Kärlekssånger till ett barn...

Lista med visor & ramsor för ditt barn - Lägg till din favorit.

Kärlekssånger till ett barn...

Inläggav vonna71 » 29 mar 2008, 15:45

Jag beställde skivan "Kärlekssånger till ett barn" häromdagen, och igår kom den.
På förmiddagen idag satte jag på den skivan i samband med att jag bytte jord och krukor till blommorna, och jag bölade som en stucken gris!!! :oops:
Jisses, snacka om att vara gravidkänslig!!
Jag har ju hört alla dessa sånger förut, men nu var de ju riktade mot min lilltjej som väntas dyka upp i sommar, och då blev låtarna helt plötsligt något annat! En helt underbar känsla i kroppen när jag lyssnade på musiken, men en något oväntad reaktion för mig själv...
Anledningen till att jag köpte skivan var att jag tänkte ha den och lyssna på i t.ex badrummet vid blöjbyte och band och sånt framöver, och jag hoppas verkligen att jag kan sjunga med i låtarna då snarare än att jag tjuter som en mistlur!
Som tur är var inte gubben inne just då, för han förstår inte det här med gravidkänslighet riktigt... :roll:

Nåväl, det är iallafall en skiva jag kan rekommendera! Någon som har fler förslag på skiva jag kan spela för den lilla framöver?
Bild
vonna71
Stammis

Re: Kärlekssånger till ett barn...

Inläggav Tovisen » 30 mar 2008, 09:48

Du man behöver inte vara gravid för att böla till den skivan, jag gör det också. Den är så otroligt underbar att det finns inte :) Min absoluta favorit är välkommen till jorden med Lotta Ahlin :)
BildBild
Användarvisningsbild
Tovisen
Alltid online

Inläggav jässica » 08 apr 2008, 22:57

jag älskar "jag skymtar för en stund" (tror jag den heter) med sara isaksson. mmmm
jässica
Alltid online

Inläggav SofieLouise » 09 apr 2008, 00:44

Nu var jag tvungen att beställa den ;) Åhh...kunde ju såklart inte motstå att beställa en massa annat oxå, 600:- fattigare men vad mycket mysig musik å bebisläsning som väntar ;)
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online

Inläggav viktoria.ö » 13 jun 2008, 08:39

En visa som jag inte kan lyssna på eller ens läsa texten till utan att börja tjuta nu när jag är gravid är vargvisan från Ronja Rövardotter...ni vet du varg du varg kom inte hit...den är så fin och jisses vad det ömmar i hjärtat för min bebis i magen när jag hör den :cry:
BildBild
viktoria.ö
Alltid online

Inläggav joko1 » 15 apr 2009, 19:36

hej vart har du beställt den skivan. hittar den ingenstans.
joko1
Nykomling

Inläggav Emmalie » 15 apr 2009, 19:48

Förvisso en lite gammal tråd ser jag, men jag var bara tvungen att rekommendera james och karins skivor för alla som vill ha tips på barnmusik. Helt underbara låtar som många av er säkert kommer känna igen sen ni själva var små. Passar väl kanske egentligen bättre när barnen blir lite större, men jag tänker spela de skivorna redan för magen!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Emmalie
Alltid online

BF: 120527

Inläggav Kira_85 » 15 apr 2009, 20:13

Jag älskar samlingsskivan 'Til Their Eyes Shine (The Lullaby Album), den finns på amazon.com och också på cdon.se, tror jag. Fantastiskt bra låtar med amerikanska toppartister som Carole King och Emmylou Harris.
Bild

Bild
Kira_85
Alltid online

Inläggav Sandra T » 25 okt 2009, 21:16

Lyssna på "Livet i min famn" av Linda Andersson Burström, den får mig alltid att börja gråta (fast det är förstås glädjetårar). Finns att lyssna på här: http://www.myspace.com/lindaanderssonburstrom
Sandra T
Nykomling

Inläggav callec » 30 maj 2010, 22:41

Var hittar jag kärlekssånger till ett barn?

Mvh Linda
callec
Nykomling

Återgå till Barnvisor & ramsor
Annons: