kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravid!!!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravi

Inläggav Salli » 05 aug 2015, 15:55

Wow!! Grattis Krakos!!! :D Vad underbart!!
Salli
Stammis

BIM: 150717

Inläggav michaas » 05 aug 2015, 16:31

Åhhhh jag dör, GRATTIS!!!! :D
Gud vad kul för dig/er. Du MÅSTE verkligen fortsätta skriva och uppdatera oss här hur det går med graviditeten och såklart vilket kön det blir!!
Hur känns det? Måste ju kännas heeeelt underbart.
Hade du inga symptom alls?
Ja det hade verkligen varit riktigt roligt om vi båda plussat denna månaden :)

Jag vet inte riktigt, den är ju beräknad till den 10e. Men jag fick ägglossningen 2-3 dagar innan jag skulle ha den denna månaden. Så jag antar att mensen också kommer 2-3 dagar tidigare då? Har jag rätt eller fel? Haha har inte så bra koll på sånt. Men har ju alla mina pms-symptom igen.. Så.. Ser inte så ljust ut :/
michaas
Stammis

Inläggav krakos » 06 aug 2015, 17:54

Salli & Michaas: tack :) Jag har nog fortfarande inte förstått det, känns overkligt på något sätt... på samma gång som allt känns precis som vanligt! Jag vill ju ha en stor preggo-mage på en gång! Sambon har nog inte heller riktigt fattat det än, även om han är väldigt glad :) (Trots att han nu lagt sin planerade skidresa till Alsaka på is eftersom bf är 14/4 och han hade tänkt åka två veckor i mitten av april ;))

Självklart ska jag fortsätta uppdatera er! Och jag skulle verkligen bli SÅ glad om ni plussade också! Ge inte upp hoppet än (eller gör det kanske, jag hade ju gjort det denna månad, sen vipps stod det "gravid 2-3 veckor" på stickan!? Tog kort på dem för att alltid kunna minnas den där sjuka känslan... Uppdateringar ska ni som sagt få, kön får ni dock vänta till april på för det vill varken jag eller sambon ta reda på (hade vi bestämt långt innan vi ens började försöka :) ) jag lockas på något sätt av att ha kvar den överraskningen tills det är dags... för mig spelar det absolut ingen roll vad som behagar komma ut, så länge den är frisk! Sambon har för visso alltid sagt att vi ska få flickor så det är vad vi tror :)

Men ja, det känns underbart, helt sjukt! Mest overkligt än så länge iofs! Så här i efterhand kan jag ju koppla några symtom, mår lite småilla och har gjort det någon vecka, har även lite ont i magen... men innan plusset trodde jag ju bara att det var innan-mens-symtom så! :) Så nej, inget annat, inga konstiga lukter, ömma bröst eller metallsmak i munnen... men vi får se, det kanske kommer längre fram! :)

Ja, din mens borde väl komma lite tidigare om äl gjorde det... så tänker jag iallafall... men det är väl bara att vänta och se antar jag! Om du plussar måste vi fira! Utan skumpa så klart! ;) Måste medge att det är rätt skönt att jag typ aldrig dricker alkohol i vanliga fall... liksom ingen som bryr sig om att jag säger nej till vin ;)
krakos
Alltid online

BF: 160407
Bor: Stockholm
Status: Gravid för första gången

Inläggav Fialotta81 » 07 aug 2015, 00:52

Åhh Krakos, vad avis jag blir. Vill också få uppleva den där glädjen och euforin. Är såklart jätteglad för din skull och får väl tro och hoppas att det snart blir min tur också. Ser fram emot att få höra uppdateringar under graviditeten!
Fialotta81
Alltid online

Inläggav krakos » 07 aug 2015, 09:03

Fialotta81: jag förstår dig helt, och jag tycker verkligen att det är din tur nu! Håller tummarna :)
krakos
Alltid online

Inläggav michaas » 14 jun 2016, 11:32

Hej! Nu var det ett tag sen vi skrev här tjejer.. Hoppas ni är kvar för det hade varit kul o se hur allt gått?!
Krakos: hur går det för dig? Gick förlossningen bra? :)
Fialotta81: hur går det för dig? Har du blivit gravid än? :)
Sally: hur går det för dig? :)
michaas
Stammis

Inläggav krakos » 15 jun 2016, 08:17

michaas skrev:Hej! Nu var det ett tag sen vi skrev här tjejer.. Hoppas ni är kvar för det hade varit kul o se hur allt gått?!
Krakos: hur går det för dig? Gick förlossningen bra? :)
Fialotta81: hur går det för dig? Har du blivit gravid än? :)
Sally: hur går det för dig? :)

