Kärleksproblem :(

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Kärleksproblem :(

Inläggav adnama » 06 jan 2012, 00:38

Hej! Sitter i en jobbig sits! Behöver råd hoppas någon kan hjälpa mig!

När jag var 15 år träffade jag min första riktiga kärlek efter 17månader gör han slut men vi blir KK efter ett par månader och är det tills jag börjar träffa en annan kille som jag är med bara några månader å inte ser så mycket till förhållande då jag fortfarande älskade mitt ex. Som jag snabbt igen blev KK med igen!

Några månader till gick å då träffade jag min nuvarande sambo (slutade va med ex då) jag blev gravid precis innan våran 1års dag! Å ja det kändes bra även om det inte var planerat så jag födde våran dotter å vi flytta till ny lgh osv!

Å nu är hon 1,5år och jag är 22år och jag kan fortfarande inte sluta tänka på mitt ex! Vi är vänner å jag kan lita på mitt ex men han vet inget då jag är rädd att jag ska förstöra våran vänskap! Det gör mig även förvirrad att han inte haft någon tjej sen mig! Å han är 2år äldre! Jag känner såhär: vill ha honom för att känna mer lycka än jag gör nu! Men vill han inte ha mig vill jag stanna å hålla familjefrid!

Men känns inte snällt! Älskar mitt ex å min sambo tycker jag om :( älskar han som pappa till mitt barn!

Hoppas någon har ett bra tips! :(
adnama
Stammis

BF: 100519

Re: Kärleksproblem :(

Inläggav baby-summer2010 » 06 jan 2012, 01:18

hmm... svår sits. svårt att ge råd men jag har några ideer jag hoppas kan hjälpa dig lite när du funderar på vad du ska göra.

För det första fundera över vad du tycker om i ditt liv som det är nu, i din relation med din sambo? Vad är bra? Hur skulle det kännas att förlora detta?

För det andra fundera över den relation du haft med ditt ex, hur var det egentligen? skulle det kunna fungera nu? skulle du bli lyckligare? varför fungerade det inte förut? vad har ändrats? skulle det kunna bli verklighet? skulle det kunna fungera eller är det bara fantasi?

Jag är lyckligt gift nu. Jag älskar min man! Men jag tänker ibland (oftare än jag skulle vilja ibland) på min första riktiga kärlek och undrar ibland om det kunde blivit annorlunda och undrar vad jag egentligen känner för honom nu... Men så inser jag att det spelar egentligen ingen roll nu vad jag känner eller inte känner för honom för jag älskar min man! Vi har ett bra liv tillsammans och en underbar son som snart blir 1,5år!

Hoppas det var till någon hjälp... Lycka till! Jag hoppas att du blir lycklig på ett eller annat sätt!
Bild

Bild

Bild
baby-summer2010
Stammis

Status: väntar ett syskon till charmtrollet :)

Re: Kärleksproblem :(

Inläggav adnama » 06 jan 2012, 01:31

Mitt liv känns tråkigt å vi har inget sexliv längre! Händer bara då å då! Å det är för jag inte vill! Vi bråkar å har oftast inte mycket å prata om men han e en bra vän ä rolig kille!

Mitt ex vi hade det bra ändå! Tyckte jag iaf men av de 17månaderna vi var ihop var han i lumpen 11månadef! Blev knäppt på en fest jag pussades med en kille ungefär 5 pussar sa till killen att jag kände att jag gjorde helt fel berättade sedan för han(mitt nuvarande ex) dagen efter mellan 4ögon! Tror han tappade tron på mig då :( även om det tog kanske 6månader innan det tog slut! Har skuldkänslor för det än idag! Å när han gjorde slut sa han att det var för han kände att han inte kunde ge mig så mycket som jag behövde ! Hans kompisar har alltid vart väldigt viktiga för honom å går gärna före allt! Även mig så!

Vet inte om jag skulle bli lyckligare! Jag å sambon har gjort slut pga av allt bråk men vi är sambos för att se om vi kan lösa det! Mycket också för agg det hände precis innan jul å vi orka inte klabba med det då! Å eftersom jag är singel så får jag vara med andra! Det har vi diskuterat! Jag har kysst en killkompis bara för att känna hur det känns! Men sambon vet inget å jag kände ingen skuld men ändå ingen annat heller! Så har funderat på att man skulle ta tillfället i akt å göra något med mitt ex för att se om det är spänningen jag e ute efter eller om det är riktig kärlek?! Vill bara veta vad som är rätt?!

Tror även jag kanske jämför sambon lite väl mycket med hur jag å mitt ex hade det!

Tack för ett jätte bra svar med! Mycket mer att fundera på nu än jag orkar skriva :) behövdes ändå :)
adnama
Stammis

BF: 100519

Återgå till Min bebis föräldragrupper