Nattim - Jag kan ingenting annat än lida med dig! Jag förstår precis hur du känner och förstår att du är trött!
Alltså, dessa jäkla faser.. Nu har Lukas börjat med följande - vid amning fjantar han sig mest och tycker det är hysteriskt kul att "ploppa" ut bröstvårtan ur munnen så att det sprutar mjölk i ansiktet på honom. Detta innebär blöt mamma och ännu blötare bebis. På kvällarna vid läggdags och vid matningar då han börjar närma sig stadiet "övertrött" vägrar han ta bröstet. Då är flaska enklare att "tvinga" i honom, han äter och somnar. Fortfarande funkar inte ersättning utan bröstmjölk, men mina överfyllda lökar läcker rätt rejält, så att få ut det som behövs är inga problem.
Han kör ett gnällmaraton vid varje nattning och vill bara leka och umgås, vägrar sova och sen så blir han övertrött vägrar bröstet osv. Han somnar 23-00 och vaknar 04-05 för att "kolla läget", ta ett par snutt och somna om. 06-07 vaknar han och vill gå upp och sover inte förrän runt 10-11 igen. Han kan ligga ensam i babygymet i tio minuter max, sedan är det supergnälligt. Han är jättesocial men blyg inför främlingar. En främling som inte ler gråter han av..
Sover på dagarna gör han i max 30 min i sträck, om vi inte är ute med vagnen. Då kan det bli närmare 2,5 timmar! Men inte mer än så. Två stycken 30min och en 15min sömn är på tok för lite för honom dagtid, men han vägrar. Nu är vädret inte riktigt exemplariskt för uteliv i samma utsträckning som varit tidigare, vilket suger. Vi båda mår bra av frisk luft
Dessutom så han han börjat "krypa" på rygg! Han ligger på ett ställe, tar tag med benen och förflyttar sig till nästa ställe! Hittade honom
under babygymet när jag var iväg och hämtade kläder igår morse.. Knasboll.. Hela storyn finns såklart i min blogg