Heeeej! Vad förvånad jag blev när jag fick ett mail om ett nytt inlägg här! Det var SÅ länge sen! (och inser nu när jag läste bakåt i tråden att jag inte allt höll mitt löfte om att fortsätta skriva och uppdatera er!) Lång story kort, jag som verkligen sett fram emot att vara gravid fick känna mig besegrad, att vara gravid var INTE min grej. Samtidigt som jag verkligen försökte tänka att jag skulle vara GLAD för att detta var något jag verkligen längtat efter och att det ändå gick så pass lätt och att det finns dem som försöker och försöker så mådde jag verkligen skit. I 20 veckor mådde jag så illa att jag vissa dagar inte kom upp ur sängen, somnade senast 20 på kvällarna och sov utan problem till 8 på mornarna. Fick äta Lergigan Comp vilket lindrade det något, men tog definitivt inte bort illamåendet. Var typ rädd för att vistas på offentliga platser för att jag kände att magen kunde vända sig ut och in vilken sekund som helst. Efter de där 20 veckorna släppte illamåendet (halleluja!) men då kom foglossningen som ett brev på posten. Försökte med sjukgymnast, foglossningsbälte, gravidyoga, ALLT! Till slut blev jag sjukskriven på halvtid och var det i 8 veckor innan jag blev sjukskriven på heltid 4 veckor innan förlossningen.

MEN! Efter det har allt gått hur bra som helst, 8/4 (dagen efter BF) kom en liten Felicia ut efter en snabb och enkel förlossning, och hon är världens enklaste och snällaste bebis (oftast!) Hör dock till dem som utan att tveka skulle gå igenom 10 förlossningar hellre än att vara gravid en gång till, för det var verkligen inte min grej! Att ha varit med här har faktiskt varit bra för mig, gjort mig väldigt ödmjuk för allt som har med barnaskaffande att göra. Och de här värsta dagarna när inget funkar, Felicia bara skriker och jag är på gränsen att bryta ihop för att jag inte får sova, då brukar jag tänka på alla våra diskussioner här. Tänka att det finns dem som inte har det så lätt, som inte önskar något annat än en bebis, oavsett om den så skulle skrika 24/7!

Så, med det sagt, hur går det för er alla?
krakos
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 15 jun 2016, 10:00

Hej!

Jag hade typ glömt bort denna tråden...

Vad trist krakos, att du hade en sån jobbig graviditet och inte riktigt kunde njuta utav den. :-( Skönt iaf att förlossningen gick så bra och stort grattis till lilla Felicia! :-)

För egen del har det gått fortsatt trögt och jag har tyvärr inte lyckats bli gravid på egen hand. Nu har dock sambon och jag äntligen kommit igång med IVF. Vi har precis gjort vårt första försök och jag ruvar nu på ett litet embryo som förhoppningsvis vill stanna. Har testdag på måndag (20/6) och är såå nervös...

Hur har det gått för er michaas och Salli?
Fialotta81
Alltid online

Inläggav krakos » 15 jun 2016, 10:36

Fialotta81 - hålle är verkligen alla tummar och tår för att lilla embryot vill stanna och bli den efterlängtade bebis! Du förtjänar det verkligen så!!! <3
krakos
Alltid online

Inläggav michaas » 15 jun 2016, 20:08

Krakos: Usch vad jobbigt det lät :( men ändå värt det i slutändan såklart!! Härligt o höra att allt faktiskt gick bra trots allt jobbigt med graviditeten och att du fick en liten flicka :)
Med mig är allt bra! Jag är gravid och har 25 dagar kvar till förlossning, 10 juli är vår flicka beräknad så det tog sig till slut för oss oxå!
Blev så chockad för det var den månaden jag minst trodde jag skulle bli gravid som det faktiskt visade ett plus!!

MEN jag känner igen mig i det du skriver krakos.. Jag tillhör oxå dom som verkligen inte gillar att vara gravid. Dom första 17 veckorna låg jag i migrän konstant, fick utskrivet citadon vilket inte hjälpte ett dugg.. När väl migränen och illamåendet släppt, blev jag inlagd pågrund av min njure.. Det gjorde så fruktansvärt ONT så jag trodde jag skulle dö vissa stunder. Bebis mådde dock bra. Det försvann lyckligt nog av sig själv vid vecka 25. Efter det har det faktiskt varit en bra graviditet förutom att jag känt mig tung osv.. Dom vanliga graviditetsbesvären så att säga :)

Gud vad kul för dig fialotta81 :) jag håller tummar o tår för er!! Tänk så bra det gick för oss ändå, fast vi trodde allt var så hopplöst :)
michaas
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn