Kampen för att bli gravid håller på att göra mig sjuk... :-(

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Kampen för att bli gravid håller på att göra mig sjuk... :-(

Inläggav Fialotta81 » 20 jun 2015, 14:13

Hej!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Håller på att tappa greppet helt. Jag och min sambo har nu försökt bli gravida i ca 8 månader, utan den minsta framgång. Inget plus så långt ögat når... Kanske är det inte så jättelång tid och jag vet att många här har kämpat betydligt längre än så, men jag står bara inte ut med att vänta mera!!! För mig mig känns det som om vi har försökt i en evighet. Jag är 34 och min sambo snart 39 och ingen av oss har inga barn sen tidigare så vi längtar båda enormt mycket!! Håller verkligen på att hå sönder av längtan. Känner mig dessutom allt mer övertygad om att något är fel och att jag inte kan bli gravid. Har alltid haft lite oregelbunden mens och förra året fick jag dessutom en stor cysta och tvingades operera bort ena äggstocken. Efter det hade jag faktiskt regelbunden mens ett tag men så fort vi påbörjade "bebisverkstaden" återgick givetvis min cykel till gamla synder. Hade i vintras två långa cykler på över 40 dagar och nu har precis varit i samma sits igen. Fick mens i förrgår på dag 61!! Hoppades såklart att jag äntligen blivit gravid, men tyvärr inte. Har alltid haft oflyt i livet och det verkar tyvärr fortsätta. Måste vara en hemsk människa eftersom jag ständigt bestraffas såhär. Livet är verkligen så himla orättvist och jag kan bara inte smälta det. Vissa behöver inte ens försöka, utan lyckas på första försöket. Andra försöker inte ens, men råkar missa ett piller och vipps är de på smällen. En del lyckas t.o.m. fast de använder kondom. Själv har man haft mängder med oskyddat sex och inte är man det minsta gravid för det... Tänker också på alla olämpliga föräldrar som ynglar av sig stup i kvarten för att sedan helt strunta i sina ungar. Varför får de lyckas och inte jag? Kan inte låta bli att känna mig oerhört bitter. Jag som verkligen älskar barn och skulle göra allt för mitt barn får inte välsignas med något. Känner mig väldigt deprimerad och får allt svårare att hantera vardagen. Tankar på barn och att bli gravid upptar all min tid. Hatar när folk kommer med råd såsom att "försök slappna av och lev som vanligt". Det går inte!!! Hur ska man bara ta det lugnt när då mycket står på spel??? För mig betyder ett barn allt!!! Hela min värld skulle raseras om jag inte kan bli gravid. Är så himla rädd att det ska bli verklighet. Just nu känns allt hopplöst och jag känner mig så otroligt misslyckad, något som förföljer mig genom livet. Är så oerhört trött på att se andra lyckas med saker i livet men inte jag. Igår besökte jag min väninna, som precis har fått en liten dotter. Visste att det skulle bli jobbigt och försökte verkligen stålsätta mig men anande nog inte hur tufft det skulle bli. Satt och led under hela besöket och på väg hem brast det totalt. Fick ångest-attacker och grät floder under hela eftermiddagen och kvällen. Känner mig som en hemsk kompis men just nu kan jag inte glädjas med henne. Att se henne mysa med sin bebis river upp stora sår inombords och skapar en fruktansvärd smärta i mitt hjärta. Jag skulle kunna döda för att vara i hennes situation. Vet inte vad jag ska göra. Jag vill ju inte förstöra vår vänskap men just nu orkar jag inte umgås med henne. Det är alldeles för påfrestande, rent känslomässigt. Vill absolut inte att det ska vara såhär men sina känslor styr man ju inte över och jag måste i första hand tänka på mig själv. Hur ska jag göra för att orka fortsätta kämpa? Krafterna börjar verkligen ta slut och mentalt har jag nog redan givit upp. Sannolikheten att jag ska bli gravid känns mikroskopisk... :-( Det här blev ett långt inlägg men var bara tvungen att skriva av mig lite.
Fialotta81
Alltid online

Re: Kampen för att bli gravid håller på att göra mig sjuk...

Inläggav 120512 » 22 jun 2015, 23:45

Jag lider verkligen med dig och din längtan.

För mig själv kämpar jag kampen om ett barn jag med, då jag inte har ägglossning eller någon mens. så jag har inte orkat längre för ett tag sen. Jag bröt i hop i tårar.. men allt tjat om barn och bebisar fick mig bli irriterande Jag lider av pco-s fick svar på det när jag fick en utredning eftersom efter första dosen av yaz ppiller så försvann min mens helt och hållet. blev fruktansvärt arg på gynekologer och läkare Men fick utskrivet provera som bara framkallar mensen. men att leva på piller för att få den 2 gånger om året det känns fruktansvärt..

Så nu har jag pausat dom tabletterna och övergått till lågkolhydratskost (LCHF) och tapout xt träning så jag håller alla mina fingrar och tår att de ska gå. för vi har aldrig skyddat oss sen vi blev tillsammans 2007. och nu ligger den önskan där..

jag håller alla mina fingrar och tår att du ska få ditt efterlängtande barn och inte ska behöva känna så här (A)
120512
Nykomling

Status: Kampen om ett barn, pco-s suger

Inläggav Fialotta81 » 23 jun 2015, 22:43

Tack för stödet! Visst är det jobbigt när kroppen strular? Är väl inte fel att slippa mensen ibland, men samtidigt är den ju ett bevis på att man har ägglossning och att allt fungerar. Låter som om du har det riktigt besvärligt. :-( Finns ju mediciner som ska stimulera ägglossningen. Har du provat det? Kontaktade faktiskt gyn igår och de verkade ta min oro på allvar för jag fick tid redan på måndag. Ska bli skönt att förhoppningsvis få lite svar på om något är fel och i då fall vad.
Fialotta81
Alltid online

Inläggav 120512 » 25 jun 2015, 13:56

Ja det är det verkligen. Men nu ska jag prova och äta mejerifri lchf och träna 6 dagar i veckan plus 1h motion minst 4 dagar i veckan. Men jobbigt är det . så aldrig mer att jag går på p piller igen. jo jag vet det finns pergotime som simulerar äl. men detta pass är på 90 dagar och då kanske vem vet min kropp överaskar mig med en blödning..

men jag exploderade när jag fick veta att jag hade pco och jag flög i taket hos gyn, trodde det värsta.

då kostdoktorn skrev i förra nr av allt om lchf svar på min fråga skulle jag prova att gå över på mejerifritt då mejerierna kunde blockera insulinet så det är det ja gör nu utan fusk. har hänt jag hamnat i kakhyllan men inget mer på den fronten..

Det var ju jätte bra att du fick en tid så fort. Och hoppas hon lugnar ner nerverna lite..

det var min mamma som sa att perioden kunde ta några år att komma igång det gick 10 år innan jag uppsökte och sluta lyssna på henne hade jag inte lyssnat på henne hade jag kunnat få tag i detta mkt tidigare än 2,5 år sedan...

hoppas att du får ordning på oron..<3
120512
Nykomling

Status: Kampen om ett barn, pco-s suger

Inläggav villhaenliten » 12 aug 2015, 08:24

Jag förstår verkligen din oro och jag lider med dig!
Jag vill heller inget annat än att ha en liten bebis!

I april dehär året så var jag med om ett sent missfall (20+2) och vi har försökt sedan de. Jag är så himla orolig för att jag inte kommer kunna få barn igen.

Önskar dig all lycka till!
villhaenliten
Nykomling

Inläggav heidimariajohanna » 01 feb 2016, 18:12

hej fialotta.. jag tycker ni ska söka hjälp nu o få göra en riktig utredning fast det inte gått så lång tid då du har problem med dina långa cykler.
vi har ett barn som det tog nästan 2 år och en utredning byta av jobb och pergotime för att boosta min egna ägglossning för att bli gravid. nu har vi försökt med syskon i 2 år o inget händer trots att vi gjort utredning igen spolat äggledarna och fått pergo. det är hemskt o man mår dåligt precis som du beskriver det. innan jag blev gravid med första gav jag nästan upp..jag slutade umgås med folk och 5 av mina vänner fick barn samtidigt .. det var jobbigt. jag har 28-30 dagars cykel och ägglossning varje månad enligt ältest alla fall men inget plus ändå. har la så skruttiga ägg.. o inget älsekret. alla har vi olika problem och det är så hemskt att behöva må dåligt . jag hoppas ni får hjälp snart o slipper försöka i flera år.
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: