I veckan var jag på inskrivning och alla prover var bra. Hon hade dock lite problem med att få ut fyra rör blod och fick sticka om, så det blev lite jobbigt, men det gick till slut. Gjorde även ett graviditetstest så nu känns det riktigt verkligt!

Barnmorskan räknade ut BF till 4 juni, så på måndag går jag in i vecka 12. Illamåendet och tröttheten tycker jag har avtagit en del nu, skönt! KUB bokades till den 21 november, längtar efter att förhoppningsvis få se ett tickande hjärta.
Än så länge vet ingen mer än min sambo om graviditeten, så nu funderar jag på om vi ska berättar för familjerna. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det med barnvakt vid KUB-testet annars då jag måste åka 45 min enkel resa dit. Ska se om jag kan hitta på något, hade velat berätta efter KUB om allt ser bra ut.

Med första barnet berättade vi i vecka 9, men nu tycker jag det är lite spännande att se hur länge vi kan vänta med att berätta.

Om det skulle hända något tråkigt skulle vi berätta för de närmaste. Hur tänker ni andra kring detta? Har ni berättat än?