Juni bebis 2017

Här kan du och andra som fick smått under juni 2016 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Juni bebis 2017

Inläggav linnea1992 » 25 okt 2016, 09:05

Funderar på om jag ska ringa nu i veckan eller om jag ska vänta. Jag är ju helt ny på det här! Är ju i vecka sex så tänker att jag kan vänta lite? Eller är det bra att ringa och boka tid redan nu? Känns ju jobbigt om man ska skriva in sig och allting om något skulle gå fel, det är ju rätt tidigt än. Vad tycker ni andra?
linnea1992
Nykomling

Inläggav ssbbengtzing » 25 okt 2016, 15:23

Hej alla helt ny här.
Om datorn har räknat rätt så är de bf runt den 25 juni :lol: och att jag borde vara i v6 (5+2)
Ringde barnmorskan direkt idag på morgonen så ska dit redan på torsdag å få titta :D

Har inte berättat de för killen än då jag ska överraska han i kväll med att säga att de finns en bulle i ugnen om han vill ha så får han gå dit å titta, så kommer stickan ligga där å en liten boddy :D å självklart en liten bulle :D:D
Grattis till alla och lycka till :D
ssbbengtzing
Nykomling

Inläggav linnea1992 » 26 okt 2016, 20:17

ssbbengtzing skrev:Hej alla helt ny här.
Om datorn har räknat rätt så är de bf runt den 25 juni :lol: och att jag borde vara i v6 (5+2)
Ringde barnmorskan direkt idag på morgonen så ska dit redan på torsdag å få titta :D

Har inte berättat de för killen än då jag ska överraska han i kväll med att säga att de finns en bulle i ugnen om han vill ha så får han gå dit å titta, så kommer stickan ligga där å en liten boddy :D å självklart en liten bulle :D:D

Spännande, hur gick det med att överraska din kille? :)

Själv har jag ringt barnmorskan idag och bokat tid till på tisdag, min man följer också med. Känns bra :) Tog ett extra gravtest i morse bara för att vara på säkra sidan, haha! Denna gång var det inget spökstreck utan ett väldigt tydligt streck :)
linnea1992
Nykomling

Inläggav MalinJ78 » 28 okt 2016, 12:16

Hej! Plussade för en vecka sen :) BF 170627 Jag är 38 år. Finns det någon som har någon tanke eller råd kring KUB test och/eller andra prov?
MalinJ78
Nykomling

Inläggav ssbbengtzing » 28 okt 2016, 13:00

linnea1992 skrev:
ssbbengtzing skrev:Hej alla helt ny här.

Spännande, hur gick det med att överraska din kille? :)

Själv har jag ringt barnmorskan idag och bokat tid till på tisdag, min man följer också med. Känns bra :) Tog ett extra gravtest i morse bara för att vara på säkra sidan, haha! Denna gång var det inget spökstreck utan ett väldigt tydligt streck :)

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt då jag laga mat å den tog för långtid. men när han va i köket så la jag en liten present i soffan där det stod ett brev från "bebisen" och sen en lite boddy sen teststickonra då :) åh han blev överlycklig åh helt tårögd så jag ångrar inte att jag gjorde så :D .
Jag har gjort ett varannan dag känns det som :lol: haha har svårt att förstå att det faktiskt är sant :oops:
ssbbengtzing
Nykomling

Inläggav Annette » 28 okt 2016, 16:04

Angående tester så tänkte jag göra alla tester man kan göra. Det blir ultraljud v 8 för att se att det finns hjärta mm och sedan blodprov för down syndrom och för att se vilket kön det är och sedan fostervattensprov om det är nödvändigt.
Jag ska träffa doktorn och två veckor och se vad de rekommenderar för tester.
Användarvisningsbild
Annette
Alltid online

BF: 110914
Bor: Washington DC

Inläggav Sannsibar » 28 okt 2016, 17:36

Hej på er, och grattis till graviditeten! Vi är inne i v 7 med vårt första barn och såklart supernervösa :P Hur har ni det med illamående? Själv har jag börjat kräkas vid 16-tiden, och mår redigt dåligt resten av tiden. Gissar på en blandning av graviditeten och magkatarr :? Helt orkeslös och nedstämd. Tror inte att mörkret och det dåliga vädret är till så stor hjälp heller. Har ni några tips?
Sannsibar
Nykomling

Inläggav linnea1992 » 28 okt 2016, 20:11

Sannsibar skrev:Hej på er, och grattis till graviditeten! Vi är inne i v 7 med vårt första barn och såklart supernervösa :P Hur har ni det med illamående? Själv har jag börjat kräkas vid 16-tiden, och mår redigt dåligt resten av tiden. Gissar på en blandning av graviditeten och magkatarr :? Helt orkeslös och nedstämd. Tror inte att mörkret och det dåliga vädret är till så stor hjälp heller. Har ni några tips?

Har mått lite illa till och från i ett par veckor men senaste dagarna har det blivit värre. Är precis som du i vecka sju nu (ungefär, vet inte hur lång min cykel är riktigt så jag kanske inte är riktigt i vecka 7 än, men ändå :) ). Jag mår också mest illa på kvällarna, mitt har nog också lite med magkatarr att göra. Jag kan rekommendera Gaviscon, det är en flytande medicin mot sura uppstötningar och finns att köpa receptfritt på apotek. Smakar apa i början men man vänjer sig, man får ta det snabbt som en liten hutt så går det bra :lol: Den hjälper mig på kvällarna och vid sänggående.

Gällande orkeslösheten och nedstämdheten... försök komma ut i ljuset så mycket som möjligt, gör roliga saker, se till att få ordentligt med sömn.
Kram!
linnea1992
Nykomling

Inläggav Sannsibar » 28 okt 2016, 21:52

linnea1992 skrev:
Har mått lite illa till och från i ett par veckor men senaste dagarna har det blivit värre. Är precis som du i vecka sju nu (ungefär, vet inte hur lång min cykel är riktigt så jag kanske inte är riktigt i vecka 7 än, men ändå :) ). Jag mår också mest illa på kvällarna, mitt har nog också lite med magkatarr att göra. Jag kan rekommendera Gaviscon, det är en flytande medicin mot sura uppstötningar och finns att köpa receptfritt på apotek. Smakar apa i början men man vänjer sig, man får ta det snabbt som en liten hutt så går det bra :lol: Den hjälper mig på kvällarna och vid sänggående.

Gällande orkeslösheten och nedstämdheten... försök komma ut i ljuset så mycket som möjligt, gör roliga saker, se till att få ordentligt med sömn.
Kram!

Tack Linnea! ska pröva Gaviscon! Illamående är sååå handikappande!
Sannsibar
Nykomling

Inläggav Ahl » 29 okt 2016, 17:48

MalinJ78: När det gäller tester så beror det ju lite på var man bor och vad man erbjuds. För mig kommer det bli inskrivning den 8 november, är då i vecka 11 om allt flyter på bra. Här erbjuds alla KUB oavsett ålder, så det kommer jag att tacka ja till, egentligen mest för att få ett ultraljud och få se om allt ser okej ut. Sen får man givetvis väga in och diskutera lite hemma hur man ska gå vidare om testet skulle visa hög sannolikhet för kronosomavvikelse, så man inte bara ser det som ett ultraljud. Så tänker vi iaf. :)

Sannsibar: På din beskrivning av ditt illamående tror jag att du har det värre än än mig. Det som hjälper mig att hålla illamåendet lite i schack är att inte bli hungrig och småäta ofta, gärna salta kex eller chips... :P Sen får man väl försöka se framåt och att illamåendet brukar försvinna för de flesta efter vecka 12. :) Men det är svårt i början när det känns som tiden går såå sakta.
Ahl
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2017
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()