Juni bebis 2017

Här kan du och andra som fick smått under juni 2016 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Juni bebis 2017

Inläggav Karenina » 29 okt 2016, 20:02

Hej!

Jag hoppar in här, vilket känns lite märkligt. Det har gått tre veckor sedan första graviditetstestet visade positivt, men det känns ännu inte som att det är på riktigt... :wink: Tänkte att det kanske blir verkligare om jag "pratar" med någon mer än sambon om det. :) Är 27 och detta är min första graviditet.

Sista mensen började 27 augusti, så appen säger BF 3 juni – men jag har haft rätt så långa cykler sedan jag slutade med p-piller i våras, så jag tror att det är lite väl optimistiskt räknat. Graviditetstestet den 7 oktober sa v 1-2 och testet tre dagar senare sa v 2-3... Så enligt testen bör jag väl vara i vecka 5-6 eller så, men appen säger v 10. Oklart detta, är inte helt med på hur man räknar... :P Har tid hos barnmorska nu 3 november i alla fall, så då bör jag väl få bättre koll.

Har haft brutalt ömma (!!!) bröst de första veckorna, men de har lugnat ner sig något nu (eller så har jag vant mig?). I övrigt har jag knappt märkt av något allt. Hade två dagar där jag mådde illa av och till, och blir superillamående av lukten av askkopp. Inbillar mig också att jag lättare blir flåsig, men det kanske bara är kondisen som är sämre... ;)

Annars tycker jag att det svåraste är att lagom casual tacka nej till öl och god ost och så, utan att vänner fattar misstanke...
Karenina
Nykomling

Inläggav jonros » 30 okt 2016, 22:35

Hej allihopa! Vad kul att det har fyllt på i gruppen :) Grattis till alla plus!!! jag har gått in i vecka 10 och märker egentligen inte så mycket av att jag är gravid. Ngt tröttare kanske och lite halsbränna ibland. Har fått tid för inskrivning den 11:e. Jag ska göra KUB test är 38 snart 39år. I mitt landsting erbjuds de som fyllt 35. Jag har ingen erfarenhet av det eftersom jag var under 35 med förra barnet. Längtar efter att se det lilla pyret på skärmen så att det blir än mer verkligt att det faktiskt är ngn där inne :)

Jonros 2:a barnet BF 2 Juni
jonros
Stammis

BF: 120801
Status: Gravid och Lycklig

Inläggav Annette » 02 nov 2016, 03:34

Är det någon annan som tycker att tiden sniglar sig fram?
Jag vill bara gå på det första ultraljuden och se att det finns ett hjärta där inne som slår och bara se att det finns en liten där inne :-)
Användarvisningsbild
Annette
Alltid online

BF: 110914
Bor: Washington DC

Inläggav Sannsibar » 03 nov 2016, 11:20

Det tar verkligen så lång tid!! Och med illamående och trötthet blir vardagen väldigt påverkad. Ingen sexlust och ingen ork på två månader :P Underbart att ha en förstående sambo som ordnar med allt <3

När gör ni första besöket hos bm? Vi har fortfarande inte bokat tid, känns som att det börjar bli dags!
Sannsibar
Nykomling

Inläggav linnea1992 » 03 nov 2016, 18:10

Känns fortfarande så overkligt det här! Jag och min man var på barnmorskemottagningen för hälsosamtal i förrgår. Då var det mest prat om kost, motion och livsstil. Inget nytt direkt, jag hade redan läst om allt :) Men det var trevligt att få träffa barnmorskan, både min man och jag tyckte väldigt bra om henne. Trevlig, glad och förtroendeingivande. Den 24 november är det inskrivning och då ska vi ge ett besked om hur vi vill göra med KUB samt att hon tar prover både för det och för allt det andra. I mitt landsting erbjuds alla att göra KUB.

