Julimamma 2010 bebissnack

Re: Julimamma 2010 bebissnack

Inläggav helenaeg » 20 okt 2010, 21:41

Ja.. Tove blev ju dålig efter med hög feber men hon fick alvedon och när hon vaknade nästa gång var det över.. Men många märker inte av så mkt alls och de allra flesta får inte hög feber. Hög feber hör till sällsynta biverkningar..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Nattim » 21 okt 2010, 20:53

oj nu vardet ett tag sen jag var här innen, men har läst igenom allt. Och jag känner lugnt igen mig i massor av det ni skriver...

Matea rullar från rygg till mage och mage till rygg. Gillar att sitta (inte själv) hatar att ligga på mage! men vi övar o övar och hon ligger kvar längre stunder!

Hon har oxå varit dunderförkyld vilket resulterat i jobbiga nätter. men nu är hon frisk.

Ang sexet så tillhör jag den skaran som tycker att det trycker där nere och kan känna av som foglossning (jag hade min foglossning i blygdbenen) och snappar upp luft gör jag med. Har haft sex en gång, gjorde så j*kla ont fick ha ett ton glidmedel. Sne knep jag som jag brukar göra, så fråga jag mannen om han kände något. men icke. Härligt! så jäkla tråkigt att den inte är som vanligt. Hoppas den blir det. :oops: Har ni annorlunda flytningar? jag tycker de är starkt gula o luktar starkare. någon annan??

Mitt eviga problem med matea är NÄR SKA UNGEN BÖRJA SOVA HELA NÄTTER????? När hon har lagt sig för natten spver hon ca 5tim sen äter var tredje timme under natten och vaknar hon o gråter däremellan så e det nappen eller att hon vill över i vår säng eller bli tröstad. Detta e något hon börjat med nu efter 3,5mån. Sov betydligt bättre de första 2månaderna. har börjat ge henne ersättning efter att jag ammat henne inför natten. Igår natt hjälpte det inte ett skit men då åt hon bara 60ml ersättning. Ikväll åt hon hela falskan ca 150ml. Hoppas i alla fall att hon sover över det första målet! har bekanta som gett vatten istället för mat och efter ca 3 nätter vaknar inte barnet vid den tiden de får vatten. Någon som hört det?
Bild
Nattim
Alltid online

BF: 100709

Inläggav zabinahotchili » 22 okt 2010, 05:51

jag känner av min foglossning tyvärr.. typ efter promenader...vincent sover väldigt olika... ena natten hela natten vissa nätter får man gå upp....
[url=http://lilypie.com]BildBild[/url

gå in på min blogg om livet som mamma och min träning
http://www.sabinamamma.blogg.se
zabinahotchili
Stammis

BF: 100825
Bor: kristianstad
Status: jag längtar efter dig mitt mirakel

Inläggav julimama » 22 okt 2010, 08:46

Nattim-Längtar också efter att få sova en hel natt!! Wilma sover också sämre nu än innan. Det växlade vid 3 månader...vaknar och äter 3-4 gånger istället för 2.

Förut la vi henne i sängen på kvällen när hon skulle sova och så satt vi och sjöng och höll henne i handen tills hon somnat. Nu funkar inte det längre, så fort vi lägger ner henne så skriker hon, tar vi upp henne blir hon tyst igen...som att trycka på en knapp. Det enda som går att hon får äta och så somnar hon vid bröstet sen lägger vi henne i sängen. Min mamma har fått henne att sova när hon går och bär på henne men det har inte vi orkat prova...hon är så tung nu. Hur gör ni när ni lägger era små??

Angående sex så tycker jag det stora problemet är när man ska hinna/orka/ha lust. Känns som om all energi går åt till Wilma samt att få markservicen att fungera...vi har inte mycket tid kvar för varandra men det måste ju förstås bli bättre.
julimama
Stammis

BF: 100706
Bor: Stockholm

Inläggav Nattim » 22 okt 2010, 10:01

när hon var liten vaggade vi henne till sömns o lade henne sen i sängen. Nu brukar min man hålla henne prata med och förklara att det är natt o s v säga godnatt när hon är sådär tung i ögonen och gosa in henne i sängen. oftast funkar det ibland inte speciellt inte om hon är övertrött.

Måste bara få beskriva, någon som har/har haft det såhär??

20.15 hon äter 5min på varje bröst gallskriker sen. Ger henne 160ml ersättning som hon slukar

20.30 somnar i sin säng

00.00 gallskriker (mannen byter blöja, tar upp tröstar, hon blir tyst somnar igen)

01.00 hör jag "ätljudet" försöker ge henne nappen istället, gråter. ammar. hon somnar

04.00 "ätljudet" ammar somnar INTE, gnäller, pratar, käkar på händerna, gråter, gallskriker

04.30för över henne till vår säng, gråter en stund, byter blöja, ligger tätt intill hennes ansikte, somnar

06.00 gråter igen ammar blir tyst men vill inte äta, lägger henen brdvid mig hon somnar

7.30 ammar hon e vaken för dagen och ligger o pratar, jag fösörker få lite sömn. vi går upp kl 9.00

lite skillnad från när hon var 2 mån somande 22.00 ammade 3.00 sov ammade 6.00 sov ammade 9.30 godmorgon! utvilad mamma utvilad bebis.

Någon som har tips? Begär jag för mycket??
Bild
Nattim
Alltid online

Inläggav Nattim » 22 okt 2010, 10:05

måste tillägga: har bara gett ersättning som smakprov 1ggn för att de om detr skulle funka.

igårkväll gav jag hela flaskanf för hon vägrade bröstet.
håller min mjölk på att sina? kan den göra det o varför?
Bild
Nattim
Alltid online

Inläggav Liiiiten » 22 okt 2010, 11:03

Åh Nattim! Inte för att vara "sån" men gud vad jag älskar dig just nu! Fler än jag som inte får sova!!

Våra nätter brukar se ut såhär:
22:00 Lukas har precis ätit 70ml ersättning blandat med bröstmjölk (han vägrar mer än så) och sedan tuttat sig till sömns. Alternativt sugit båda tuttarna tomma och snuttat sig till sömns. Lägger honom i sin egen säng.

01-02 Bökar och gnyr, testar nappen (som han avskyr), han suger på händerna och börjar till sist skrika om jag inte plockar upp honom och lägger bredvid mig i sängen.

03 har han äntligen somnat efter att ha snuttat sig till sömns.

04-05 vaknar och vill byta KISSBLÖJA, snuttar sig till sömns och somnar oftast 05-05:30 då sambon gått upp.

06:30-07:00 ligger och gnyr pga morgonfisar, snuttar sig till sömns.

08:00 samma som ovan.

09:00 samma som ovan, jag ger upp. Vi går upp, kollar blöjan, Lukas blir glad av att bli buren på. Sedan är han vaken till ca 11-12 då han äter och sover lunch.

Andra nätter (som i natt) då han blivit lyft i vår säng vid 01-02 ligger han och småbökar/småsnuttar och vaknar på en gång om man så mycket som flyttar på armen och somnar inte djupare förrän närmare 06.. :roll:

Angående sex så har jag verkligen ingen lust.. Jag drömmer om sex en hel del på nätterna när jag faktiskt får/lyckas sova en stund, men känner ingenting då jag är vaken. Mina flytningar är betydligt rikligare och luktar starkare än förr. Kör en kur med Lactal, som faktiskt hjälper litegrann (på eget bevåg, ska ta upp det med BM vid nästa besök om två veckor).
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav soffilina » 22 okt 2010, 11:21

nattim:

om hon börjat krångla med bröstet KAN det bero på att du introducerat flaskan då endel bebisar blir väldigt bekväma av att ta provat flaskan.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Nattim » 22 okt 2010, 14:35

hääärligt att höra liiiten ahahah vad är lactal?

sofilina fast på dagarna ammar hon ju som vanligt !?

trots att hon åt 160ml !!! så vaknade hon, trodde hon skulle sova som en klubbad säl men icke!
Bild
Nattim
Alltid online

Inläggav soffilina » 22 okt 2010, 14:51

kanske för att hon är tröttare? nej jag vet inte alls.. kerstin började krångla då å då med amningen efter jag började ge även på flaska... det var bara vissa mål i början.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2010