligt o räligt. ja försöker göra knipövningar emellanåt när ja kommer på de men har varit lat o dum o inte brytt mig alls om att göra sånt varken under graviditeten el strax därefter. först efter min efterkontroll när hon sa att ja bör börja med det! så har ja börjat men tyvärr väldigt sällan... Inge kul alls att springa o dra luft o sen muttfisa :oops: . Även om de inte hörs så känns de ska ja säga o de är så äckligt! är man enorm där inne nu eller vad?? :lol:
ja nä... sex är ja skraj för även om jimmy är sugen. dock låter han mig vara o han har full förståelse för min skräck o ja berättar för honom att ja inte är redo... känner mig som en skit egentligen fastän ja inte ska... hur tar era killar det? va tycker/tänker de om det??

de säger ju att de kan ta upp till ett helt år ibland för vävnaden att bli mjuk o de inte ska strama så där ner efter man varit sydd o i synnerhet om man är sydd pga ett klipp, inte att man spruckit. ETT ÅR tänker jag... jisses. Stram känner ja mig inte men ja är ändå livrädd för att de ska göra ont. Sen slemhinnan är säkert inte som den ska heller.. Har faktiskt inte utforskat de heller så de är väl ytterligare en anlendning till att ja inte vågar... min sexlust är verkligen som bortblåst känns de som :? många av er som haft resp inte haft sex än?
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Oxygen
Alltid online

Inläggav ulrika124 » 12 okt 2010, 10:22

ÅHhhh va skönt att läsa om att fler känner så här... Och Helena precis så känns det skavar där inne ..liksom ett tryck ibland UCH :(
Oxygen ursäkta men skratta lite åt snappaluft ..men förstår vad du menar ...har inte fått så men du skrev det så roligt.. man får väll lov att skratta lite åt alla kosntiga saker som händer där nere :oops:

Felicia kom ut i världen 15 Juli och Iiiiiiiiiii nä vill verkligen inte ha sex, är både rädd å osugen....Som tur är förstår Marcu men han är allt bra sugen hmmm får vänta tills allt känns bra...får hoppas det inte beöver ta ett år :wink:

Jo just det ja en sak till som felicia äslakr är att titta på sig själv i spegeln hahaha så super gulligt ..jag brukar dansa lite med henne framför våran stora spegel i hallen till lite musik hahaha och hon skrattar och pratar med sig själv :))

dags å amma :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
ulrika124
Alltid online

BF: 100711
Status: mamma :)

Inläggav Ulla81 » 12 okt 2010, 11:21

Ni som är oroliga inför sprutorna: jag trodde att det skulle vara mycket hemskare. Självklart är det väldigt individuellt hur ledsna bebisarna blir, men en huvudregel är nog att det är värst för föräldrarna..

Nils var i alla fall bara ledsen en liten liten stund efter att de stack honom. Det som gjorde det svårt för mig att inte börja lipa var faktiskt när bvc-sköterskan förklarade hur det skulle gå till. Hon tittade på Nils och sade "nu ska vi snart vara stygga mot dig". Och då började hans underläpp darra!! Alltså han kommer typ få vad han vill när han blir äldre om han fortsätter darra så där gulligt med underläppen haha!

Vi kan inte heller ha penetrationssex. Vi har försökt några gånger, för att båda har varit ordentligt sugna, men jag känner mig helt paj där nere och Nils kom ju inte ens ut hela vägen!! Jag är bara sydd inuti, men det är som att alltihop svider och skaver till och från. Även när jag duschar/badar och kommer åt med tvålen. Visserligen tror jag att jag har lindrig vestibulit sedan tidigare, men det har alltid gått att bemästra om man är rejält upphetsad o använder glidmedel. Nu känns det som att det är långt borta att kunna ha samlag. Vi har oralsex i stället. Inte jätteofta, men då och då.
BildBild
Ulla81
Stammis

Inläggav helenaeg » 12 okt 2010, 19:30

dåligt med knipövningar här också..
Jag känner också det där konstiga trycket Ulrika.. En konstig känsla som är svår att förklara,,, tror det går över så småningom..

var inte så rädda för själva sprutorna.. visst är det synd om dom men de blir snabbt glada igen.. är vi föräldrar som lider mest
BildBild
helenaeg
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2010