Vi tänker att vi vill KUB och skulle det visa på förhöjd risk så går vi vidare med fostervattenprov. Känns väldigt bra att vi tänker likadant, jag och min man. Vi är inte rädda för att prata och berätta hur vi känner. Han ska således följa med även på inskrivningssamtalet, och därefter KUB-ultraljudet, och sen det "riktiga" ultraljudet. Vi är ju två om det här, skulle kännas märkligt att gå själv. Hur tänker ni andra, om ni har någon partner?
linnea1992
Nykomling

Inläggav Sannsibar » 03 nov 2016, 23:08

Min sambo är väldigt mån om att inte bli exkluderad i det hela, så han kommer definitivt vara med på allt! Hur gör ni andra för att inkludera er partner i graviditeten? Vi myser till det lite extra varje vecka och läser i diverse appar om vad som händer i min mage just denna vecka. Jag tror att detta betyder mycket för att den blivande pappan ska känna sig delaktig =)
Sannsibar
Nykomling

Inläggav Annette » 04 nov 2016, 05:58

Det är ju vårt fjärde barn och vi har ju gått igenom det här förut. Med första barnet var min man nog med på alla läkarbesöken. Jag gjorde nog 7 ultraljud den graviditeten och jag tror han var med på allihop faktiskt. Andra graviditeten gick jag nog själv några gånger och vid den tredje var han bara med några få gånger. Den här gången kommer han nog vara med när han kan men jag ser ingen riktig anledning att han ska ta ledigt för att se mig ta blodtryck, urinprov och vikt.

Förresten, mina tickers är helt fel. Mina barn är inte 3, 2 och 1 år :-) Det var längesedan. De är 6, 5 och 3. Vet någon hur man kommer till kontrollpanelen? Jag har sökt överallt.
Användarvisningsbild
Annette
Alltid online

BF: 110914
Bor: Washington DC

Inläggav jonros » 04 nov 2016, 20:11

Först in och först ut :( fick en blödning igår kväll som tilltog under natten. Fick åka in till gyn idag på FM och man kunde konstatera ett missfall. Ligger i sjukhussäng med dropp och väntar på skrapning då jag blöder så gräsligt. Håller alla tummar och tår att ni andra slipper gå igenom samma sak. Lycka till i fortsättningen allihopa!
jonros
Stammis

BF: 120801
Status: Gravid och Lycklig

Inläggav Sannsibar » 04 nov 2016, 23:21

Ånej!!! :( Så extremt sorgligt att höra! Hoppas att du mår ok under omständigheterna <3
Sannsibar
Nykomling

Inläggav Karenina » 06 nov 2016, 19:58

Usch vad tråkigt jonros! Känner med dig.

Jag hade själv en blödning igår, blev supernervös. Jag var iväg på en helhelg med vänner som inte vet något om graviditeten, så jag velade rejält om jag skulle berätta eller inte. Men det kändes så trist att berätta det på det sättet, så jag lät bli och än så länge har det inte blödigt något mer.

Vi var på inskrivning nu innan helgen. Jag hade trott att jag skulle få göra ett bekräftande graviditetstest där, men nej. Och inget ultraljud förrän i januari. Jag sa att jag behöver tydligare "bevis", men hon sa bara "du ÄR gravid"... Hon berättade om möjligheten till KUB, det var ingenting vi hade tänkt på tidigare. Jag är ju bara 27, men vi har funderat nu och sagt att vi gör det. Det kanske kan få graviditeten att kännas lite mer på riktigt, och vi tänkte att mer information alltid är bra.

Angående att inkludera partnern så har vi pratat en del om det. Min sambo har nog haft ännu svårare än jag att känna att det är på riktigt, men efter besöket hos barnmorskan kände han sig mer inkluderat. Vi kommer att gå tillsammans på allt, om det är möjligt. Jag har också låtit honom kolla upp vad jag inte får äta och sånt – såna saker kan ju lika gärna han göra. Jag tycker också att det är viktigt att han hänger med i vad som händer, har samma gravidapp och ser hur långt det har gått.
Karenina
Nykomling

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2017
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()