Kan detta vara ett gravidsymtom?

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Kan detta vara ett gravidsymtom?

Inläggav Raindrop » 22 maj 2013, 15:18

Hej allihop! :)

Jag är ny här och skulle vilja ha lite råd av er. Jag planerar barn med min kille, kanske inte så aktivt men vi försöker ha sex runt Äl dagarna varje månad. Denna månad hade vi dock sex 2-3 dagar innan Äl. Den 13 och den 14e.
Jag testade förut med ÄL stickor och hade utslag den 15e maj, jag gissar på att ägglossningen kan ha inträffat den 16e då jag kände en väldigt skarp dragande smärta i livmodertrakten, min mage var även småsvullen så jag gissar på att jag hade ägglossning då, det stack till och högg, gjorde även ont när jag gick till jobbet den morgonen.
Dagarna efter har jag haft som en del beskriver "molvärk", det drar i livmodern och spänner, ungefär som mensvärk. Har haft denna värk ända sedan den 16e och börjar bli lite orolig vad det kan vara eftersom jag aldrig har haft ont dagarna efter Äl tidigare. Tycker även jag har fått tydliga blodådror på brösten och jag har fått avsmak för kaffe som jag älskade förut :( Te går bra att dricka men just kaffe försöker jag nu undvika. Ja vet att det kan vara tidigt att säga just nu men är det någon av er som haft samma?
Jag sitter nu med laptopen i knät och det drar som s-tan i magen just nu.. känns nästan obehagligt. Har även fått vita flytningar som pågått sen förrgår. Någon som haft samma?
Raindrop
Nykomling

Re: Kan detta vara ett gravidsymtom?

Inläggav secretgirl » 23 maj 2013, 09:40

Jag har haft som du beskriver både när jag varit gravid (innan plusset) och tyvärr också då det inget varit i magen. Det är svårt och säga med andra ord om du kan vara gravid. Du får helt enkelt vänta tills mensen hoppat en dag eller två och testa dej. Jag håller tummarna för ett fint plus.
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Re: Kan detta vara ett gravidsymtom?

Inläggav trudy » 30 maj 2013, 09:49

Välkommen hit Raindrop!!!
Bild

BildBild

Bild