Annons:

kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravid!!!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravid!!!

Inläggav michaas » 29 jun 2015, 19:46

Hej!
Nu känner jag att jag måste skriva av mig om hur jag känner och se om det finns fler som är i samma sits.

Jag och min sambo har försökt i 11 månader nu för att få mig gravid, vi har kämpat och kämpat. Vi båda började med folsyra för 2 månader sen. Jag har slutat röka och har nu hållt upp i lite mer än en månad. Jag gör allt för att få ett plus på stickan.
Jag är så redo och bara längtar, men problemet är att jag längtar nog för mycket :(
allt jag tänker på är att vi ska få barn, och nu har vi köpt hus och flyttar i augusti. Där står ett rum tomt och allt jag tänker på är att vi ska inreda det till ett bebisrum, men där dyker ju aldrig upp någon i magen :(
under tiden vi "myser" är allt jag tänker på att han ska pricka rätt. Kan liksom inte njuta fullt ut längre, och denna månaden använde vi för första gången ägglossningsstickor. Innan har vi gått efter kalendern eftersom jag har regelbunden mens. Och med öl-stickorna kändes det helt okej Nen fortfarande gick det inte att släppa tankarna på om vi prickade rätt osv... Allt blir så robotaktigt.
Är det nån mer som känner såhär?
Som har detta i huvudet HELA tiden? Blir snart galen :cry:
michaas
Stammis

Mitt Krypin

Re: kan inte slappna av, allt jag tänker på är att bli gravi

Inläggav majnejm » 29 jun 2015, 21:11

Sådär var de för mig oxå nu min sista graviditet. Allt jag tänkte på var att bli gravid. Kände sån press så de var sjukt. Gav till Slut upp hoppet och började söka efter fertilitetskliniker mm då hux flux blev vi gravida me vår dotter. Det tog oss 11 månader.
majnejm
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav michaas » 29 jun 2015, 22:07

majnejm skrev:Sådär var de för mig oxå nu min sista graviditet. Allt jag tänkte på var att bli gravid. Kände sån press så de var sjukt. Gav till Slut upp hoppet och började söka efter fertilitetskliniker mm då hux flux blev vi gravida me vår dotter. Det tog oss 11 månader.

Ja jag känner också en enorm press... Min sambo är mer inställd på att "det kommer när det kommer". jaha?? Närdå? :(
har gett upp hoppet lite också nu faktiskt, precis haft äl och beräknad mens mellan den 11-12 ungefär tror jag. Hoppas, men vågar inte fullt ut :(
GRATTIS till er dotter!!! :)
michaas
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Fialotta81 » 30 jun 2015, 00:59

Förstår dig helt och fullt! Känner exakt likadant. Jag och min sambo har jobbat aktivt på ett plus i snart 10 månader. Börjar kännas tröstlöst och jag oroar mig så mycket över att inte kunna bli gravid. Är 34 och har inte all tid i världen heller. Situation kompliceras dessutom av att jag bara har en äggstock/äggledare. Fick en stor cysta i fjol och tvingades då operera bort den ena. Kommer p.g.a. detta få påbörja en utredning snart, vilket iaf känns skönt. Vill såklart helst bli gravid på naturlig väg innan dess, men hoppet är inte stort. Visst är det svårt att koppla bort alla tankar på barn, när man vill och längtar så mycket, för att inte säga omöjligt. Att få bli mamma är det enda jag vill. Drömmer om att kunna planera för vårt kommande barn. Tänk att få inreda en barnkammare och titta på barnvagn m.m. Varje gång jag passerar en baby-affär så svider det i hjärtat och jag undrar om jag någonsin kommer att få anledning att gå in där... Har egentligen inget bra råd att ge men du ska veta att du inte är ensam!
Fialotta81
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav majnejm » 30 jun 2015, 08:15

Mitt enda "tips" är att inte försöka pricka in ägglosningen helt å hållet. Menar att både ägg och spermier överlever ju ett tag inne i...så försök att se de hela med att du kan befruktas över fler dagar. Vet hur stor pressen kan vara. Det var tom bråk hemma över min frustration om detta....jag gjorde så att jag gav upp som sagt och la all min fokus på styrketräning. Och gav mig fan på att nå mitt mål med det ist.och få en snygg kropp :D Det fick mig att släppa bäbis tankar lite grann. Å så blev jag gravid. Tänker att de var för att pressen släppte. Men jag vet inte. Håller tummarna för dig. :)
majnejm
Nykomling

Mitt Krypin

Inläggav michaas » 30 jun 2015, 20:24

Fialotta81 skrev:Förstår dig helt och fullt! Känner exakt likadant. Jag och min sambo har jobbat aktivt på ett plus i snart 10 månader. Börjar kännas tröstlöst och jag oroar mig så mycket över att inte kunna bli gravid. Är 34 och har inte all tid i världen heller. Situation kompliceras dessutom av att jag bara har en äggstock/äggledare. Fick en stor cysta i fjol och tvingades då operera bort den ena. Kommer p.g.a. detta få påbörja en utredning snart, vilket iaf känns skönt. Vill såklart helst bli gravid på naturlig väg innan dess, men hoppet är inte stort. Visst är det svårt att koppla bort alla tankar på barn, när man vill och längtar så mycket, för att inte säga omöjligt. Att få bli mamma är det enda jag vill. Drömmer om att kunna planera för vårt kommande barn. Tänk att få inreda en barnkammare och titta på barnvagn m.m. Varje gång jag passerar en baby-affär så svider det i hjärtat och jag undrar om jag någonsin kommer att få anledning att gå in där... Har egentligen inget bra råd att ge men du ska veta att du inte är ensam!

Vad skönt att det finns fler, jag hade börjat tro att jag började bli helt tokig i huvudet som tänkte så mycket och intensivt på det.
Precis, det börjar kännas hopplöst och bara jobbigt att försöka för det känns som om det ändå aldrig kommer bli något.
Oh fy :/ Inte alls kul och höra. Men kan trösta dig med att min syster fick också en cysta och opererade bort en äggstock. Hon har blivit gravid på första försöken båda gångerna på naturlig väg med hjälp av Äl-stickor. Så det behöver inte betyda att det blir svårare, eller så hade dom bara tur.. Hoppas allt går vägen med utredningen och under tiden kanske du slappnar av mer att dom ska utreda dig o kanske ge dig hjälp osv.. Och då kanske det dyker upp.
Jag tror absolut på att anledningen till att jag inte kan bli gravid nu är pågrund av att jag dör nästan av längtan och vill SÅ mycket!! Jag är 20 år, fyller 21 detta året, jag vet om att jag har all tid i världen kvar och jag vet också att jag kan bli gravid eftersom att jag har blivit det pågrund av misstag när jag var 15.. och att ta abort va det svåraste jag gjort i hela mitt liv. Men samtidigt det klokaste valet då och där.
Jag med, längtar så efter att planera och få handla saker och känner precis som du gör när man går förbi en bebisaffär :(

När är din nästa beräknade mens? :)
michaas
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Fialotta81 » 01 jul 2015, 13:27

Ja, det är verkligen skönt att kunna ventilera sina tankar med andra i samma situation. Känner mig väldigt ensam i det här även om jag vet att min sambo också längtar mycket. Han verkar dock kunna ta allting med mycket mer ro. Därför är det här forumet nästan ovärderligt för mig. Skönt att höra om din syster, det ger mig iaf lite hopp. Läkarna har ju också sagt att min operation inte ska påverka fertiliteten men man börjar ju undra...
Så du är bara 21, då har du gott om tid på dig ju! Förstår ändå att längtan är lika stark, den har ju inget med ålder att göra. Har nog också längtat sedan jag var i din ålder men tyvärr tog det lång tid innan jag äntligen hittade rätt man. :-)
Visst kan det vara så att du vill för mycket. Undrar om det är så för mig med? Försöker verkligen koppla av så gott det går och tänka på annat än graviditet och bebisar, men det är så himla svårt när man längtar så. Måste ha varit jättejobbigt att göra abort, men låter som att det kanske ändå var det bästa.
Eftersom min kropp knasat sig det sista är jag osäker på när jag ska ha mens nästa gång, men om denna cykel fungerar normalt så bör den komma nånstans runt 20:e juli typ.
Fialotta81
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav krakos » 01 jul 2015, 13:58

michaas: jag kan inte heller ge några råd utan bara säga att ensam är du iallafall inte! att bli gravid upptar i princip all min vakna tid och precis som Fialotta81 sa så är det helt ovärderligt att ha stödet här på sajten! Även om min sambo förstår att jag vill så har han ingen biologisk klocka som tickar, så han kan ändå inte riktigt förstå på samma sätt som alla ni andra som känner precis som jag. Det finns INGET jag hellre vill än att bli gravid. Jag kan gladeligen kräkas 9 månader i sträck bara jag bli gravid (och det är ett högt pris att betala för en person som bokstavligt talat har fobi för att spy!)

Jag tror att det bästa man kan göra (förutom att försöka mysa regelbundet, och framför allt kring äl) är att hitta ditt eget sätt att försöka slappna av mitt i all den här stressen. För mig är träningen den enda tid när tankarna skingras något, så jag lägger mycket tid på gymmet. Vet även hur avslappnad jag blir av akupunktur så jag har tänkt ta upp det igen. Sen funderar jag även på att boka in några samtalstider med en terapeut bara för att vädra mina tankar med någon som kanske inte själv är helt obsessed när det kommer till att bli gravid, någon som kanske kan ge mig konkreta tips på hur jag hanterar mina tankar och känslor och inte kommer in i mina negativa tankebanor. Som min sambo säger så finns det ju INGET som tyder på att vi INTE skulle kunna få barn, det är bara jag som är rädd för det!

Men försök hitta ditt sätt att slappna av, är det att skriva av dig här inne så kör hårt! Vi är många som lyssna och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig! :)
krakos
Alltid online

BF: 160407
Bor: Stockholm
Status: Gravid för första gången

Mitt Krypin

Inläggav michaas » 01 jul 2015, 15:08

Fialotta81 skrev:Ja, det är verkligen skönt att kunna ventilera sina tankar med andra i samma situation. Känner mig väldigt ensam i det här även om jag vet att min sambo också längtar mycket. Han verkar dock kunna ta allting med mycket mer ro. Därför är det här forumet nästan ovärderligt för mig. Skönt att höra om din syster, det ger mig iaf lite hopp. Läkarna har ju också sagt att min operation inte ska påverka fertiliteten men man börjar ju undra...
Så du är bara 21, då har du gott om tid på dig ju! Förstår ändå att längtan är lika stark, den har ju inget med ålder att göra. Har nog också längtat sedan jag var i din ålder men tyvärr tog det lång tid innan jag äntligen hittade rätt man. :-)
Visst kan det vara så att du vill för mycket. Undrar om det är så för mig med? Försöker verkligen koppla av så gott det går och tänka på annat än graviditet och bebisar, men det är så himla svårt när man längtar så. Måste ha varit jättejobbigt att göra abort, men låter som att det kanske ändå var det bästa.
Eftersom min kropp knasat sig det sista är jag osäker på när jag ska ha mens nästa gång, men om denna cykel fungerar normalt så bör den komma nånstans runt 20:e juli typ.

Känner samma med min sambo. Han längtar mycket också, men verkar också kunna ta allt med mer ro. Jag tror det är för att det inte är dom ska ha barnet inom sig. Vi känner ju allt.. Vi som letar efter symptomen och sticker det bara till i magen så tänker man "var det ett symptom?!". Vi som får mensen och ser den komma månad efter månad. Tror det är därför vi blir känsligare och inte kan slappna av som dom kan... :(
Jag tror läkarna har rätt, tror inte det påverkar din fertilitet, det ska ju ta 1 år normalt för att bli gravid. Men jag förstår att du tänker så ändå då ni försökt nästan ett år och det blir mer frustrerande för varje gång mensen kommer..

Ja åldern är inget problem för mig och jag är glad att jag hittade den rätta så fort. Han är verkligen helt underbar och vi båda känner att det är såå rätt :)
Men man blir orolig att det kanske är på något sätt svårare för oss/mig att bli gravid ELLER att man längtar så mycket.
Jag tror absolut det kan vara så för dig med, man längtar såå mycket, tänker på det så mycket och vill så mycket att kroppen på nåt sätt blockerar...
Jag vet att när vi flyttar till vårt hus i augusti så kommer jag inte tänka på att bli gravid lika mycket (tror jag?!) eftersom då har vi massa att göra. Måla, inreda osv.. Och har jag inte plussat tills vi flyttar så kanske tankarna på huset och inte på att bli gravid gör susen.. Om jag nu kan släppa tankarna!
Ja okej håller tummarna på att mensen inte dyker upp!!
Min är beräknad 11,12 ungefär. HOPPAS att vi plussar tillsammans :D
michaas
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav michaas » 01 jul 2015, 15:17

krakos skrev:michaas: jag kan inte heller ge några råd utan bara säga att ensam är du iallafall inte! att bli gravid upptar i princip all min vakna tid och precis som Fialotta81 sa så är det helt ovärderligt att ha stödet här på sajten! Även om min sambo förstår att jag vill så har han ingen biologisk klocka som tickar, så han kan ändå inte riktigt förstå på samma sätt som alla ni andra som känner precis som jag. Det finns INGET jag hellre vill än att bli gravid. Jag kan gladeligen kräkas 9 månader i sträck bara jag bli gravid (och det är ett högt pris att betala för en person som bokstavligt talat har fobi för att spy!)

Jag tror att det bästa man kan göra (förutom att försöka mysa regelbundet, och framför allt kring äl) är att hitta ditt eget sätt att försöka slappna av mitt i all den här stressen. För mig är träningen den enda tid när tankarna skingras något, så jag lägger mycket tid på gymmet. Vet även hur avslappnad jag blir av akupunktur så jag har tänkt ta upp det igen. Sen funderar jag även på att boka in några samtalstider med en terapeut bara för att vädra mina tankar med någon som kanske inte själv är helt obsessed när det kommer till att bli gravid, någon som kanske kan ge mig konkreta tips på hur jag hanterar mina tankar och känslor och inte kommer in i mina negativa tankebanor. Som min sambo säger så finns det ju INGET som tyder på att vi INTE skulle kunna få barn, det är bara jag som är rädd för det!

Men försök hitta ditt sätt att slappna av, är det att skriva av dig här inne så kör hårt! Vi är många som lyssna och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig! :)

Absolut det är så skönt att kunna skriva av sig här och detta är absolut mitt sätt och slappna av. Och som jag skrev till Fialotta81 så kommer jag förmodligen slappna av mer sen också när vi flyttar till huset eftersom då har jag mycket att göra där som jag hoppas kan få mig att släppa tankarna lite iallafall.
Känner samma som dig, kan gladligen gå igenom den värsta graviditeten. Bara jag får ut ett friskt barn så betyder det allt!!
Kul att du har hittat ett sätt att skingra tankarna på och tycker absolut du ska ta upp akupunkturen igen om den får dig att slappna av. Har nog till och med läst att det var nån som blev gravid efter hon börjat med akupunktur!
Jag tror att man är så ivrig att bli det och blir man inte det då så tänker man automatiskt att "något är fel på mig/oss". Fast det till 99% inte är det.
Hur länge har ni försökt? :)
michaas
Stammis

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Vill bli med barn
Annons: