kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravid!!!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravi

Inläggav Salli » 28 jul 2015, 12:55

Hej

Här är jag igen efter några dagars frånvaro. Nya tag. BIM den 16/8 och ett gäng CB ÄL stickor som väntar på att användas.

@Fialotta jättebra att du talade ut! Vad skönt :)
Salli
Stammis

BIM: 150717

Inläggav krakos » 31 jul 2015, 16:38

BIM närmar sig nu med stormsteg, på tisdag borde det vara dags... Har semester nu vilket är skönt, har inte alls tänkt på det lika mycket som förra månaden (eller så är det just för att jag efter förra månadens "misslyckade" insåg att livet gick vidare iallafall och att det bara var att försöka igen...) var iallafall idag och hämtade ut mina citodon som jag fått utskrivna för min extrema mensvärk, tänkte att det vore ju typiskt att få ett plus på Stickan nästa vecka så att jag hämtat dem alldeles i onödan ;)
krakos
Alltid online

BF: 160407
Bor: Stockholm
Status: Gravid för första gången

Inläggav michaas » 01 aug 2015, 00:37

Har varit frånvarande från denna sidan för länge nu känner jag.. Haft mycket o göra med flytten. Om en vecka är det dags!
Åhh hoppas du inte får nytta av dom krakos haha :)
Själv har jag haft en molande/kittlande värk i magen sen äl. Innan har det mer varit att man letat efter symptomen, men denna gången går dom inte att undvika. Har varit ovanligt gasig också (haha förlåt för detaljerna). Men det är väl bara kroppen som luras.....igen.... Men vi får se! :)
Då är det dags för dig snart krakos, du måste uppdatera oss om hur det går! :)
michaas
Stammis

Inläggav krakos » 01 aug 2015, 15:59

Jodå det ska jag. Har dock varit väldigt negativt inställd denna månad, bara går och väntar på mensen nu liksom... Har varken letat eller känt av några symtom så jsg är rätt söker på att vi behöver minst ett försök till på oss... Just nu är vi hemma hos sambons familj (med gravid svägerska) och jag bara håller tummarna för att menavärken inte kommer förrän på måndag när vi är hemma igen...
krakos
Alltid online

Inläggav michaas » 03 aug 2015, 18:05

Vad tråkigt att du varit negativt inställd :(
Men det blir lätt så, man har perioder.. Ibland känns det okej när mensen kommer eller när man tror den ska komma och ibland känns det bara SKIT o man har bara negativa tankar i huvudet och endast går o väntar på den så man ska kunna försöka igen. Det går upp o ner.. Att försöka bli gravid är nog det mest frustrerande man kan göra. Det är en berg och dalbana.
Fy vad jobbigt för dig att vara hos dom när hon är gravid. Man blir så ledsen och önskar att det var en själv.. Håller tummarna att mensen inte kommer!!
michaas
Stammis

Inläggav krakos » 03 aug 2015, 21:22

michaas: jaaa, på ett sätt är det det, samtidigt är det rätt skönt, lite som om jag redan "gett upp" vilket gör att jag inte letar efter symtom över huvud taget. kan säga att jag mått mycket bättre denna månad just på grund av det! förra månaden kunde jag verkligen inte koncentrera mig på något annat alls! skulle mensen jävlas och komma som (icke) planerat denna vecka så är det iallafall bara 2 veckor kvar till nästa äl vilket är skönt! :)

ett litet hopp finns dock fortfarande eftersom jag inte fått min mega-mens-värk än vilket jag alltid brukar få dygnet innan mens (och bim är ju imorgon!) men men, nu ska vi inte ropa hej i förväg... återkommer på torsdag (har bestämt att jag inte får testa imorgon utan måste vänta ut mensen helt...)
krakos
Alltid online

Inläggav Fialotta81 » 04 aug 2015, 01:12

Håller tummarna, krakos!
Fialotta81
Alltid online

Inläggav michaas » 04 aug 2015, 15:16

Kan tänka mig att man mår bättre av att inte leta efter symptom. Jag gör det ungefär hela tiden.. Vilket är väldigt stressande. Men som sagt, denna gången har dom verkligen inte gått och undvika!
Precis, det är inte långt kvar tills din nästa ägglossning :) (om du inte har en liten i din mage såklart)

Hoppashoppas!!
michaas
Stammis

Inläggav michaas » 05 aug 2015, 14:33

Hur har det gått krakos? :)
michaas
Stammis

Inläggav krakos » 05 aug 2015, 15:32

Michaas! Jag har plussat!!! Testade igår eftersom jag tyckte att det var konstigt att appen flyttade fram BIM en dag när jag reggade morgon-tempen. Vet ju att man ska ha kvar den högre tempen om man blivit gravid så jag tänkte att det var lika bra att testa för säkerhets skull, men jag väntade mig inte ett plus!!! Idag köpte vi ett nytt test och jag är i vecka 4, hur galet är inte det?! Håller alla tummar för dig nu, skulle vara så roligt om vi fick plussa tillsammans (så dumt att man inte pratat med sina vänner om sånt här, hade ju varit kul att kunna dela det med någon! :) )

När har du BIM?
krakos
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: